[FOTO] Beddenrace

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lennek

[FOTO] Beddenrace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 10:51

Ik heb weer wat foto's van de afgelopen tijd.
Ik ben er niet heel erg tevreden over maar ik ben benieuwt wat julie ervan vinden. :)
Foto 3 en 4 lijken niet helemaal mooi omdat ik ze niet om mijn eigen computer had staan en ze eerst naar mezelf moest sturen. Ik ben vooral benieuwt naar het commentaar van de foto's hoe ze gemaakt zijn. Zelf weet ik dat de kwaliteid wat minder is. :)
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:24

Ik vind de eerste en de derde foto heel mooi. Vooral de derde, daar straal emotie van af. De andere twee vind ik eerlijk gezegt beetje saai :o

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:46

Foto 1 en 2 vind ik erg mooi!!
foto 1 is erg rustig, waardoor de vogel echt het onderwerp is. en hij is op precies het goede moment genomen, met die vleugels zo hoog.
foto 2 vind ik echt prachtig!! Hele mooie kleuren, en scherpte diepte is ook erg mooi. de wat drukke achtergrond vind ik er super goed bij passen, echt klasse!! :)

Foto 3 en 4 vind ik niet zo, maar dat is omdat het onderwerp mij totaal niet aanspreekt. ik ben echt een natuur-mens! :P
Fototechnisch vind ik ze wel goed. ;)

edit:
na nog even naar foto 3 en 4 te hebben gekeken vind ik ze toch wel een beetje te donker, vooral foto 3. ;)

Babeth

Re: [FOTO] Beddenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:30

Ik vraag me altijd af hoe je in godsnaam vogels zo mooi scherp in de vlucht genomen krijgt... Maakt niet uit hoe ik het probeer, sluitertijd hoger, meebewegen, focus op constant, en nog lukt het niet.
Vertel me je geheim! :')
Ik vind de eerste erg mooi, 2e zou ik persoonlijk een kwartslag naar links draaien, de 3e zou ik een groter diafragna getal hebben gebruikt waardoor de achterste man ook scherp was.
De laatste spreekt me niet zo aan...

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 16:52

Dank julie voor het commentaar.
babeth: Haha ik heb een 100-300mm lens met een Nikon D40 verder niks bijzonders. :P

Bedankt voor de tips. :)