[FOTO] Bellenblaas!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

[FOTO] Bellenblaas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 18:17

Vandaag voor een fotografiewedstrijd met als thema bellenblaas wat foto's genomen van mijn buurmeisje en haar vriendinnetje, met toestemming van hun ouders natuurlijk :]

Afbeelding
Amber, helemaal geobsedeerd door de bellen :+

Afbeelding
Tjitske,met haar lieve geconcentreerde gezichtje (:

Nouja, brand maar los met commentaar, ook graag fototechnisch commentaar!

Anoniem

Re: [FOTO] Bellenblaas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:20

Wat me sowieso nogal stoort is de rand rondom je foto's. Leidt door het drukke lettertype nogal af, ook de letters gedeeltelijk over de foto bij nummer 1 trekken de aandacht weg van de foto en het verschil in de randen is niet echt consistent.

Wat de foto's betreft is vooral de achtergrond wat me stoort. Otto's op nummer 2, ontzettend scheve achtergrond op nummer 1. In beide foto's bovendien een stuk overbelicht.

Kortom: hoop zaken die afleiden van 't onderwerp...

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:21

ik ze mooi gelukt, en de kleur van de 1e vind ik het beste.
ik denk alleen dat je nog wat te veel bij het cliche zit, en als je hierop verder borduurt kom je tot betere ideeën en mooiere foto's met bellenblaas.
want ik las de titel, en dacht aan zulke foto's
dat kan je bedoeling zijn, maar voor een wedstrijd wil je natuurlijk verrassen.

en de kliko's vind ik storen ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:02

bij het onderwerp 'bellenblaas' vind ik dat de 'bellen' ook het hoofdonderwerp moeten zijn. je blik moet naar de bellen getrokken worden. op beide foto's heb ik t idee dat de bellen niet eens scherp zijn maar je het scherptepunt meer op de meisjes hebt gelegd. Verder ga ik met nouks mee over meerdere afleidende dingen.

Ik zag laatst een foto van een vriendin van me.. ook met bellenblaas.. dat idee vind ik persoonlijk leuker al kan ie nog net iets netter uitgewerkt worden.
misschien heb je er wat aan:
Gemaakt door haar vriend die even de camera vasthield: http://www.flickr.com/photos/fleurschin ... otostream/

Gemaakt door haarzelf : http://www.flickr.com/photos/fleurschin ... otostream/

(Hoop dat t niet erg is dat ik een link naar de pagina plaats, krijg t anders zo snel ffe niet voor elkaar (moet eigenlijk leren nu(A)))

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 22:04

Daar denk ik dan meteen aan bij een wedstrijd met het thema bellenblaas, en dat vind ik juist dan weer onorigineel :+

De kliko's vond ik zelf ook niet zo heel geslaagd, maar ze zijn ook niet scherp, dus sowiezo al minder opvallend, want het scherpe deel komt volgens mij toch wel naar voren in de foto?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:50

Hele mooie foto's! Ik vind het alleen jammer dat er 'zoveel te zien is op de achtergrond' ;)

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:53

Ik vind ze juist mooier dan de fotos die zwitsal laat zien. Ik vind het een mooi zomers beeld hebben en die bellen zijn ook supermooi qua kleur, ik vind dat de meisjes er ook super op staan en ik vind de achtergrond niet storend het geeft een beeld en zweer (herkenbaar van vroeger dat ik bellen blies in de tuin) Alleen de letters op foto 1 mogen wat minder opvallend