[FOTO] Jim.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

[FOTO] Jim.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 16:26

Gister middag weer een poging gedaan tot foto's maken van een mens ^^.
Jim had me gevraagd om een aantal foto's van m te maken die hij in zn cv/portfolio kan zetten als hij bij stages gaat solliciteren zodat ze een idee hebben van wie hij is.
Hij wilde ook graag 'creatief' op de foto staan (Studeert industrieel ontwerpen) maar had alleen zn laptop meegenomen.
(ik had zelf wel een leuk idee dat ie aan een schets zou gaan werken maar die had ie dus niet meegenomen).
Hij wilde ook een foto met 'ruimte' eromheen zodat hij er nog wat tekst in kan zetten, en hij wilde nog een leuke portret foto.

Dan de uitwerking: veel moeilijker dan ik dacht.. We zijn in t vondelpark gaan zitten (Amsterdam) en daar was t behoorlijk druk met veel storende elementen (graaf machines, hekken, enz).
Ook het licht vond ik moeilijk om mee te werken. T ene moment kwamen er druppels uit de hemel vallen, 2 sec later scheen er weer heel fel licht. er waren ook overal sterke overgangen van zon naar schaduw wat ik ook lastig vond.
Jim had ook een witte broek aan en ik zou graag tips krijgen over hoe ik daarbij overbelichting kan voorkomen omdat dat dus niet gelukt is nu.

nou, heel verhaal, hier 2 foto's.
1. Afbeelding
groot: http://farm4.static.flickr.com/3393/364 ... de43_o.png

2. Afbeelding
groot: http://farm4.static.flickr.com/3346/364 ... 89b9_o.png

(de grote versies kon ie net niet laten zien omdat ze net te groot zijn, dus ze staan in een link eronder)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:31

Vind het wel leuke foto's. Kan niet echt commentaar geven, alleen bij de eerste is er misschien wat teveel afgesneden, omdat hij zowel links en rechts voor een deel buiten beeld valt?

AaronYve

Re: [FOTO] Jim.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:46

Tweede vind ik leuk om in een cv te zetten.
Had de foto alleen wel wat breder willen zien, vooral aan de linkerkant.
Verder mooie foto's, kan je geen tips geven voor de witte broek helaas

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 21:49

@ aaronYve, ik heb een aantal foto's gemaakt met links meer ruimte en rechts minder (onderwerp is nu vrij centraal gelegen in de foto). echter waren er zowel rechts als links vrij veel storende elementen en ik ben een drama in dingen weg photoshoppen..

(ik ben al blij dat ik foto's heb kunnen maken zonder al te veel mensen op de achtergrond, t was heel druk.. op een aantal foto's (waaronder deze) heb ik t zo kunnen timen dat de voorbijgangers net achter de boom(en) langs liepen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:30

Heb er geen verstand van maar kan je rechts tot de lantaarnpaal niet wegknippen en dan de foto wat breder maken?
Dan heb je een mooi beeld zonder storende elementen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 11:15

hm.. hoe de foto wat breder maken? heb m namelijk niet uitgesneden maar gewoon zo gemaakt.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:18

Overbelichting van een witte broek is met contrastrijk weer heel erg moeilijk te voorkomen. Zelf onderbelicht ik de foto altijd en haal dan in Photoshop de kleuren weer op. Vind de foto's los van de overbelichting in de broek fijne kleuren hebben.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:16

Het overbelichte aan de foto's vind ik niet erg storen, de kleuren zijn namelijk wel erg sprekend wat soms niet heel makkelijk is met dit weer. Je zou je eens moeten verdiepen in de lichtmeting van je camera, daarmee kun je de overbelichting een stuk tegengaan. Het fijne weet ik daar helaas ook niet van.

De composities vind ik fijn gekozen, je laat de jongen goed uitkomen. De eerste foto vind ik persoonlijk veel té voor een cv, zijn lach is echt overdone zegmaar. Maar dat is niet jouw gebied.

De foto's kijken lekker scherp, mag ik vragen welke body en vooral welk objectief je hebt gebruikt?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 13:49

bedankt voor de reacties..Wildchild: van de ene kant ben ik t met je eens over foto 1.. maar van de andere kant, Jim is wel een hele vrolijke jongen en deze foto geeft dat wel weer.
Foto 2 is dan weer wat meer ingetogen..

Ik heb een canon 1000D als body, eerste foto gemaakt met mn 50 mm lens (eerste keer dat ik daar mee 'gewerkt' heb), tweede foto met mn meer vertrouwde 55-200 :)