[FOTO] Electric Teazz...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

[FOTO] Electric Teazz...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 15:51

Gisteren had mijn vriend met zijn band Electric teazz :D een optreden
Ze hebben mij gevraagd of ik foto's wou maken
Tuurlijk wou ik dat wel haha , maar kon helaas geen resultaten beloven aangezien ik heel af en toe
eens foto's maak als ik de kans heb om een toestel te lenen
Ben dus ook een echte leek op het gebied van fotograveren en al helemaal op bewegende dingen
Maar geen probleem want 1 van de bandleden had nog wel een goede camera die ik ook wel eens vaker mag lenen
dus zo gezegd zo gedaan

De resultaten vielen helaas een beetje tegen maar desondanks kwamen er een paar foto's uit die ik echt heel mooi vind
en jullie graag wil laten zien
En graag wat tips op wil hebben want ga volgende week gelijk weer mee naar een optreden

De camera is meen ik een fuji fine pix
Ik heb ook een simpel kadertje eromheen gezet
Ook heb ik nog niet (na) bewerkt gezien mijn photoshop op mijn andere com staat die ik even uitgeleend heb
maar eigenlijk vind ik de foto's zo ook wel erg mooi

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

en als laatste : het dochtertje van de bassist en zanger , ze was zo geconcentreerd bezig met een krans maken
dat ze helemaal niet door had dat ik bijna op haar schoot zat om een foto te maken :D

Afbeelding

brand los :D
Laatst bijgewerkt door Mireille op 21-06-09 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [FK] > [FOTO]. Svp de regels doorlezen betreft het gebruiken van de juiste tags

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:00

Zal deze eek dan maar commentaar geven op de andere leek? :P
1; persoonlijk had ik het mooier gevonden als de voet meer boven het pedaal had gestaan, nu lijkt het of meneer op de vloer staat te tappen. Het idee van deze foto vind ik leuk
2; an sich een nette foto
3; de rechterhand en drumstok zijn niet scherp, maar ik vind het ook wel de bewegingsnelheid uitdrukken. Het stoort mij bij deze foto niet.
4; netjes voorgrond scherp achtergrond niet, maar een te rustig moment. Was mooier geweest als je de drummer los had zien gaan op de bovenste trommel, of die...dekseldingenwaarvaniknietmeerweethoezeheten
5; leuke foto

Zappa

Re: [FOTO] Electric Teazz...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:33

Dank je wel voor de moeite en het commentaar !!

kan er zeker wat mee
Sommige foto's zijn een kwestie van smaak maar snap je punten helemaal.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:24

Ik denk persoonlijk dat wat meer gezichten op de foto's het wat meer actie/emotie had gegeven.
Het enigste gezicht wat er op staat, kijkt nog weg ook.

Het is nu een wat statisch geheel, terwijl je hier lekker licht had en dus mooi al die geconcentreerde 'koppen' duidelijk op de foto had kunnen zetten.
En dat in combinatie met deze foto's was (denk ik) leuker/spannender geweest om naar te kijken.

Wat betreft de laatste foto, de focus ligt net verkeerd. Namelijk op de rug van de hand. Ik denk dat je met een groter scherp gebied, namelijk de hele handen en zeker incl. de bloem) een fijnere foto had gekregen.

Groetjes

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 14:36

@soeskia ook dank je wel voor het commentaar
Helaas is het niet zo'n hele expressieve band dus een drummer die helemaal uit zijn dak gaat zal ik helaas niet op de foto krijgen

De betreffende foto was hij niet aan het spelen maar echt heel geconcentreerd in zichzelf aan het mompelen haha
En dat vond ik zo'n mooi dromerig plaatje dat ik het op de foto moest zetten

Ik zelf vind de foto erg mooi maar snap je punt zeker
Volgende week hebben ze een ander optreden in een andere setting dus ik zal proberen wat meer actie erop te krijgen

nou vooruit voor de actie en geconcentreerde ''koppen'' dan haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding