[FOTO]´s 1x nieuwe camera

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ZZZZZ

[FOTO]´s 1x nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 20:55

ik heb recent een nieuwe camera gekocht tervervanginging van mijn goedkope digitale camera.
het is een Nikon coolpix p90. Ik doe foto graferen een als hobby.
hier mijn eerste foto´s met deze nieuwe camera.
Om te oefenen stilstaande beelden, later ga ik over op de dieren en insecten dat bind ik namelijk het leukst.
ik ben aan het oefen met scherpstellen op het goede punt aangezien ik dat mijn vorige camera niet kon,
genoeg gepraat hier de foto´s.

Afbeelding
riet of zo denk ik

Afbeelding
roos

Afbeelding
zelfde roos, nieuw foto

Afbeelding
andere roos

Afbeelding
bijen erg moeilijke modellen

tips en commetaar graag !

ZZZZZ

Re: [FOTO]´s 1x nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 14:51

heeft echt niemand tips, ik wil mijn foto´s zo graag verbeteren

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:53

Hehe, volgens mij is een tuin vaak het eerste slachtoffer van camera's. Groot gelijk hoor!

De tweede foto van de roos vind ik wel leuk. Ik had alleen je scherptediepte anders ingesteld. Nu (bijna) alles helemaal scherp is, is het zo'n "groot onderwerp"... ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.. je ziet alles, je wordt niet naar een bepaald punt toegetrokken.

Bijen zijn inderdaad lastige modellen. Als je een bij op de foto neemt, moet je natuurlijk wel focussen op de bij, de bij is nu namelijk onscherp!

Al met al zijn het erg leuke foto's!

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 14:59

Anne. schreef:
Hehe, volgens mij is een tuin vaak het eerste slachtoffer van camera's. Groot gelijk hoor!

De tweede foto van de roos vind ik wel leuk. Ik had alleen je scherptediepte anders ingesteld. Nu (bijna) alles helemaal scherp is, is het zo'n "groot onderwerp"... ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.. je ziet alles, je wordt niet naar een bepaald punt toegetrokken.

Bijen zijn inderdaad lastige modellen. Als je een bij op de foto neemt, moet je natuurlijk wel focussen op de bij, de bij is nu namelijk onscherp!

Al met al zijn het erg leuke foto's!

dat focussen heb ik nog niet helemaal door, was met de oude camera niet mogelijk, gaat al steeds beter. vind het nog wel moeilijk om dan het punt uittezoeken waar ik wil scherpstellen, om een mooi plaatje te krijgen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:04

Goed oefenen dan.. en véél! En vooral door blijven gaan met foto's uploaden op sites waar je commentaar kan krijgen. Zoals hier.. of op zoom.nl

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 15:12

ik zal ook nog een kijken op zoom.nl nog nooit van gehoord namelijjk :P