[FOTO] Gypsy Jazz rhythm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_14

[FOTO] Gypsy Jazz rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 09:34

Al weer een tijdje geleden een soort van shoot gedaan samen met m'n broer. Hij wilde al heel lang wat mooie foto's van hem en z'n gitaar :) Ben benieuwd wat jullie er van vinden, tips en commentaar zijn zeker welkom!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

De laatste 2 zijn mijn persoonlijke favorieten. De 1e vind ik zelf gewoon een erg leuke sfeerfoto, en bij 3 vind ik de compositie erg mooi :)

Groetjes Julia

edit: Ik zie nu wel dat de kwaliteit erg achteruit is gegaan door het uploaden, bij mij op het scherm zijn ze bijvoorbeeld een stuk scherper. Jammer!

Anoniem

Re: [FOTO] Gypsy Jazz rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:46

Ik vind ze niet zo heel bijzonder, maar ik kan me best voorstellen dat je broer er blij mee is. Van het sepia-achtige krijg ik persoonlijk altijd nogal jeuk, maar dat is een smaakkwestie :+

Verder, over het scherpteverlies: Eerst zelf je foto's verkleinen en iets verscherpen (bij verkleinen komt altijd scherpteverlies om de hoek als je daar niet iets tegen doet), daarna ergens uploaden waar het originele bestand beschikbaar is/blijft (bijvoorbeeld Flickr).

Puur inhoudelijk: jammer van de schaduw linksonderin op de laatste foto. Foto 3 had ik persoonlijk uit de selectie gegooid: niet alleen zit z'n hoofd recht voor een boom, ook is de gitaarhals scherp en z'n gezicht totaal niet. Probeer er bij close-ups altijd op te letten dat je netjes scherpstelt.
Op de laatste foto na vind ik de composities trouwens ook niet echt spannend (saai, gecentreerd).

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 09:52

Bedankt voor de tips, hier kan ik zeker wat mee :D
Wat betreft dat sepia: ik houd er zelf meestal ook niet zo van, maar vond het bij deze foto's juist wel wat toevoegen. Dus vandaar ;)

Die schaduw valt me nu ook ineens op ja, zal ik eens wat aan gaan doen.
De composities zijn inderdaad vrij saai, dit omdat mijn broer natuurlijk graag gewoon foto's van hem en zijn gitaar wilde, zonder al teveel poespas ;) Maar zal volgende keer toch eens wat andere dingen uitproberen!
Die derde foto is bij mij toch nog net iets scherper, maar je hebt wel gelijk wat betreft het scherpstellen op de hals van de gitaar. Weer een aandachtspuntje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:33

Ga qua technisch commentaar met Nouks mee.
Dat sepia vind ik écht afschuwelijk lelijk, weg ermee. Vind het helemaal niks toevoegen.

Het idee is leuk en je hebt ook een leuke omgeving die voor je werkt. Kan veel meer worden.
Maak er echt zo'n cliché van, hij die van je wegsloft met zijn gitaar in zijn hand en een cowboy hoed op, wat mij betreft zo'n knapzak.
Wat later op de dag gaan, zonsondergang, en dan flink contrast erin. Kleuren wat extra verzadigen, of juist zwart wit.

Probeer met een heel concreet idee van huis weg te gaan en probeer met dat idee zo goed mogelijk uitgewerkt pas weer terug te gaan. Eisen stellen en je daaraan houden, dan komt het echt wel goed!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 10:56

Bedankt voor de tips Guernica! Had inderdaad niet echt veel voorbereid, meer gewoon weg gegaan om een paar portretjes te schieten.
Zonsondergang ga ik zeker een keer proberen, dan komt de kleur van de gitaar erg mooi uit denk ik.
Die cowboyhoed zal ik toch achterwege moeten laten denk ik, broer speelt namelijk gypsy jazz en das heel wat anders dan country ;) Maar ga dit concept wel een keer uitproberen met eventueel een ander model en andere gitaar!

Ik heb trouwens ook een aantal foto's dat hij wegloopt of mijn richting op loopt met z'n gitaar op z'n schouder, maar die vond ik zelf toch niet erg mooi gelukt. Ga nog eens een poging wagen! :)

pinkie87

Re: [FOTO] Gypsy Jazz rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:50

haha dan ga ik er even tegen in werken.
ik vind sepia wel mooi... maar je moet wel opletten op welke foto je het toevoegt. wat gaat er niet altijd vooruit op

je mist alleen op foto 3 een stukje arm. dats erg jammer.
verder vind ik de fotos net echt spreken. misschien als ie langs je camera had gekeken dat er meer uit was gekomen.
maar verder vind ik ze wel erg leuk