[FOTO] How close can you get?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] How close can you get?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:37

Nog steeds hard aan het oefenen om er misschien ooit iets van te kunnen maken :Y) Nieuwe compactcamera ..

We beginnen met het niet zo moeilijke, kan je best wel makkelijk dichtbij raken :+

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

En dan over naar het iets meer moeilijke ..

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

En tenslotte naar het bijna onmogelijke, ookal lijkt het misschien zo niet .. ik ken die beesten en ze zijn gemeen :oo Ben er nog nooit in geslaagd zo dichtbij te komen :+

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Hierna vloog het beest ineens recht en maakte ik me uit de voeten :))

Bedankt voor het kijken en tips zijn welkom, deze beginner kan ze wel gebruiken :o

zij

Re: [FOTO] How close can you get?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:40

jeetje wat een mooie scherpe foto`s! al vind ik bij foto 6 het gras iets te fel. dat trekt bij mij meer aandacht dan het dier... wat waarschijnlijk de bedoeling is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:42

Bedankt :)

Daar zat ik inderdaad ookal naar te kijken :j Hoop dat er misschien iemand weet hoe dit komt (kan komen) of tips heeft om het te voorkomen ;) Moet eens zien naar de instellingen, maar volgens mij waren die hetzelfde, en de lichtomstandigheden ook denk ik (constant zon) .. Dus vandaar :)

Edit; bij foto 4 vind ik het ook allemaal zo scherp (foto 3 ook wel maar stoort mij iets minder) .. maar ik kan echt niet meteen zeggen hoe het komt .. dus hopelijk iemand anders wel :Y)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:50

misschien omdat de grond erg afsteekt tegen de bladeren dat het daardooor meer stoort? (op 4)

kan het niet komen door de kant waarvan de zon af komt?

of anders: heb je misschien scherp gesteld op het groen ipv op het dier? zeker bij 7 is het dier minder scherp dan het gras. dat zou misschien een oorzaak kunnen zijn?

ik verzin ook maar wat hoor... ik weet alleen dat ik een automatisch scherp stellend ding heb, en dan heb ik dat ook wel eens ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:54

Het zou eventueel wel kunnen (foto 5/6) maar ik denk het niet meteen, want bij foto 4 stond ik, als ik het mij goed herinner, echt met mijn rug naar de zon. Dat stond ik bij foto 5 ook .. Bij foto 6 denk ik dat de zon niet echt in mijn rug zat, meer beetje opzij zeg maar ..

Edit; :+
Bij 7 bedoel je dan het gras voor het dier?
Moet zeggen dat ik daar nog hard op moet oefenen vrees ik, want ik zie dat dus niet (dat het dier minder scherp is) .. :o

Maar met scherpstellen in het algemeen zit ik inderdaad wel eens met een probleem (evenals de belichting, met soms overbelichting tot gevolg, dus) .. hoop daar nog wat op te vinden maar weet niet meteen hoe .. Internet eens afstruinen als ik wat minder ziek ben ;)