[FOTO] Tuin en Kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki

[FOTO] Tuin en Kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 17:16

Hoi :wave:
Vanmiddag met dit mooie weer lag m'n kat lekker te zonnen in de tuin, en ik dacht laat ik eens aanklooien met m'n camera!
Ik vond een paar wel mooi gelukt dus ik dacht ik zet het even hier neer en misschien krijg ik nog wat commentaar waarmee ik de volgende foto's weer kan verbeteren, ik heb mijn spiegelreflex nu nog maar 3 maanden dus ik ben nog lerende :))

Foto 1
Expres scherp gesteld op de tweede bloem, vond de wazige bloem op de voorgrond niet echt storen, maar hij had nog wat waziger gemogen..
Afbeelding

Foto 2
Deze vind ik zelf wel mooi
Afbeelding

Foto 3
Deze ook wel :j
Afbeelding

Foto 4
Ik weet niet wat ik van deze vind :P Maar dacht, ik zet hem er toch maar tussen!
Afbeelding

Commentaar: Graag! Maar hou het een beetje aardig :)

:evaw:

siskeh

Re: [FOTO] Tuin en Kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:22

eey jij hebt mijn kat gejat :oo
maar goed ... leuke foto's!!
foto 1 vind ik alleen niets hebben, van de andere(2&3) vind ik het jammer dat je dat bloemetje er zo voorop hebt staan..

4 vind ik ook gaaf!!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:36

Ze zijn top +:)+!
#1 - Ik zou eerder hebben scherp gesteld op die 1e bloem (in het midden). Die andere lijkt een beetje dood ( :o ) en straalt niet zo veel uit. Verder zijn de kleuren wat tegenstrijdig. Aan de ene kant veel groen, maar dan ook paard, beige en rood erdoorheen. Wat meer scherpte diepte is hier ook niet ongewenst.
#2 - Leuke foto, mooi moment - hoe die kat naar je kijkt :). Maar de scherpte/diepte is echt te weinig. Daar moet je mee oefenen (gaat erg moeilijk met jou lens, heb je eigenlijk een verdere afstand-lens voor nodig) :j. Dat maakt de foto erg saai en standaard, terwijl je echt het goede moment heb te pakken!
#3 - Weer een leuk moment, zelfde commentaar als foto 2. Als extra tip hier: let op waar je op gaat scherpstellen. De 'buik' van de kat en de plantjes op de voorgrond zijn hier scherp, zijn kop niet.
#4 - Compositie bevalt me niet :n. Het idee is leuk, maar dan moet je hem echt als profiel nemen, helemaal vanaf de zijkant. En de scherpte ligt net onder het oog i.p.v. erin. Scherpte/diepte is hier wel mooi :)! Verder valt dat roze bij het oog erg op, en dat is nou niet erg aantrekkelijk om naar te kijken :o. Beetje eng zelfs :').

Sorry als ik te kritisch ben :=. Maar hier kun je wel iets mee ;).

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:39

Thanks Nat :D
Ik ben ook van plan binnenkort ergens een nieuwe lens te kopen :j
En ik moet inderdaad soms een beetje oefenen met scherpstellen :')

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 17:27

Zijn er nog mensen die commentaar willen geven op deze foto's? :)
Ik hoop het want ik kan echt veel met het commentaar (en kan er ook prima tegen :o )

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 12:40

Nog een extra foto waar ik wél heb scherpgesteld op de eerste:

Foto 5
Afbeelding