[FOTO] tips gevraagd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

[FOTO] tips gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 19:52

Hallo,
Hier een aantal foto's gmaakt met mijn Panasoic DMC-FX8.
Omdat ik zelf niet weet wat ik er van moet vinden, wil ik graag commentaar en tips. :j

1. Batavia bootje
Afbeelding

2. Deze vind ik wel leuk :j
Afbeelding

3. scherpte?
Afbeelding

4. scherpte?
Afbeelding

5. Deze stond nog in de tuin, van de verbouwing :')
Afbeelding

Groetjes,

Sanne

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:58

Ziet er wel goed uit hoor, heb misschien nog wel wat commentaar. :)

1: Ehm, ik kan niet zien hoe het in elkaar zit, of ligt dat aan mij? :P Hij is denk ik wat te donker om te zien wat het precies is. Ik vind dat je het in één oogopslag moet zien wat het is, anders kun je er niet zo goed naar blijven kijken en is het niet zo interessant omdat je er toch niet achter komt.. :P

2: Wel leuk, maar persoonlijk wat te gewoon. De foto zou nog iets meer een onderwerp mogen hebben. En iets meer diepte. Het onderwerp is iets te centraal waardoor ik het kwalitatief minder vind.

3: Zou nog wel iets scherper mogen. Maar dat vind ik op deze foto niet het belangrijkste verbeterpuntje op deze foto. Ik vind dat de achtergrond veel te veel afleid. Die prullenbak (?) en dat houten randje met klimop is veel te af leidend. Ik zou je meer focussen op 1 onderwerp en iets meer Macro te maken. Bijvoorbeeld een close-up van die twee zwarte balken daar rechts.

4: Ook hier vind ik scherpte niet het belangrijkste. Ten eerste, er ligt een blauwe bal naast die wat afleid. Ten tweede een papieren zak (?) dat ernaast ligt. En dan ten derde dat het bierkrat rechts boven de bal er niet helemaal opstaat wat ik jammer vind. Ik had ook voor een andere, interessantere compositie gekozen. Neem bijvoorbeeld een keer vanaf de grond of zo?

5: Bij deze foto vind ik het ook wat jammer dat vele delen er niet opstaan. Ook vind ik de bladeren links onderin wat storend. :j En het ziet er een beetje poep-achtig uit, die bruine vlekken! _O- Maar dat is niet zo heel erg. Ook hier zou ik voor een andere compostitie eens kiezen!

Scherpte komt vanzelf als je een beetje gaat knutselen. Ik vind de compostitie belangrijker op dit moment. Probeer zoveel mogelijk een onderwerp naar voren te trekken. Succes!