[FOTO] Diversen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SimoneDV

[FOTO] Diversen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 12:01

Hallo allemaal,

Ik maak foto's met een Samsung digimax S600 6 megapixel.
Dus niet echt een spectaculaire camera maar ik neem hem heel vaak mee en maak er redelijk veel foto's mee. Ik dacht ik laat er hier eens een aantal zien. Dit zijn dus mijn eerste foto's op bokt.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog tips hebben. Ik heb verder (nog) niet heel veel verstand van fotograferen maar ik vind het wel erg leuk om te doen.

1. Bij deze vind ik het jammer dat niet het hele bloem "trosje" scherp is, en wat dat rood achtige links onder is heb ik geen idee van maar dat is ook wel jammer.
Afbeelding

2. Dit zijn snoepjes hoor :D Vind het zelf jammer dat de voorste gele en groene niet scherp zijn.
Afbeelding

3. In m'n eigen aquarium, een crystal red garnaal (2-3 cm groot). Jammer dat je rechts boven een beetje weerspiegeling van m'n camera ziet.
Afbeelding

4. Ook in mn aquarium, deze is gemaakt met de camera van m'n ouders. Ik weet niet precies wat het is maar er staat Minolta op en Dimage Z1, 3.2 megapixel.
Afbeelding

5. Nog een in mn aquarium, een bijengarnaal.
Afbeelding

6. Deze winter gemaakt tijdens de molentocht op de Rotte meren.
Afbeelding

7. Frans dennentakje :+
Afbeelding

8. Ik maak natuurlijk ook foto's van paarden. Deze vond ik wel grappig, was natuurlijk leuker geweest zonder touw/halster maarja daar was niks aan te doen, we waren niet in een afgesloten weiland of zo.
Afbeelding

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 18:20

Niemand die wat tips/commentaar zou willen geven? Zou t leuk vinden als ik er weer wat van kon leren.

andreaaa

Re: [FOTO] Diversen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:55

Ten eerste zou ik niet zoveel foto's tegelijk plaatsen. Dan is 't wat overzichtelijker ;)!

De compositie bij de eerste foto spreekt me niet zo aan. Je wordt imo niet naar de plant toegetrokken, het trekt niet je aandacht. Ook jammer dat hij niet scherp is & van dat rode maar dat zeg je zelf al :)

F2 vind ik wel netjes. Ik vind het zelf niet storen dat de 2 voorste snoepjes niet scherp zijn. Ik zou alleen met de snoepjes wat spannenders doen. ;)

F3 is niet helemaal scherp volgens mij?

F4 & F5 vind ik te donker, en ze zijn ook niet scherp.

F6 vind ik een leuke foto! Grappig met die man ervoor, leuke compositie :)

Over foto 7 weet ik niet zoveel te zeggen, vind 'm niet echt bijzonder.

F8 vind ik meer zomaar een kiekje, er is niet echt goed over nagedacht denk ik .. De achtergrond & het halstertouw stoort ook.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 10:19

andreaaa schreef:
Ten eerste zou ik niet zoveel foto's tegelijk plaatsen. Dan is 't wat overzichtelijker ;)!

De compositie bij de eerste foto spreekt me niet zo aan. Je wordt imo niet naar de plant toegetrokken, het trekt niet je aandacht. Ook jammer dat hij niet scherp is & van dat rode maar dat zeg je zelf al :)

F2 vind ik wel netjes. Ik vind het zelf niet storen dat de 2 voorste snoepjes niet scherp zijn. Ik zou alleen met de snoepjes wat spannenders doen. ;)

F3 is niet helemaal scherp volgens mij?

F4 & F5 vind ik te donker, en ze zijn ook niet scherp.

F6 vind ik een leuke foto! Grappig met die man ervoor, leuke compositie :)

Over foto 7 weet ik niet zoveel te zeggen, vind 'm niet echt bijzonder.

F8 vind ik meer zomaar een kiekje, er is niet echt goed over nagedacht denk ik .. De achtergrond & het halstertouw stoort ook.

bedankt Andrea :) Volgende keer zal ik er minder tegelijk plaatsen, had ik niet aan gedacht.
Ik ga eens proberen of ik voortaan nog meer scherpte kan krijgen en wat meer letten op de achtergrond en een leukere compositie.
Met die foto's in m'n aquarium dat ze donker worden klopt, maar omdat al die diertjes zo snel zwemmen moet ik de sluitertijd (geloof ik :o ) heel kort zetten maar dan worden ze dus donker, maar anders heb je alleen maar strepen van visjes. Hoe zou ik ze scherp kunnen krijgen zonder dat het zo donker wordt? Flitsen is denk ik geen optie omdat je natuurlijk door glas heen fotografeert en je dan heel erg weerkaatsing krijgt en de kleuren worden dan ook weer anders dan dat ze werkelijk zijn.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 18:44

Zou iemand me nog een tip kunnen geven over fotograferen van aquarium vissen enz?