[FOTO] Kiss from a lover

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

[FOTO] Kiss from a lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 13:49

Bij te weinig inspiratie voor een andere titel x). Ik heb foto's gemaakt van een veulentje en ik ben zelf nogal aan het twijfelen over de keuze. Ik heb bewust voor de ontzettend overbelichte achtergrond gekozen en vraag me af wat jullie mening over die keuze is? Ik laat even de voorafgaande foto's zien om te laten zien dat deze keuze heel bewust gemaakt is.

Eerst had ik deze en toen vond ik dat groen maar niets.
Afbeelding

Andere instellingen kwam ik hier op uit. Vond dat vele wit onder maar niets maar het overbelichte zelf wel wat hebben.
Afbeelding

Toen eindigde ik met deze foto waarbij ik de belichting op het veulen geweldig vind maar iemand anders vond dat witte maar niets dus vandaar dat ik twijfel.
Afbeelding

Brandt los. :)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:31

Ik weet eerlijk gezegd niet echt welke ik nou mooier vind maar ik heb er ook niet zoveel verstand van. Dat witte lijkt bijna wel alsof je met paarden en al in een studio staat. Dus dan vind ik dat groene een stuk natuurlijker staan.

geluksvogel

Re: [FOTO] Kiss from a lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:18

Zorg voortaan dat je dan met de zon meefotografeerd en zet ze op de foto zonder de moeder erachter. Dat is nu een vrij storend element, ook naast je overbelichte delen. Het is vrij moeilijk foto's te maken in fel zonlicht, zeker met lichtgroen gras en een donker onderwerp. Het onderwerp staat er leuk op, maar de uitvoering is niet helemaal goed. Moet ik kiezen, ga ik toch voor de 1e. Het natuurlijkste namelijk.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 21:01

Ik had deze foto makkelijk anders kunnen nemen maar heb gekozen voor deze manier. Dus het is een bewuste keuze om tegen het zonlicht in te fotograferen en zo een witte achtergrond te creëren, de moeder was hierbij nodig om het veulen naar voren te laten komen.

Ofwel ik was niet van plan een 'normale' foto te maken dus in dat opzicht hoef ik geen commentaar want daar kom ik wel uit. Het natuurlijke streefte ik niet na maar als ik het goed begrijp vinden jullie het niets xD

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:34

De eerste foto vind ik het mooiste.
Het witte stoort mij toch wel een beetje.
Op de 3e foto vind ik de merrie op de achtergrond iets storen.
Maar wel een leuke foto!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:37

Ik vind hem wel wat hebben hoor!
Zeker als ik kijk naar hetgene wat je wilde bereiken denk ik dat dat goed gelukt is.

Het enige waar ik me aan stoor is de polo die nogal een knalgroene kleur heeft.. Het gezicht lijkt ook nogal een gele vloed te hebben, misschien als je die twee dingen aanpast dat het totaalplaatje compleet wordt :).