[FOTO] Harp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sethlover

[FOTO] Harp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 19:33

Nah, ik was in een creatieve bui met mijn 'nieuwe camera' en dacht maak eens een paar foto's. Mijn harp was het stilstaande doel dus ik heb er op los gefotografeerd. Ik ben trouwens totaal geen proffessional, maar ik heb wel graag tips over het scherpstellen etc.
Dit zijn mijn harpen die ik in mijn bezit heb; een aziliz harp, oftewel de kleine knopjes-harp. Deze harp, is de duurste van de kleine knopjesharpen, hij heeft carbon-snaren. En mijn andere, een enkelvoudige pedaalharp, die speciaal door iemand gemaakt is, en heel mooi klinkt.

Camera: Samsung SHD lens, 10.1 Megapixels.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

Mijn grootste ergernis bij mijn foto's is de afleidende zooi. Maargoed tips zijn welkom :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:47

Ik vind foto 2 het mooist, deze straalt nog enigszins wat rust uit. Bij de andere foto's word ik heel erg afgeleid door de drukke achtergronden en de storende vloer. De laatste foto is een erg leuk idee, maar de scherpte is op het schilderij. Ik denk dat je intentie was om de snaren van de harp scherp te stellen, maar dat dit niet helemaal goed is gegaan? Probeer rustig, door je afdrukknop half in te drukken, je scherptepunt te bepalen en als die goed is helemaal door te drukken. Ik denk dat als je van foto 2 een leuke uitsnede kunt maken, dit nog best een leuke foto is en dat je juist je scherpte en dus de aandacht op de speciale snaren kunt leggen.

Misschien is het handig om volgende keer een ruimte te zoeken waar geen storende elementen zoals schilderijen en stekkerdozen zitten. Dit geeft je foto's een hele andere uitstraling.

Stopcontact

Re: [FOTO] Harp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:33

Ik denk niet dat dit echt foto's zijn voor op UK.

Tips zijn hierboven al gegeven door Yv_. :)