[FOTO] Labrador.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amyc

[FOTO] Labrador.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 11:54

Gisteren de hond van een vriendin op de foto gezet, ik fotografeer met een Nikon D40.
Ze was erg actief, maar deze twee vind ik toch aardig gelukt.
Technisch commentaar of tips zijn uiteraard welkom.

Afbeelding

Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:19

Ik vind de eerste niet geweldig, beetje van te laag genomen, hij had wat 'realistischer' op de foto moeten komen vind ik.

Op de tweede foto vind ik het takje wat storend, maar verder mooie foto's!

Odin

Re: [FOTO] Labrador.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:35

De eerste foto vind ik van iets te laag genomen, en hij was mooier geweest als hij in de lengte was genomen in plaats van in de breedte vind ik. Bij die foto had ik zelf óf wat meer van het lichaam/de poten laten zien, of juist wat meer gecropt waardoor je een echte kopstudie krijgt in plaats van de kop met alleen een stuk van de romp. Dat vind ik zelf niet zo mooi en de hond krijgt er een beetje een vreemd lijf door. Hij zit denk ik ook niet optimaal, hij hangt als het ware wat naar voren (zo lijkt het in ieder geval).

Op de tweede foto vind ik de hond op zich wel mooi staan (nou ja, zitten eigenlijk) maar de achtergrond is storend.
Achter de kop zie je aan 1 kant bomen, aan de andere kant de lucht. En rechts bovenin zie je een stuk tak.
In dit soort gevallen kies ik altijd duidelijk wat ik op de achtergrond wil hebben, dat wordt dan of overal lucht, of overal bomen. Niet aan de ene kant van het lichaam van de hond het 1, en aan de andere kant het ander.

Gewoon heel veel oefenen en je foto's zelf heel kritisch bekijken, en goede uitsnedes (crops) maken als de compositie daardoor verbetert. Succes!

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 14:19

Vind ze wel aardig, maar niet zo super.
De eerste foto lijkt de hond best dik, vind het niet zo'n mooi standpunt.
De tweede foto stoort het takje me.

Inderdaad gewoon blijven oefenen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:56

Ik vind ze allebei van een te laag punt af genomen, de hond kijkt over je heen. Ik vind het persoonlijk erg mooi als de hond je aankijkt. Iig moet de camera op dezelfde hoogte zijn als de kop van de hond.
Verder vind ik de achtergrond wat storend, die vraagt teveel de aandacht.