[FOTO] first Macro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

[FOTO] first Macro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 19:44

Halloo'tjes..
Net buiten even voor t eerst geprobeerd om macro foto's te maken door mn kitlens omgedraaid voor mn body (1000d) te houden.
En ik moet zeggen, nog best moeilijk..
Ik had erg veel moeite om de camera + lens stil te houden.
dus t overgrote deel is bewogen en waardeloos..
Maar over deze ontvang ik graag nog opmerkingen en tips en adviezen.
Sluitertijd kan ik even niet meer terug vinden, diafragma is dus niet van toepassing.

Kom maar op!

Afbeelding

Nog een foto, ben benieuwd wat bokt hiervan vindt..
(kwaliteit is trouwens wel slecht zeg door t uploaden maar ik krijg t niet beter)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 20-03-09 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xSiep

Re: [FOTO] first Macro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:49

Ik vind hem leuk :j Mooie kleuren, de middelste 2 bloempjes hadden wel iets scherper gemogen misschien.

Ik snap alleen echt niet hoe jullie dat doen, ik heb een poging gewaagt, maar er kwam niet veel byzonders uit, alleen wat kleurtjes := Hou je die kitlens er gewoon los voor?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 19:52

ja gewoon los ervoor houden..
en ik dacht toen ik de eerste keer door mn zoeker ook... eeeh ja wat is dit nu weer...
alleen maar wazige kleuren inderdaad..
maar je moet gewoon bijna IN je onderwerp kruipen, dan dan wordt ie vanzelf scherp.^^

ik voeg nog even een foto toe..
gok dat bokt hem niets vindt.. want er zit werkelijk niet 1 scherp element in en wel storende elementen, maar toch, ik vind m wel wat hebben.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:53

Ik vind het een mooie foto, jammer dat het hele figuur niet op de foto staat, en dus een stukje met ''niks'' op de foto is.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:00

SteffiiY schreef:
Ik vind het een mooie foto, jammer dat het hele figuur niet op de foto staat, en dus een stukje met ''niks'' op de foto is.

Dat vind ik juist leuk! Anders was het veel te druk geworden ;)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:28

Mooi! Leuke compo, geweldige kleueren!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:34

Keurig meid! Eerste is fijn belicht, mooie tinten in de achtergrond. Scherpte-diepte kijkt fijn zo. :j Eerste vind ik zo ook lekker.
Tweede is ook lekker, fijne bokeh! :) Misschien iets aan de donkere kant, vind het dichtgelopen zwart in de rechterhoek ietwat overheersend.
Denk dat jij nog hele fijne plaatjes gaat schieten! +:)+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 23:28

hihi elessar.. jij bent echt mijn 'held' hier op t fotografie gedeelte.. jouw foto's zijn altijd zo fijn!!

dat hele zwarte is inderdaad een tikje jammer. maar van de andere kant vind ik het ook wel weer wat hebben denk ik..

Al met al ben ik blij dat deze 2 (vooral de eerste) nog fijn gelukt zijn, want k vond het toch wel moeilijk hoor.. ik heb absoluut geen stille hand en als ik ook nog die lens stil moet houden wordt het 2 keer zo moeilijk ^^

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 00:55

Ik ontdek net nog een foto die eigenlijk ook best fijn is (naar mijn idee).
Weet niet of ik m hier nog zo bij kan zetten, want mn beginpost kan ik niet meer editten.

Afbeelding

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:13

Ik vind foto 1 en foto 3 het mooist. Fijne scherptediepte heb je daar en prachtige kleuren. Op foto 2 mis ik een beetje de scherpte. Ook mooie composities. En echt super knap dat je je lens los dr voor hebt gehouden, is dat niet heel lastig scherpstellen dan? Zou dit ook met een 18-200 mm kunnen? of zouden die daarvoor te zwaar zijn?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:55

Bijvoegsel is ook lekker zeg! Hele fijne zachte kleuren, mooi warm licht. Compositie had misschien iets spannender gekund, maar zeker netjes! :j

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:52

Mooie foto's ik vind ze alle 3 goed :D! Lekkere kleuren. Bij F2 moest ik even wat langer kijken maar die doet het ook wel voor mij. :j.

Ik snap het echt nog steedsniet hoe jullie het doen ik ben er maar mee opgehouden voor nu met zoiets te maken want ik krijg er gewoon niks fatsoenlijks uit :').

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:24

Ik vind de laatst toegevoegde foto het mooiste. Ik vind het altijd prettig als mensen bloemen fotograferen, maar er dan toch iets aparts uit komt. De standaard close-ups van bloemen in de tuin kan iedereen. Om er wat aparts van te maken vereist toch iets meer creativiteit. Mooi gedaan!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:06

mooie kleuren en goede scherpte! De composities vind ik niet helemaal goed, maar zeker een heel goed begin!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 13:13

leuk dat er nog een paar reacties zijn gekomen!!

romyv : wat voor composities zie jij liever?
ze zijn nu inderdaad redelijk 'standaard' maar ik zou op t moment ook even niet goed weten wat ik in dit geval voor spannende composities had kunnen bedenken..