[FOTO] Vanalles!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tryntsje

[FOTO] Vanalles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 19:10

EquiPhoto

Re: [FOTO] Vanalles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:28

Sorry, geen van de foto's spreken me aan.
Probeer een iets creatievere compositie ;) Verder vind ik een onderwerp als op elkaar gestapelde stenen niet zo intressant..

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:40

Probeer inderdaad wat spannendere standpunten uit. Ook is het heel interessant om met kleine scherptedieptes te werken. Daarnaast zou ik in het vervolg niet meer uploaden bij mijnalbum, dat haalt de kwaliteit van je foto's echt drastisch naar beneden! Tinypic is bijv. wel een goede site om je foto's online te zetten. Je kunt er een gratis accountje aanmaken, dan blijf je controle houden over je foto's en kun je ze altijd nog van het internet verwijderen, zonder account gaat dat niet ;) (site; http://www.tinypic.com

Succes!

Shoshanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:14

Ik vind ze ook een beetje saai. En foto 3 oogt voor mij niet scherp? Beetje rommelen met de compositie en scherpte inderdaad, lekker blijven oefenen :)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:27

punt1 Mijnalbum zuigt!

Ik vind de composities van alle drie de foto's heel saai. Ook kloppen de kleuren niet echt. Ik zou proberen met de scherptediepte te gaan spelen. Bij foto 3 bijvoorbeeld had een kleinere scherptediepte al een spannender effect opgeleverd.

Ga veel uitproberen en leer je camera kennen, succes!

tryntsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 19:37

Punt 1: is het zijn 4 foto's!
en hoe wil je dat doen met een simpele 5 pixel digitale camera???
mischien kan dat wel maar hoe??
die stenen lagen daar leek me wel een leuk idee :+ :')
esmeeF bedankt voor de tip!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:27

Tja waar en welke instellingen jij precies kunt veranderen op jouw camera kan ik niet ruiken natuurlijk ;-) In de handleiding staat het vast allemaal uitgelegd. :-)

En ik kan idd niet tellen, miss komt het omdat 2,3 op elkaar lijken :+

probeer iig in je handleiding op te gaan zoeken hoe je bijvoorbeeld het diafragma en de sluitertijd op jouw camera kan gaan instellen, ga vooral heel veel uitproberen, en met composities spelen dan kun je ook met een simpele compactcamera mooie foto's maken. Het is immers de fotograaf die de foto maakt en niet de camera...

succes!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:36

tryntsje schreef:
en hoe wil je dat doen met een simpele 5 pixel digitale camera???

Voorbeeldje:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UYUCGUZR.jpg

Foto is getrokken met een simpel compactje, waarbij je ongeveer niets zelf kan instellen, met 5 megapixels :). Speel met je compositie, let erop dat de achtergronden niet storend zijn, zoek interessante en mooie onderwerpen, neem niet één foto van een mooie bloem, maar neem er 20 vanuit allemaal verschillende standpunten en hoeken,....
Voor een goede foto heb je geen goed toestel nodig, maar heb je een goede fotograaf nodig...