[FOTO] Eerste (toonbare) foto's met nieuwe Canon EOS 1000D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LetsgoKelly

[FOTO] Eerste (toonbare) foto's met nieuwe Canon EOS 1000D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 09:45

Van het weekend heb ik wat zitten oefenen met mijn nieuwe camera, Canon EOS 1000D met 18-55mm lens.
Ik ben van alles aan het proberen te fotograferen maar het valt allemaal niet mee. Via deze weg zou ik graag wat tips krijgen wat ik kan verbeteren, vooral met lichtinval heb ik moeite.

Ik ben erg fanatiek en best streng voor mezelf maar wil/moet nog heeel veel leren.

Mijn mooiste foto dit weekend, ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
Afbeelding

Deze compositie vond ik erg leuk alleen had hij wat scherper gemogen en ik mis een stukje van haar oor.
Afbeelding

Ook deze vond ik erg leuk qua compositie maar rechts te donker en niet scherp.
Afbeelding

Van dit soort heb ik er heel veel gemaakt maar er is er geen 1 gelukt. Ze zijn niet scherp en te donker. Wat doe ik verkeerd? Ik had de ISO wat hoger gezet (800 meen ik) in de P stand. Heb gewerkt met een bureaulampje met lichtinval van links. (vooral de stoffigheid stoor ik me aan hoe ik het nu zie)
Afbeelding

Tips heel erg welkom! Bij interesse zal ik de instellingen opzoeken.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 09-03-09 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag

Natalie1993

Re: Eerste (toonbare) foto's met nieuwe Canon EOS 1000D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:03

Foto 1 - Leuk, maar het hoofd is een beetje vies (losse haren e.d.) . De viezigheid in het oog stoort ook heel erg.
Foto 2 - Een beetje een rare compositie, maar wel netjes uitgewerkt.
Foto 3 - Mooi, ook de blauwe lucht (lekker rustig). Jammer dat de ogen niet op dezelfde hoogte zijn, dat zou denk ik nog mooier zijn. Maar dit heeft ook wel iets :j.
Foto 4 - Niet helemaal scherp. En het onderwerp doet me niet veel.

Foto 3 vind ik het mooiste. Ga zo door! :D

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 10:29

Bedankt! Ik had het nog niet zo bekeken dat de viesjes storen op foto 1. Ik was helemaal blij dat het zo scherp was en dat ik de viesjes kon zien :o

Idd de ogen hadden beter op dezelfde hoogte kunnen zijn, maar een beetje moeilijk te verwezenlijken met paarden haha.

Foto 4 heb ik geprobeerd omdat ik foto's zag van iemand die hier een topic had Flower en die vond ik geweldig. Ik dacht dat moet ik ook eens proberen. Maar dat is nog iets te hoog gegrepen voor mij denk ik.

Mireille

Re: [FOTO] Eerste (toonbare) foto's met nieuwe Canon EOS 1000D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:58

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet!

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 15:30

Heeft er iemand miss nog meer tips voor mij?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:56

Misschien kan je gaan oefenen met de sluitertijd en diafragma (in M-stand, S-stand of A-stand) op die manier kun je ook al veel bereiken om je foto lichter te krijgen. Ik fotografeer nu veel in de manuele stand met mijn spiegelreflex en door aanpassingen in de sluitertijd en diafragma kan je een foto al veel lichter krijgen. Dit kun je ook zien aan de lichtmeter. Als je in andere standen fotografeerd kun je zelf de lichtmeter aanpassen door hem bijvoorbeeld op -1 (donkerder) of +1 (lichter) te zetten. Je camera zal het automatisch altijd om 0 zetten en dit geeft niet altijd het beste resultaat.

Veel succes!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:38

Ik heb toevallig sinds gister exact hetzelfde toestel, moet alleen nog ontdekken hoe alles werkt :+

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 08:24

@evdpanne, ik heb eergisteren nog eens geoefend idd in de M stand. (de auto gebruik ik niet dat vind ik irritant) Ik begin al goed door te krijgen hoe en wanneer ik alles moet veranderen. Vind het alleen nog moeilijk om het met elkaar te combineren en te bedenken wanneer wat.

Gisteren heb ik het "parfum" flesje opnieuw geprobeerd met een andere achtergrond en andere instellingen. Nu is het al beter gelukt. Ik zal die eens erbij plaatsen binnenkort, of mag dat niet?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:26

Van mij wel, ben wel benieuwd naar je 'bevindingen' :)