_Malu_ schreef:Foto 1: Jammer van het hek, ook de centrale compositie vind ik een beetje saai.

Hek is heel erg storend jah, Heb hem ook wel anders
Ik heb deze inframe gefotografeerd, dus veel aanpassen kan ik niet echt.. Maar zo valt het hek veel minder op.
_Malu_ schreef:Foto 2: Ik mis hier ietsje de scherpte, misschien kun je m nog naverscherpen. ( vaak is dat nodig nadat je een foto verkleind.
Beter?
_Malu_ schreef:foto3: Storende achtergrond en iets te donker en ook een niet al te spannende compositie. Misschien kun je wat meer proberen gebruik te maken van de regel van derden. Dus denkbeeldig een raster tekenen over de foto ( volgens mij kun je dit op je camera ook instellen dat je daadwerkelijk een raster krijgt) en dan alleen op de kruisingen van de lijnen je hoofdonderwerp scherp stellen. Vaak krijg je dan een iets spannendere compositie dan wanneer je je onderwerp precies in het midden hebt.
Dankje dit is voor mij een goede tip. Dit was de eerste foto die gemaakt werd, de oerezel stond wat hoger, en ik ston mijlen ver weg. Met jou tip kan ik het de volgended keer beter doen dankje!
_Malu_ schreef:foto4: leuke foto, jammer dat de kop niet helemaal scherp is.
Heb hem tot op de pixel even nagekeken nou ja op de pixel
. Heb hem op orriginele groote nagekeken tot 250% vergroot en hij is niet wazig, ik denk dat het lijkt vanwege de donkere stenen achtergrond
_Malu_ schreef:foto5: nette foto, de paal is jammer, maar ik vind het niet super storend hier.
Dankje
_Malu_ schreef:foto6: Leuk moment, maar ook hier je onderwerp weer precies in het midden. De kleuren zijn hier iets te donker.
Als ik hem op orrigineel hou ziet hij er zo uit.

_Malu_ schreef:Foto 12: links mis ik de scherpte bij het oog. Verder is het een nette belichting en heb je een mooie onscherpe achtergrond.
De uil in kwestie heeft zijn linker oog dicht, ik denk dat daarom de wazigheid zich voordoet. Hier zijn voor aanzicht, de licht kwaliteit is alleen veel anders. Vandaar dat ik juist voor de eerste foto had gekozen, deze spreek mij net wat meer aan.

Ik leer graag dus ben erg blij met jou bevindingen!. Ik hoop dat je hier ookw eer wat aan hebt, en mij kan vertellen wat je van de eventuele verbeteringen vind.
Ik vind centrale foto's zelf het mooist, daar geef ik voorkeur aan. Maar niet iedereen vind dat mooi, Ik wil mijn kennis uitbreiden, ook naar wat anders dan dierren al zullen dat altijd mijn favorieten blijven
.