[FOTO] Dierentuin (kleine collectie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

newt

[FOTO] Dierentuin (kleine collectie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 04:35

Wij zijn even een dagje dierentuin gaan doen, het was heerlijk weer, en konden zelf zonder jas lekker door het park snuffelen. Maar dat geeft natuurlijk een mooie gelegenheid om mijn camera weer eens te voor schijn te halen ;). Jammer genoeg kun je bepaalde foto's alleen van boven af of juist onderaf maken, waardoor je niet echt een bijzondere foto hebt.
Ik heb mijn best er in iedergeval weer op gedaan en wou ze hier graag tonen, mensen met tips zijn altijd meer dan welkom.
Hetis een kleine selectie foto´s van de 300 die gemaakt zijn ;).. Veel plezier met kijken!

Gr Newt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook niet dierentuindieren zijn altijd leuk om op foto te hebben hahahaha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel foto's zijn al inframe gefotografeerd, enkele foto's heb ik deels aangepast, zoals de cheeta, daar heb ik het contrast net iets aangepast waardoor de kleuren er net wat meer uit springen!.

lailapri

Re: [FOTO] Dierentuin (kleine collectie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 05:35

netjes erop gezet hoor! Hele sfeervolle plaatjes heb je geschoten.

Ik vind de opvliegende eend eigelijk nog de leukste!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:49

Foto 1: Jammer van het hek, ook de centrale compositie vind ik een beetje saai.
Foto 2: Ik mis hier ietsje de scherpte, misschien kun je m nog naverscherpen. ( vaak is dat nodig nadat je een foto verkleind.

foto3: Storende achtergrond en iets te donker en ook een niet al te spannende compositie. Misschien kun je wat meer proberen gebruik te maken van de regel van derden. Dus denkbeeldig een raster tekenen over de foto ( volgens mij kun je dit op je camera ook instellen dat je daadwerkelijk een raster krijgt) en dan alleen op de kruisingen van de lijnen je hoofdonderwerp scherp stellen. Vaak krijg je dan een iets spannendere compositie dan wanneer je je onderwerp precies in het midden hebt.

foto4: leuke foto, jammer dat de kop niet helemaal scherp is.
foto5: nette foto, de paal is jammer, maar ik vind het niet super storend hier.
foto6: Leuk moment, maar ook hier je onderwerp weer precies in het midden. De kleuren zijn hier iets te donker.
foto7: Nette foto!
foto8: De kop is niet helemaal scherp.
foto9: Erg netjes! Mooie scherptediepte, goede belichting en mooie compositie.
foto10: Lief aapje! en een mooie rustige achtergrond, de touwen vind ik hier absoluut niet storend.
foto11: Ik mis ietsje scherpte rondom de ogen. Verder vind ik hem netjes.
Foto 12: links mis ik de scherpte bij het oog. Verder is het een nette belichting en heb je een mooie onscherpe achtergrond.

SecretLIN

Re: [FOTO] Dierentuin (kleine collectie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:04

wauw ik vind je foto's echt prachtig zeg!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 18:12

_Malu_ schreef:
Foto 1: Jammer van het hek, ook de centrale compositie vind ik een beetje saai.

Afbeelding
Hek is heel erg storend jah, Heb hem ook wel anders ;)
Ik heb deze inframe gefotografeerd, dus veel aanpassen kan ik niet echt.. Maar zo valt het hek veel minder op.

_Malu_ schreef:
Foto 2: Ik mis hier ietsje de scherpte, misschien kun je m nog naverscherpen. ( vaak is dat nodig nadat je een foto verkleind.

Afbeelding Beter?

_Malu_ schreef:
foto3: Storende achtergrond en iets te donker en ook een niet al te spannende compositie. Misschien kun je wat meer proberen gebruik te maken van de regel van derden. Dus denkbeeldig een raster tekenen over de foto ( volgens mij kun je dit op je camera ook instellen dat je daadwerkelijk een raster krijgt) en dan alleen op de kruisingen van de lijnen je hoofdonderwerp scherp stellen. Vaak krijg je dan een iets spannendere compositie dan wanneer je je onderwerp precies in het midden hebt.

Dankje dit is voor mij een goede tip. Dit was de eerste foto die gemaakt werd, de oerezel stond wat hoger, en ik ston mijlen ver weg. Met jou tip kan ik het de volgended keer beter doen dankje!

_Malu_ schreef:
foto4: leuke foto, jammer dat de kop niet helemaal scherp is.

Heb hem tot op de pixel even nagekeken nou ja op de pixel ;). Heb hem op orriginele groote nagekeken tot 250% vergroot en hij is niet wazig, ik denk dat het lijkt vanwege de donkere stenen achtergrond

_Malu_ schreef:
foto5: nette foto, de paal is jammer, maar ik vind het niet super storend hier.

Dankje

_Malu_ schreef:
foto6: Leuk moment, maar ook hier je onderwerp weer precies in het midden. De kleuren zijn hier iets te donker.

Als ik hem op orrigineel hou ziet hij er zo uit.
Afbeelding

_Malu_ schreef:
Foto 12: links mis ik de scherpte bij het oog. Verder is het een nette belichting en heb je een mooie onscherpe achtergrond.

De uil in kwestie heeft zijn linker oog dicht, ik denk dat daarom de wazigheid zich voordoet. Hier zijn voor aanzicht, de licht kwaliteit is alleen veel anders. Vandaar dat ik juist voor de eerste foto had gekozen, deze spreek mij net wat meer aan.
Afbeelding

Ik leer graag dus ben erg blij met jou bevindingen!. Ik hoop dat je hier ookw eer wat aan hebt, en mij kan vertellen wat je van de eventuele verbeteringen vind.
Ik vind centrale foto's zelf het mooist, daar geef ik voorkeur aan. Maar niet iedereen vind dat mooi, Ik wil mijn kennis uitbreiden, ook naar wat anders dan dierren al zullen dat altijd mijn favorieten blijven ;).

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:51

Foto 1b: Het hek valt hier idd minder op, de achtergrond is een stuk rustiger en ik vind het nu een fijne foto om naar te kijken.

foto 2b: Hij is inderdaad scherper!
Foto 4: Misschien zie ik dan gewoon niet meer helemaal scherp :P

De foto van de eend had ik leuker gevonden als je links meer open ruimte had, de eend lijkt zich daar in voort te bewegen. Nu lijkt hij van de foto af te gaan. Kan opzich ook een leuk effect zijn, maar hier vind ik het minder. Vaak is het zo dat bij bewegende dieren je een groter stuk open moet laten in de richting waarin ze zich bewegen, anders lijken ze zich van de foto af te bewegen en krijg je een beetje een afgeknipt beeld. Tis uiteraard niet verplicht, maar een tip om misschien eens uit te proberen!

De foto van de uil toont idd raar omdat hij zijn oog dicht heeft. Ik vroeg me op de eerste foto die je plaatste ook af of het dier uberhaupt een linkeroog had... De tweede foto die je plaatst is idd veel minder dan de eerste!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes verder!