[FOTO] Misery.. (tips gevraagd!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_14

[FOTO] Misery.. (tips gevraagd!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 00:01

Hallo!

Pas geleden een keer een experimentje gedaan; wilde proberen om wat meer emotie op een foto vast te leggen. En aangezien ik die dag niet al te vrolijk was en alles behoorlijk tegen zat, kwam dit idee naar voren. Heb zomaar wat uitgeprobeerd en het was ook erg lastig moet ik zeggen om alles netjes scherp te krijgen. Heb ze achteraf een beetje bewerkt qua kleur, en ben benieuwd welke jullie het mooist/best vinden.
Weet nog niet zo goed wat ik zelf van de foto's moet vinden, aan de ene kant hebben ze wat maar aan de andere kant vind ik ze ook weer niet zo geweldig. Ben heel benieuwd naar jullie commentaar en hoop op goede tips en adviezen :))

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Mijn eigen commentaar tot nu toe:
- Bij een aantal van de foto's mis ik scherpte; ze zijn vrij onscherp of op de verkeerde manier scherpgesteld.
- Bij foto 2 is de achtergrond wat onrustig
- Op de meeste foto's zie je een redelijk "onzuivere" huid (sproeten, wallen e.d.) Zat er over te twijfelen of ik dit zou photoshoppen, maar vond het eigenlijk wel iets toevoegen aan het onderwerp. Mensen zien er nu eenmaal niet goed of gezond uit wanneer ze echt verdriet hebben.

Brand los! :)

gr. Julia

edit; Foto's zijn gemaakt met een Sony Alpha 200 met een standaard 18-70 mm lens
Laatst bijgewerkt door Julia_14 op 05-03-09 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:13

Ik vind zelf de 2de erg mooi. Je hele gezicht straalt verdrietigheid uit. Ik vind de achtergrond daarin juist wel mooi, het is goed georganiseerd en gestructureerd en het is net alsof je dat helemaal zat bent. Misschien is het wel je werkplek en kun je het allemaal niet meer aan? Daarbij vind ik je ogen daarin erg sprekend. Hoewel ik zou kijken of je je neus ietsjes lichter van kleur kunt krijgen, vind ik het wel mooi dat hij wat donkder is, het draagt bij aan het verdriet, je hebt me een hele berg tissues langs je neus zitten vegen tijdens het huilen...

De eerste vind ik minder mooi, omdat ik het gevoel heb dat de 'onzuivere huid' daarin heel erg de aandacht trekt.

Edit: en leuk, je hebt dezelfde camera als dat ik heb

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 00:19

Bedankt voor je reactie! :)

Ben het met je eens over die eerste foto, daar overheerst de 'onzuivere huid' inderdaad weer te veel.
En wat je zegt over die 2e foto klopt trouwens helemaal ;) Om even kort toe te lichten, ik zit in m'n examenjaar en heb nog 5 weken te gaan om al het normale schoolwerk af te krijgen. En ben dus enorm aan het stressen, heb nog geen flauw idee wat voor vervolgopleiding etc etc. Vandaar dat ik inderdaad de achtergrond ook niet zo storend vind, omdat dit zoals jij al mooi formuleert een beetje 'het probleem' of de oorzaak van het verdriet weer geeft; namelijk problemen en stress op school.

Binolover

Re: [FOTO] Misery.. (tips gevraagd!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:26

tweede foto vind ik ook erg mooi juul, maar laatste spreekt me opzich ook wel aan. ga wel mee met je commentaar!
En niet meer zo sip zijn voortaan he ;)

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 21:46

Bedankt Mink! Laatste foto vond ik zelf ook wel wat hebben ja :j
Haha beloofd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:37

Het is een rare vraag misschien, maar, heb je daadwerkelijk gehuild, of heb je dmv vocht een stel huil-ogen proberen te creëren? Nav de foto's krijg ik eerder het beeld van iemand die gewoon vies van de modder is, en er wat triest uit ziet. Dan iemand die een enorme huilbui achter de rug heeft. Ik mis een beetje sporen.... Maar, ik draag nooit mascara dus weet ook niet hoe het eruit ziet als je huilt :+ maar die indruk krijg ik dus een beetje.

Je tweede foto vind ik daarom het best, omdat je daar meer de sporen scherper afgetekend ziet. Ook past wat mij betreft de achtergrond er goed bij. Vind het ook leuk om te zien hoe het hoofd / nek meer afsteekt dan het lijf.

Je eerste foto is iets te vroeg vanonder afgekapt naar mijn smaak.

De derde foto is dat plukje haar links van belang, rechts had het van mij iets scherper gemogen, of juist wat donkerder belicht.. Kan niet goed zeggen wat erop doet. Op zich wel een aardige foto, maar zoals je zelf zegt, ze zijn net niet geweldig.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 23:09

@ Maya; geen rare vraag hoor ;) Maar had inderdaad wel echt gehuild, dus niet gewoon zitten vogelen met wat water o.i.d. Had het zo erg gehad met vanalles en nog wat, had echt een hele tijd flink zitten huilen. Liep naar de badkamer om even m'n neus te snuiten en keek daar in de spiegel. En ineens schoot bij mij gewoon het idee binnen om dit beeld vast te leggen met de camera. De 2e foto is ook 1 van de eerste die ik heb gemaakt, denk dat het er bij de 1e en de 3e wat gemaakter uit ziet omdat ik toen ook al eventjes bezig was met het anders instellen van de camera e.d. Dan ga je toch ergens anders aan denken en vergeet je je verdriet gewoon even. Want bij de andere, eerste foto's, zie je dus wel heel goed dat ik echt gehuild heb/aan het huilen ben. Alleen door dat ik op dat moment nog een beetje rommelig met de camera enzo was, zijn dat dus onscherpe en niet zulke mooie foto's geworden.
Bedankt voor je reactie! :)