Gisteren heb ik wat foto's gemaakt van wat bloemen als uitprobeersel. De foto's zijn gemaakt met een Canon Digital Ixus 55. Ik vind het heel moeilijk om ze scherp te krijgen in de macro-stand, maar heb toch mn best gedaan. Iemand tips om ze te verbeteren?
Jammer van de ruis en dat de foto's niet scherp zijn. Let ook op de compositie van de bloemen. Want bij sommige is er ineens een stuk van de bloem af.
suussiej
Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-09 12:49
Bedankt voor je reactie! Zal op de compositie letten de volgende keer, maar heb je evt. nog technische tips om de scherpte te verbeteren en de ruis te verminderen?
Graag gedaan. Ik weet niet echt wat voor camera je hebt. Maar meestal worden buiten foto's beter, door het daglicht. Mijn foto's verliezen ook altijd wat scherpte als ik binnen schiet.
Ik heb een Canon Digital Ixus 55, 5 megapixel. Ben hard aan het sparen voor een betere maar tot die tijd probeer wat met deze te oefenen. Had de bloemen naast een raam gezet (bij daglicht), zal het de volgende keer is buiten proberen.
Zit onwijs veel ruis op de foto's jammer! Misschien met natuurlijk licht een keer proberen, scheelt meestal al heel veel. Probeer ook wat te spelen met composities, deze zijn allemaal vrij centraal.