[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aardbeitjeee

Berichten: 386
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Niet hier, maar ook niet daar.

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:17

Ik wil geen spiegelreflex, maar wel een goede camera met echt goede kwaliteit, die je ook kan inzoomen en niet korrelig is. En die actiefoto's kan maken (paarden), of gewoon portret. Wat is een goede camera voor een laag prijsje? Mijn budget is niet zo hoog! :)

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:26

Wat is je budgert :)?

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:45

Mag ik vragen waarom je geen spiegelreflex wilt? Bij de eisen die jij stelt, neig ik toch wel naar een spiegelreflex namelijk.

aardbeitjeee

Berichten: 386
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Niet hier, maar ook niet daar.

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:10

Ik ben pas 13, en ik heb geen flauw idee hoe een spiegelreflex werkt (natuurlijk, oefening baart kunst), maar een spiegelreflex zit al snel boven de prijs die ik max. wil uitgeven. En die is denk ik rond de €200.-

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:14

Aardbeitje, ik ben 13, mijn budget was ook 200, en had ook geen idee hoe een slr werkte, maar ben je nu aan het pben met de foto;s :)

aardbeitjeee

Berichten: 386
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Niet hier, maar ook niet daar.

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:19

Oke! :D

Tyrzavm

Berichten: 1626
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Wilp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:26

aardbeitjeee schreef:
Ik ben pas 13, en ik heb geen flauw idee hoe een spiegelreflex werkt (natuurlijk, oefening baart kunst), maar een spiegelreflex zit al snel boven de prijs die ik max. wil uitgeven. En die is denk ik rond de €200.-


Ik heb zelf de canon Powershot SX110 IS
Erg fijne camera, maakt mooie foto's , alleen je moet aan het toestel wennen ;)
Afbeelding

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:56

Persoonlijk vind ik de Fuji's fijne semi's. :)

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:39

:wave:

Ik ben op zoek naar voorbeeldfoto's van de Panasonic DMC-LS80 (deze camera: *klik* )
En dan het liefst een foto die buiten is gemaakt met mooi weer, een foto met schemering, en ee paar foto's met flits....

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:54

Ik heb de fuiji finepix S8100fd gekocht, ben er echt meer dan tevreden over, ik als nietswetende over fotografie heb veel plezier deraan. Kun je echt veel van leren :)

meeikk

Berichten: 2610
Geregistreerd: 15-01-08

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:15

ik heb een kodak EasyShare C330 fijne camera vindt ik :D maar ik wil wel graag een spiegelreflex maar dat kan nog wel even wachten :)

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:37

Hooooi heeft iemand misschien verstand van de Fujifilm FinePix S5800 ?
Ik wil die heel misschien kopen maar lees dingen dat ze in het donker niet echt goed zijn en dat door de flits alles een beetje korrelig word.
En is het mogelijk om met deze camera foto´s te maken met wazige achtergronden?

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:05

RodeoRoxy schreef:
Er is nu een aanbieding: Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS voor 579 €!!!

helaas boven mijn budget maar miss dat iemand anders hier wel gebruik van wil maken :)



Weet iemand waar RodeoRoxy deze aanbieding gezien heeft? Dan ga ik 'm echt haaaalen!!! Ik word hier erg hebberig van ;) Heb deze camera al een tijdje op het oog en nu genoeg centjes bij elkaar..

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:10

PB haar even ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:05

Heeft er iemand meer kennis van (of ervaring met) de Canon Powershot G9? (zoekfunctie hier is niet lief voor mij := )

Ben er maar eens toevallig op terechtgekomen .. ik heb nu een Canon Ixus 950 IS maar die is niet meer helemaal ok. Ziet eruit alsof die een oorlog heeft meegemaakt (is eigenlijk ook wel een beetje zo :o ) en sinds een tijdje maakt de lens lawaai bij het uitschuiven/inzoomen en heb ik ook de indruk dat er een soort "vlek" in het beeld zit (niet altijd zichtbaar). Wil hem eens laten nakijken, maar heb zo het gevoel dat ze mij een nieuwe gaan aanraden .. :+

Dus vandaar dat ik eens keek wat Canon tegenwoordig heeft (ik heb wat met Canon, vind de bediening erg leuk, evenals de kleuren) en dus kwam ik bij de G9 uit. Wie weet er meer? :+

Zit er veel verschil tussen de G9 en de Ixus 950 IS?
Of is het enkel wat meer megapixels en wat meer optische zoom?
Merk je een zoomverschil van 2x (4x nu tov 6x bij de G9) goed? Heb soms wel eens het gevoel dat de paarden net niet dichtbij genoeg staan/lopen :Y)

Het is dus vooral voor paardenfotografie, maar ook gewoon wat natuur enzo. Hobbymatig, maar wel met een serieuze ondertoon zeg maar. Spiegelreflex wil ik niet omdat ik graag iets compacts heb wat ik te paard kan meenemen ;) Iets wat tegen een stootje kan is dan ook wel handig :+ maar die ik nu heb heeft dat heel goed gedaan tot nu toe dus ik denk dat dit bij Canon wel ok zit.

Andere tips mogen ook zeker aangehaald worden, kwam hem nu toevallig tegen maar heb verder nog niet serieus rondgekeken ofzo ;) Budget heb ik niet meteen (voordeel van zelf geld te verdienen :P) maar een spiegelreflex wordt het dus niet .. ;)

Alvast bedankt.


Edit;
Ik zie net ergens staan:
Citaat:
Canon's PowerShot G-serie is altijd gericht geweest op de veeleisende fotograaf. Compactheid speelt geen rol. Voor die groep gebruikers is er de IXUS-serie.


Iemand enig idee hoe groot die camera dan is? :+ Is er veel verschil met een Ixus of valt dat al bij al nog wel mee?

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:48

Refererend aan mijn vorige post: het was een aanbieding bij wehkamp.nl die er nu niet meer op staat. Helaas. Ik heb al geruime tijd de Canon EOS 450D op het oog. Stond net op het punt om deze aan te schaffen, toen mijn vriend met het idee kwam van de Sony Alpha 300. Volgens hem doet deze kwalitatief niet onder voor de 450D, maar is de camera wel 200 euro goedkoper. Ik heb deze vraag al vaker voorbij zien komen, maar een helder antwoord heb ik nog niet gevonden.
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Canon EOS 450D en de Sony Alpha 300? Dan is er ook nog de Sony Alpha 350. De verschillen tussen deze 3 camera's kan ik natuurlijk terugvinden op internet, maar ik ben nog niet volledig thuis in alle technische specificaties. Zo heb ik bijvoorbeeld gezien dat de Sony Alpha 350 een hogere Iso heeft dan de Canon 450, maar weet ik niet of dit verschil in de praktijk van wezenlijk belang is. Tevens lijkt het erop dat de Sony Alpha 350 in verschillende opzichten meer mogelijkheden / verder ontwikkeld is dan de Canon 450 (als ik kijk naar de specificaties). Maar, hij is een stuk goedkoper dan de Canon. Ik twijfel ontzettend tussen deze 3 camera's. Iemand ervaring/ideeen hierover?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:14


aardbeitjeee

Berichten: 386
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Niet hier, maar ook niet daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:45

laatmaar

Julez

Berichten: 719
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:55

Hoi,
Ik zit met een vraagje.
Ik ga binnekort beginnen met een cursus fotografie, en ik zat te denken om hiervoor de Nikon D60 te gaan gebruiken.
Misschien een domme vraag, maar heeft deze camera ook een instelbare sluitertijd en diafragma ?

alvast bedankt!

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:04

Julez: natuurlijk, dat kan op alle digitale spiegelreflexcamera's en zelfs op sommige compactcamera's :j

Julez

Berichten: 719
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:10

oke, super bedankt! :D

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:50

aardbeitjeee schreef:
laatmaar

Laat maar wat? Is er nog iets wat je wilt weten waar je nog geen antwoord op hebt gehad?

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:17

LisaLuna schreef:
Hooooi heeft iemand misschien verstand van de Fujifilm FinePix S5800 ?
Ik wil die heel misschien kopen maar lees dingen dat ze in het donker niet echt goed zijn en dat door de flits alles een beetje korrelig word.
En is het mogelijk om met deze camera foto´s te maken met wazige achtergronden?

Ik heb diezelfde camera ook gehad, maar dan een eerdere versie. S5000 volgensmij.
Maar was er heel erg tevreden over, maakt prima foto's van zeer nette kwaliteit. :j Ook met flits.

grietsjuh

Berichten: 461
Geregistreerd: 05-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:20

Heeft iemand ook ervaring met de sony cybershot W130?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 21:31

Ik heb trouwens nog een vraagje,

Is het slim, als ik mijn 40D koop, plus de 70-200 F4.0 te laten verzekeren of is dit onnodig?