Al een paar weken terug te paard met de camera erop uit geweest, rijd heel vaak langs een prachtig natuurgebied hier in de omgeving en wordt daar altijd uitbundig begroet door de "wilde" shetlanders
En omdat ik vaak uren kan genieten van het alleen al kijken naar die kudde, leek het me erg leuk om eens wat foto's te maken. Ook van de Schotse Hooglanders heb ik een aantal foto's kunnen maken, dit was echt een stuk lastiger omdat deze redelijk schuw zijn tegenover paarden (worden ook 1x per jaar bij elkaar gedreven mbv paarden). Moest dus op een redelijke afstand blijven, en in het zadel blijven zitten. Tips en commentaar zijn zeeeer welkom!

1.

2. Deze Schotse Hooglander was tijdelijk gescheiden van de rest van de kudde. Het ging om een behoorlijk oud en ook iets wat ziek dier, die naderhand met de trailer is opgehaald. Denk dat ie inmiddels niet meer leeft.. De hekken en het gaas e.d. vond ik bij deze foto toch vrij toepasselijk omdat het een wat gevangen en triest beeld geeft.

3.

4.

5.

6. Zit bij deze foto erg te twijfelen of het prikkeldraad nou stoort of niet. Aan de ene kant straalt het ook wel een bepaalde sfeer uit; ze zijn immers niet helemaal vrij om te gaan en staan waar ze willen.

7.

8.

9. Bij deze vind ik het prikkeldraad wel storen, maar aangezien m'n bewerkingsprogramma niet helemaal 100% werkt kon ik het niet
weghalen. Wat ik zelf erg mooi vind aan deze foto, is de soort van vuur-achtige gloed in de manen van de pony.

10.

Alvast bedankt voor jullie reacties, commentaar en tips!

groetjes Julia