[FOTO] Flowers in the church

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paix

[FOTO] Flowers in the church

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 19:11

Laatst moest ik even wat foto's maken in de kerk en kwamen deze kiekjes er ook uit.
De foto's zijn gemaakt met een simpele digitalen achtergrond toen het donker was buiten en dus gewoon binnen gemaakt met simpel spaarlampjes licht.

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

Vind het zelf erg jammer dat niet alle foto's even scherp zijn.

Ben hard aan het sparen voor een echte camera omdat ik het fotograveren toch wel erg leuk vind!

Graag comentaar maar hou het netjes en opbouwend (beginnener)

__Leonie

Re: [FOTO] Flowers in the church

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:15

Let op de achtergronden en de schaduwen op de muur vind ik zelf heel storend. Jammer dat ze idd niet scherp zijn. Ik vind het trouwens wel een leuk idee met die roos en het water :D

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 19:16

Water dat eigenlijk voor de dominee was en boven het doopvonds leeg gegoten :')

Maar zoals ik al zij is het in de kerk gemaakt toen het buiten al donker was. Zelf vind ik de schaduw id. ook storend

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:17

Inderdaad jammer dat hij soms niet helemaal scherp is..
Vind foto 2 wel wat moois hebben, iets triests maar toch hoopvols :)

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:18

Jammer dat sommige niet helemaal scherp zijn.
Foto 2 vind ik erg mooi :j!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:20

Ik heb al geleerd dat je met een spiegelreflex veel mooiere foto's maakt :P. Dan kun je ook gelijk een stuk beter scherpstellen ed.

Maar je foto's vind ik leuk hoor, schaduwen zijn idd wel storend maar lastig te voorkomen binnen. Ik zou nog niet weten hoe ;).

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:28

Dat met die schaduw heb je toch wel snel met een (ingebouwde) flitser. (Heb ik ook vaak ruzie mee :D ) Het schijnt te helpen als je een losse flitser hebt die je bijv naar het plafond kunt richten zodat het licht (via het plafond) van boven komt. Maar goed daar heb ik zelf ook nog geen ervaring mee ;)

Ik zou ook proberen een zo effen mogelijke achtergrond te nemen. Hoe meer afstand je hebt tussen het onderwerp en de achtergrond hoe meer kans op een onscherpe achtergrond, wat bij zulke foto's fijn is omdat het anders alleen de aandacht maar afleid.

Je kunt ook proberen om een diafragma voorkeur in te stellen. Als je zo'n laag mogelijk getal neemt, heb je de meeste onscherpte. Dan kun je scherpstellen op je onderwerp en dan wordt de achtergond onscherp(er) dan het onderwerp. Dit trekt mooi de aandacht naar de plek waar jij graag wilt dat de mensen naar kijken.

Zoals bij de eerste foto is het jammer dat het blad scherp is en de bloem niet. Het zou mooier geweest zijn als dat net andersom was, maar dat vond je zelf ook al ;) De laatste is wel mooi scherp, alleen daar is de achtergrond dan wat storend. Stel dat het bijv een zwart kleed was, dan hadden de roos en de druppels enorm afgestoken! Maar ik snap wel dat je niet even de kerk kon gaan verbouwen :+

Verder vind ik dat met die druppels wel erg leuk gedaan! Veel succes!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 22:13

Met losse flitser gaat best moeilijk met een digitale camera.
Maar wel bedankt voor de tip! zal ik gebruiken als ik een spiegelreflex heb.

Ben het helemaal eens met wat iedereen zegt en bedankt voor de tips!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:38

Denk alsjeblieft om je achtergrond en je manier van scherpstellen; foto is is totaal niet scherp en had ik als ik jou was meteen weg gegooid. Je hebt hier scherp gesteld op het blaadje helemaal links onderin; lijkt me niet de bedoeling.. Verder vind ik de muur als achtergrond niet echt samenwerken met je onderwerp. Je had er beter een wit doek achter kunnen spannen of voor een andere achtergrond kunnen kiezen. 2 en 3 zijn wel scherp; maar doet me weinig, gewoon foto's van 2 bloemen. Wel een goede oefening voor je scherpstelling. Verder kun je nog een heleboel doen met na bewerking. Meer contrast op je foto's aanbrengen, of juist zachter maken.

Gewoon door oefenen, komt vanzelf goed! Voor wat voor camera ga je sparen?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 16:57

Nog even voor de duidelijk ik maakte foto's in de kerk onder een normale avond. Mogelijkheid tot andere achtergronden enz. was niet mogelijk.

Weet nog niet welke kamer :). Eerst maar sparen en dan zie ik wel.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:52

Ah op zo'n manier. :) Nouja; ter oefening leuke foto's. Ga zo door; en dan met een nieuwe camera dalijk, komt vast goed. ;)