[FOTO] Beer & Gijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

[FOTO] Beer & Gijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 14:32

Hoi hoi,
Vorige week ben ik met onze honden, de honden van mijn oom en de camera het bos in gegaan om wat plaatjes te schieten.
Helaas, mijn eigen hond was toen niet echt fotogeniek, dus ik heb het maar op de honden van mijn oom gehouden. :)
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Het zijn geen topfoto's, dus commentaar is altijd welkom.
Foto's zijn gemaakt met de Pentax K100D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dowski

Re: [FOTO] Beer & Gijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:20

Mooie honden Muur :j en ook mooie foto's :j
knap dat je die zwarte niet overbelicht hebt, dat gebeurd toch al gauw in het zonnetje

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:48

Prachtige foto's ! Vooral de eerste vind ik erg mooi !

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:23

Waauw, prachtige foto's!
Vooral ook die attente blik op foto 1, wauw!
Mooi zeg :+:!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:50

Mooie foto's!
Alleen wat ik dan jammer vind is dat bij foto 1 zijn staart er voor een deel af is. vind het een beetje raar :Y)
Kan heel goed aan mij liggen hoor :+

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:14

Hele leuke foto's. Vooral 2 vind ik mooi, met een wat betere uitwerking was 'ie perfect geweest: o.a. zou ik gewacht hebben op/gekozen voor betere lichtomstandigheden, zodat je mooi met het licht kunt spelen. De lichtinval van de zijkant of schuinachter zal wel slagen. Dan was hij nog beter geweest IMO. Voor de rest wel al fijne kleuren en goede compo.

#3 is ook een goede foto, eigenlijk weinig op aan te merken, al was het mooier als de hond iets meer naar links keek waarschijnlijk!
Voor de rest erg leuk. :j

Dowski schreef:
knap dat je die zwarte niet overbelicht hebt, dat gebeurd toch al gauw in het zonnetje

Hier zie ik de logica even niet van... een zwarte vacht overbelicht in het zonnetje? Dat zal niet erg gauw gebeuren aangezien zwart de "kleur" is die het meeste zonlicht absorbeert. Bedoel je niet het witte gedeelte van die tweede hond?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:21

als je naar die laatste foto kijkt lijkt het gezicht al wit, met fel licht zijn wit en zwart heel moeilijk om niet overbelicht te krijgen omdat dat op de 1 of andere manier meer glanst

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:51

Thanks voor het commentaar!

@Elizabeth; daar ben ik het mee eens. het is een beetje rare uitsnede, maar wist niet hoe hij beter zou zijn.

@Sander; bedankt voor het uitgebreide commentaar! Heb ik zeker wat aan :D

Zwart is gauw onderbelicht, maar des te sneller zijn de lichtere gedeeltes (tong/witte stukken in de vacht) overbelicht. ;)