[FOTO] Paarden & Zon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Paarden & Zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:08

Is het iets? Is het niks? Ik weet het niet .. Misschien vooral een kwestie van eigen smaak :+ Maar ik vind ze wel wat hebben :j

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

En nog gewoon een leuke foto :) Er was een beetje wind :Y)

3.
Afbeelding

Als je het niks vindt mag je dat gerust zeggen :j Tips zijn ook altijd welkom ;)
Foto's zijn trouwens gemaakt met een Canon Ixus 950 IS, een compactcamera dus :)

Appelflapje

Re: [FOTO] Paarden & Zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:07

Ik vind het niets, sorry. :o
Waarom, ik zal het proberen onder woorden te brengen. :)

1. De foto is heel weinig interessant, er ontbreekt echt heel veel contrast. Er zit inderdaad een mooi randje om het paard, maar deze foto kan zoveel meer uitstralen.
2. De foto is niet scherp en ook hier mist echt contrast. Ook was het waarschijnlijk de bedoeling om 'over de schouder van je paardje mee te kijken', maar daarvoor is er te weinig ruimte rechts. Meer ruimte in de kijkrichting zorgt voor meer diepte en een betere foto. Er zit ook helemaal geen kleur meer in de foto, wat je bijvoorbeeld bij de laatste weer wel ziet.
3. Het hoofdje is niet recht voor de kijker, maar ervanaf, dat zorgt ervoor dat er minder contact is tussen de pony en kijker. Vind de manen ook slordig, ze leiden hier echt teveel af, ipv dat ze lekker waaien en de foto sfeer geven. Kleuren zijn dus wel echt beter dan de eerste twee foto's. :)

:)

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:40

Alleen foto 3 spreekt me aan. Bij de rest vind ik de zon heel erg storen. Foto 1 is daardoor ook geruist. Jammer..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:12

ze zijn tegen het licht ingenomen, wat ze meteen heel wat minder maakt, geen duidelijk scherpte diepte, en de compositie staat me niet echt aan. Blijf dooroefenen! :D