[FOTO] Modellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Texas1

[FOTO] Modellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 17:15

Al een heel tijdje geleden ben ik naar Zoom experience geweest...
Als doel om daar in verschillende omstandigheden wat mooie (hoop ik) plaatjes te schieten, puur om ervaring op te doen, omdat ik nog weinig ervaring had met portret...

Graag hoor ik van jullie opbouwende kritiek waar ik iets mee kan en mijn werk kan verbeteren.
Moet er wel bij zeggen: Ze zijn een stuk verkleint dus kwaliteit is minder! Ik weet dat er op de plaatjes ook wat ruis zit....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn absolute persoonlijke favoriet!

Anoniem

Re: [FOTO] Modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:22

4 is inderdaad wel leuk.
De eerste 3 vind ik echt niks.
Storende achtergrond, niet scherp, te donker, niet goed belicht.
Op de laatste zou ik wel even dat stokje links wegshoppen en de moedervlekjes op haar arm, en kijken of je iets kan doen aan de overbelichte vlek op haar voorhoofd.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 17:34

Geurnica: Ik kan moeilijk daar even de boel gaan verbouwen vanwege een storende achtergrond, daar kan ik gewoonweg niks aan doen...en anders zou ik moet shoppen maar dat heb ik niet gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:40

Dus? Je vraagt om commentaar en dat geef ik.
Het feit dat het "niet anders kon" maakt het nog geen goede foto, helaas, dan zou het wel heel makkelijk worden, toch? :)

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 17:42

Ik vraag commentaar ja...en ik geef daar reactie op om uit te leggen dat het niet mijn eigen ruimte was...en ik zeg daarbij niet dat mijn foto daardoor beter was, ik leg het alleen even uit.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:44

Foto 1: Vind ik minder, vind dat blauwe op die ogen verschrikkelijk, stoort mijn beeld. Verder achtergrond minder. Oogt ook niet 100% scherp volgensmij.
Foto 2: Wat pixelig komt het over, verder storen de ogen mij, hou ábsoluut niet van dat opgemaakte.
Foto 3: Dit zie ik veel liever, gewoon natuurlijk, mooie foto :j.
Foto 4: Jammer dat er links zo'n ding uitsteekt, ook zou ik liver dat zwarte onder de ogen niet gezien hebben, zou het voor mij wat leuker hebben gemaakt!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:49

De eerste spreekt mij absoluut niet aan, de rest vind ik gaaf! Zeker nr 2 vind ik mooi, had iets scherper gemogen en persoonlijk had ik hem links iets verder gesneden zodat je geen achtergrond heb maar haar plu..

Bij de laatste kan je gewoon de kleuren van de achtergrond doortrekken met photoshop, einde probleem toch ;)

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 20:59

Thanks voor het commentaar, ieder zijn eigen smaak natuurlijk...zoals gipsylover die niet van opgemaakte ogen houdt :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:45

ja, dat blijft altijd moeilijk..

Wat waren trouwens je ISO waarde, diafragma en shutter? Waarschijnlijk komt daar ergens de ruis vandaan in combi met verkleinen en uplaoden.. Daardoor zijn ze weer minder scherp, wat zonde is..