[FOTO]Give me some love....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

N_fotografie

[FOTO]Give me some love....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 12:05

Vandaag effe de wei in gegaan. Even leuk foto's maken tot ik werd bedolven onder paardenliefde.. Sjonge, liefde gaat wel door de maag zeg..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou érg graag tips krijgen, vaak worden mijn foto's overbelicht. Ik heb nu gewerkt met de standaard knopjes, zou graag willen werken met het instellen van diafragma e.d. maar ik heb daar de ballen verstand niet van :D

Ik heb gefotografeerd met een Nikon D60 18-55mm (standaard lens).

[edit] Niet gebruiken voor eigen gebruik, dit eerst vragen.

Oamaru

Re: [FOTO]Give me some love....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:19

Nummer 1 & 2 zie je duidelijk dat het geflitst is. Blauwe waas in het oog ed. Niet doen volgende keer. :D De laatste foto is juist onderbelicht, paard is helemaal dichtgelopen je ziet haast geen details meer. Instelling leer je niet zo 1,2,3. Misschien is het handiger om iemand te vragen die het al onder de knie heeft om je een tijdje op sleeptouw te nemen. Maar ook op internet staat veel informatie, gewoon lekker prutsen en experimenteren - dan kom je er wel ! :)

N_fotografie

Re: [FOTO]Give me some love....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 12:21

Ja klopt, maar ik weet niet hoe ik mijn flits uit moet zetten *grinnek*. En als ik zonder flits fotografeerde komen ze heel wazig eruit.. Erg jammer dus.. Ik ga gewoon lekker oefenen en veel lezen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:28

N_fotografie schreef:
Ja klopt, maar ik weet niet hoe ik mijn flits uit moet zetten *grinnek*. En als ik zonder flits fotografeerde komen ze heel wazig eruit.. Erg jammer dus.. Ik ga gewoon lekker oefenen en veel lezen.

In welke stand heb je gefotografeerd? Als de D60 ongeveer hetzelfde werkt als mijn D40, dan flitst hij automatisch als je met het 'auto'programma werkt. Als je zonder flits wil werken, maar toch zelf niets wil instellen, kan je beter met 'P' werken.

Daarnaast.. Overbelichten kan door veel dingen komen, plaats hier misschien eens een foto die overbelicht is? Verder, om alles rond diafragma/sluitertijd/iso's/... duidelijk te krijgen: véél lezen. Als je op bokt wil blijven, neem dit topic dan eens door: [FK] [INFO] Fotografie: Tips & Trics . Verder lees ik ook veel mee op belgiumdigital.com, kan je heel wat van leren.

Commentaar van de foto's ga ik trouwens met de reactie van Oamaru mee..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:16

Foto 1: Het lijkt bij mij alsof het oog niet helemaal scherp is, en jammer idd van de flits.
Foto 2: Leuke foto, mooie kleur en scherpstelling zo op het pluisoortje. :)
Foto 3: Jammer dat je rechts onderin nog wat bomen (?) ziet, terwijl dat verder niet zo is.
En ik vind de afsnijding eerlijk gezegd niet zo mooi onderaan, zo zonder onderkant zeg maar.

Verder wat de instellingen betreft: veel lezen, oefenen, en kijken of je in de praktijk met iemand kunt oefenen je die kan helpen. :)