1. Woa, ik moet stoppen met nagels bijten.

2. Niet scherp, tijdens schemer genomen.

3. Zelfde verhaal, maar deze is wel scherp.

4. Ghehe, meneer was zó lief.

5. Say woosssh. =]

6. Ik moest hem wel even vasthouden. =|

7. Natuurfoto.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. 
Het oog valt buiten het scherpte-veld van de foto en ik denk dat het juist jouw bedoeling was om het oog als onderwerp te nemen? Zorg dat je onderwerp goed scherp is.
Beenstand is trouwens erg goed hier!
Waar je wel op moet letten is dat schaduwfoto's hun uitstraling wel ergens vandaan moeten krijgen. Vind het jammer dat deze foto in zwart-wit is. Nu wordt ie wel erg saai, misschien ook ietsje contrast toevoegen? Hij spreekt voor mij nu gewoon te weinig, terwijl het een heel leuk moment is!
Heerlijke kleurtjes, netjes scherp en leuk moment natuurlijk. Met die wind door zijn manen.
Word je vrolijk van!
Misschien had je iets meer lichaam erop kunnen houden, want nu zie je alleen nek en daardoor lijkt ie echt schuin in het beeld te vallen.
Touw kan je makkelijk wegwerken. Vind het ook jammer dat de weg een groot deel van de achtergrond inneemt. Ook hier zou het helpen om iets door de knietjes te gaan.
Wel leuk, het idee dat je meekijkt over de 'schouder' van je pony.
Ik zou ook iets naar boven gaan, dus minder sneeuw onder en meer lucht.
Gipsylover schreef:Ten eerste zie ik dat jij uitsnedes maakt, je moet de foto maken zoals hij is, dus fotomaten houden.
Zo kan ik het ook wel, maar het is juist de kunst om het op de foto te zetten met de goede verhoudingen.
Zo zou je ook problemen krijgen met het bestellen van de foto's.
Gipsylover schreef:Ten eerste zie ik dat jij uitsnedes maakt, je moet de foto maken zoals hij is, dus fotomaten houden.
Zo kan ik het ook wel, maar het is juist de kunst om het op de foto te zetten met de goede verhoudingen.
Puntje 2 snap ik niet zo goed waarom op de 5e foto een © staat, heb je die foto wel zelf gemaakt?
Foto 1: Leuke foto, kwaliteit is goed, jammer dat je nagel zo kort is, maakt het wat minder. Verder niet juist gecropt, maakt foto minder.
Foto 2: Vind ik de pony eerlijk gezegd niet zo centraal staan.
Foto 3: Vind ik niet zo aantrekkelijk, iets te donker.
Foto 4: Érg leuk gedaan maar heb je deze foto zelf gemaakt?
Foto 5: Leuk
Foto 6: Vind ik wat minder
Foto 7: Leuke foto, had alleen liever de foto gezien zonder dat witte stuk onderaan.
Appelflapje schreef:Ik zal ook eens mijn mening over de foto's proberen te geven.![]()
1. De foto is scherp op het voorhoofd van de pony en jouw korte nagel.Het oog valt buiten het scherpte-veld van de foto en ik denk dat het juist jouw bedoeling was om het oog als onderwerp te nemen? Zorg dat je onderwerp goed scherp is.
2. De kwaliteit is inderdaad erg slecht. Pony kijkt ook een klein beetje van de kijker weg, maakt de foto minder interessant. Je kunt de pony ook beter iets verder van zijn achtergrond afzetten, dan wordt deze minder scherp en leidt hij minder af van het onderwerp van je foto, hier de pony. Dit effect kun je ook bereiken door zoveel mogelijk in te zoomen. Let dan wel weer op dat dit niet ten koste gaat van de kwaliteit.Beenstand is trouwens erg goed hier!
![]()
3. Een veel te smalle uitsnede en ook trekt de bles teveel aandacht. De andere delen van de pony vallen een beetje in het donker weg. Probeer ook op ooghoogte van je model te fotograferen. Hier kijk je een beetje op de pony neer, dat maakt hem minder mooi. Als je iets door je knieeen gaat en iets verder weg gaat staan, dan zal de pony meer als een paard ogen en krijgt hij een mooiere uitstraling. Probeer het maar eens!![]()
4. Leuk idee, de schaduw.Waar je wel op moet letten is dat schaduwfoto's hun uitstraling wel ergens vandaan moeten krijgen. Vind het jammer dat deze foto in zwart-wit is. Nu wordt ie wel erg saai, misschien ook ietsje contrast toevoegen? Hij spreekt voor mij nu gewoon te weinig, terwijl het een heel leuk moment is!
![]()
5. Haha, dit vind ik de leukste!Heerlijke kleurtjes, netjes scherp en leuk moment natuurlijk. Met die wind door zijn manen.
Word je vrolijk van!
Misschien had je iets meer lichaam erop kunnen houden, want nu zie je alleen nek en daardoor lijkt ie echt schuin in het beeld te vallen.
6. Op zich niets mis mee, maar ik vind het toch geen hele geslaagde foto. Ik zou, als je dit zo van achter wilt fotograferen, toch iets meer aan de zijkant gaan staan. Zo zie je iets meer oog en krijgt de foto meer.Touw kan je makkelijk wegwerken. Vind het ook jammer dat de weg een groot deel van de achtergrond inneemt. Ook hier zou het helpen om iets door de knietjes te gaan.
Wel leuk, het idee dat je meekijkt over de 'schouder' van je pony.
![]()
7. Mooi idee, maar ook hier mis ik weer contrast en de specifieke kleur van dit soort foto's. Het licht moet heel warm zijn, dat maakt echt de sfeer van de foto.Ik zou ook iets naar boven gaan, dus minder sneeuw onder en meer lucht.
![]()
Hoop dat je er iets mee kunt.
Cathelijne schreef:Gipsylover schreef:Ten eerste zie ik dat jij uitsnedes maakt, je moet de foto maken zoals hij is, dus fotomaten houden.
Enerzijds ben ik het met je eens wat betreft het bestellen van foto's, maar soms is een foto gewoon mooier in een afwijkende verhouding (Soms wil je er aan de boven/onderkant iets niet op terwijl dat ten koste gaat van iets aan de linker/rechterkant dat je er wel op wil hebben). Bovendien zijn er tegenwoordig ook afdrukcentrales die overweg kunnen met afwijkende formaten (bv profotonet). Al moet je dan wel weer creatief zijn met fotolijsten.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik het croppen er niet voor laat.
. Cathelijne schreef:Gipsylover schreef:Ten eerste zie ik dat jij uitsnedes maakt, je moet de foto maken zoals hij is, dus fotomaten houden.
Enerzijds ben ik het met je eens wat betreft het bestellen van foto's, maar soms is een foto gewoon mooier in een afwijkende verhouding (Soms wil je er aan de boven/onderkant iets niet op terwijl dat ten koste gaat van iets aan de linker/rechterkant dat je er wel op wil hebben). Bovendien zijn er tegenwoordig ook afdrukcentrales die overweg kunnen met afwijkende formaten (bv profotonet). Al moet je dan wel weer creatief zijn met fotolijsten.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik het croppen er niet voor laat.
.[/quote]