[FOTO] Wintermiddag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annemoon

[FOTO] Wintermiddag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 14:28

Gisterenmiddag heb ik een aantal foto's gemaakt, omdat het zo'n mooi weer was.
Het zou leuk zijn als je hier even naar wilt kijken.
Heb je nog (opbouwend) commentaar / tips? Lachen Ik wil 't namelijk nog graag beter leren enzo.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

ShenaBell

Re: [FOTO] Wintermiddag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:30

Ik vind ze erg mooi alleen jammer dat foto 2 niet helemaal helder is anders was dat mijn favo foto!

Annemoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 14:33

ShenaBell schreef:
Ik vind ze erg mooi alleen jammer dat foto 2 niet helemaal helder is anders was dat mijn favo foto!

Ik heb expres de voorgrond scherper gedaan dan de achtergrond (vind het leuk om dingen uit te proberen met die portret & macro standen).
Bedankt verder!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:07

Leuke foto's, maar technisch eigenlijk wat minder.

Foto 1: Foto doet niks bij mij, groot stuk schaduw voor je op het pad, toont beetje rommelig enzo. Verder niet een super bijzondere creatie, mag nog scherper.
Foto 2: Zoals je zei heb je geprobeerd achtergrond wazig te laten worden, takje op de voorgrond, dit is zeker goed Lachen. Het is alleen nog niet 100 % gelukt, sommige stukken die bij de achtergrond horen zijn scherp, en het takje is op bijna alle stukken zelfs ook onscherp. Dat is jammer voor het geheel!
Foto 3: Doet mij ook niks, ook door die mollen hopen of wat het zijn. Verder zou ik eerder wat meer ingezoomd hebben op die bomenpartij en daar een leuke creatie van gemaakt hebben.
Foto 4: Hetzelfde als bij 3, foto doet me niks.
Foto 5: Bij deze foto óok hetzelfde als bij 3, had wat meer naar die bomenpartij ingezoomd, had een bijzondere creatie bedacht.

Probeer dus bij je foto's niet alleen te letten op een mooi plaatje, maar probeer het ook creatief te laten worden, bomen aan de rechterkant, of juist dat ze uit de bovenhoek komen. Dan word de foto meteen stukken leuker! Lachen
Succes, lekker dooroefenen!

Annemoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 09:58

Bedankt Hanneke.
Iemand anders nog tips?

Bugles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:35

Boos! Waarom ziet het er bij jou zo uit?
Bij ons is het alleen maar koud! Boos!

Maar even over de foto's. Haha!
Foto 1 vind ik mooi, ik had alleen wat meer naar boven gericht, dus wat minder van de grond voor je op de foto.
Foto 2 ik weet niet of hij helemaal scherp is, maar een mooie foto vind ik het wel.
Foto 3 en 4 had ik liever geen struikjes gezien, maar weidsheid, maar daar kan jij natuurlijk niet veel aan doen.
Foto 5 vind ik jammer dat er delen opstaan waar geen sneuw meer licht. Maar ik vind het wel mooi hoe je de boom over de zijkant hebt lopen.

*edit* spelling