[FOTO] De Zwaanhoek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

[FOTO] De Zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 11:09

De Winter is ook in de Zwaanhoek, dus even wat pic's. Ik werk met een gewoon toestel (sony cybershot)

1.Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding
7. Afbeelding
8. Afbeelding
9. Afbeelding

Tips altijd welkom!

josewoos

Re: [FOTO] De Zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:12

Oooh foto 3 vind ik erg mooi! Foto 6 ook!
Tips geen idee, aangezien ik zelf helemaal niet foto grafeer, maar wou gewoon even een complimentje maken!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:28

Leuke snapshots, toffe plaatjes om over tien jaar nog eens terug te blikken op deze winter, maar echt fototechnisch vind ik er niks aan. Groot deel van je foto's zijn niet scherp (1, 2, 7, 8) ofwel zijn te krap gekaderd (3,4), ofwel vaal van kleur. Algemeen zijn de onderwerpen ook niet echt boeiend van onderwerp.. Voor mij is foto 2 de enige foto die me wat kan boeien qua onderwerp.
Zoek onderwerpen uit die kunnen boeien, als je bv eenden op de foto wil, focus je dan op één eend ipv alle eenden én de vijver én de bomer errond én de draad errond mee op de foto te zetten.... 2 & 8 vind ik verdienstelijke pogingen, maar ze zijn jammer genoeg niet scherp.

Probeer gewoon heel veel uit, en wees kritisch op je eigen foto's!

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:33

Ik vind ze een mooi beeld geven van de winter! Lachen
En zeker nog wel goeie foto's voor met een gwne sony cybershot. Ja

Echt fototechnisch commentaar kan ik niet geven, daar ken ik te weinig voor. Lachen Maar ik vind ze wel geslaagd.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 11:36

Ik begrijp wat je bedoelt, dank je voor de opmerkingen. Ik geef met gros toe dat ik een massale amateur ben. Ik vind mijn toestel ook niet geschikt, je kan erg weinig aanvangen met de instellingen. Maar wat ik wou vragen, als ik me focus op bv 1 eend dan heb je toch gewoon de eend en is de achtergrond nl de sneeuw en het ijs van minder belang en zou die foto even goed zijn als die bv in de zomer zou getrokken zijn, nee?! Ik wil net de aandacht vestigen op het geheel.
De krappe kaders zijn meestal vanwege het feit dat er net iets verder bv een lelijke stal ofzo staat die je niet op de foto wil. Hoe kan ik dat dan opvangen?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:12

2brt schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt, dank je voor de opmerkingen. Ik geef met gros toe dat ik een massale amateur ben. Ik vind mijn toestel ook niet geschikt, je kan erg weinig aanvangen met de instellingen. Maar wat ik wou vragen, als ik me focus op bv 1 eend dan heb je toch gewoon de eend en is de achtergrond nl de sneeuw en het ijs van minder belang en zou die foto even goed zijn als die bv in de zomer zou getrokken zijn, nee?! Ik wil net de aandacht vestigen op het geheel.
De krappe kaders zijn meestal vanwege het feit dat er net iets verder bv een lelijke stal ofzo staat die je niet op de foto wil. Hoe kan ik dat dan opvangen?

Op zoek gaan naar een locatie waar je wel de omgeving te fotograferen, zonder last te hebben van storende elementen... Een boom op een foto kan bijvoorbeeld erg mooi zijn, maar dan moet die boom de aandacht trekken, zonder storende elementen rond die boom. Eenden op de foto kan erg mooi zijn, maar dan moet de aandacht ook gaan naar de eenden (en dat kan in een ruimer geheel, maar dan moet er in dat ruimer geheel niets anders zijn dat de aandacht trekt, anders krijg je een ongelofelijk drukke en rommelige foto) Kijk hier op de site (http://forum.belgiumdigital.com/f40/) eens naar de landschapsfoto's, gewoon al om een idee te krijgen van compositie. Ik heb ook lang een gewoon compactje gehad, waar ik deftig op gevloekt heb Haha!, maar aan de compo kan je altijd zelf iets aan doen... Je moet het misschien soms wel wat verder zoeken, dan het vijvertje naast de deur Haha!