bewerk contest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

bewerk contest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 13:13

hallo! Koe
in het verleden heb ik wel eens op een ander forum gezeten en daar hadden wij speciale fotobewerk wedstrijden

er was dan elke week een wedstrijd er werd een foto (of thema) gekozen en hiervan moest je dan een bewerking maken
deze bewerkingen kon je plaatsen in het topic en dan werd en een stemtopic gemaakt in de form van een poll
zo kon iedereen stemmen en dan werd er aan het eind op de vastgestelde datum een winaar gekozen met de meeste stemmen

ik vond dit altijd heel erg leuk, om mee te doen en ook om te kijken wat andere mensen hadden gemaakt.
en er waren altijd veel inzendingen voor
nou is er op bokt wel zoiets maar er word dan altijd een bepaald paard gekozen en je kunt dan gewoon een bewerking maken.

nou wil ik ook graag zoiets op bokt! Haha!
ik wil dus graag weten of jullie dit ook leuk vinden en of er ook animo voor is?

het gaat dus om het bewerken van allerlei verschillende foto's en niet alleen paarden mar ook van mensen e.d.
Laatst bijgewerkt door Cadaz op 05-01-09 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lipydo

Re: bewerk contest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:26

Leuk leuk leuk Haha!

Maar dan inderdaad niet alleen paarden thema's, maar een grote stock foto bijvoorbeeld? Het is denk ik leuker om van één foto wat te bewerken dan één thema.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 13:35

idd daar hadden we meestal ook gewoon een foto maar soms tussendoor ook een thema

ook deden we andere dingen een zwart wit foto bv inkleuren dus er een kleurfoto van maken e.d

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:38

Ja, misschien ook dingen zoals retoucheren? Oftewel glamour portretten maken

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 13:53

jaaa leuk Haha!

hoop dat er meer mensen willen mee doen want het liefste begin ik er nu nog mee Tong uitsteken

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:59

Lijkt me leuk! Vooral ook dat 't niet paardgerelateerd hoeft te zijn, spreekt mij wel aan. Ben zelf niet het type dat "een mooie bewerking" gaat maken met een foto van een paard.

VWB "Maar dan inderdaad niet alleen paarden thema's, maar een grote stock foto bijvoorbeeld? Het is denk ik leuker om van één foto wat te bewerken dan één thema."

Denk dat het leuk is om een beetje af te wisselen. Ene maand werken met vaststaand materiaal, andere maand een thema.

Verder denk ik dat het leuk is om er geen wedstrijd van te maken, maar gewoon een game waarin je elkaar waar nodig eventueel helpt. Dan voorkom je dat het steeds dezelfde mensen die "met de eer strijken" en dat minder ervaren bewerkers 't misschien niet meer leuk vinden.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 14:03

Nouks schreef:
Lijkt me leuk! Vooral ook dat 't niet paardgerelateerd hoeft te zijn, spreekt mij wel aan. Ben zelf niet het type dat "een mooie bewerking" gaat maken met een foto van een paard.

VWB "Maar dan inderdaad niet alleen paarden thema's, maar een grote stock foto bijvoorbeeld? Het is denk ik leuker om van één foto wat te bewerken dan één thema."

Denk dat het leuk is om een beetje af te wisselen. Ene maand werken met vaststaand materiaal, andere maand een thema.

Verder denk ik dat het leuk is om er geen wedstrijd van te maken, maar gewoon een game waarin je elkaar waar nodig eventueel helpt. Dan voorkom je dat het steeds dezelfde mensen die "met de eer strijken" en dat minder ervaren bewerkers 't misschien niet meer leuk vinden.

het lijkt me nou juist wel leuk om er een wedstrijd avn te maken omdat je anders weer hetzelfde krijgt als wat er al is
aangezien iedereen een andere smaak heeft vind iedereen weer iets anders mooi...
en ik weet dat er veel mensen op bokt zijn die goed kunnen bewerken en die ook zeker aan elkaar gewaagt zullen zijn.
natuurlijk zullen er ook mensen tussen zitten die minder goed zijn maar hierdoor kunnen zei ook leren Lachen

denk dat het wel het proberen waard is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:06

Maar hoe wil je dat gaan regelen dan? Wie kiest uiteindelijk de winnaar?

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:27

Opzich vind uitdaging/ een doel niet erg... dus inderdaad wel in wedstrijdverband. Maar dan kan er evengoed wel tips worden gegeven? Het lijkt mij juist een manier om meer te gaan bewerken voor de minder gevorderde bewerkers, als je een echt doel hebt. Ga je ook serieuzer bewerken Lachen

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 14:31

Nouks schreef:
Maar hoe wil je dat gaan regelen dan? Wie kiest uiteindelijk de winnaar?

nou als allebewerkingen klaar zijn word er een nieuw topic geopend

hier worden in de beginpost de foto's gezet met elke foto zn eigen nummer
dus
nr 1
*foto*

nr 2
*foto*

nr 3
*foto*

bij de ebginpost komt ook een poll

mooiste bewerkte foto
keuze opties:
foto 1
foto 2
foto 3
etc...

iedereen kan dus stemmen dan op zijn favoriet, en zo krijg ej een eerlijke stemming en weet je ook wie de winaar is op einddatum Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:34

En dan gaat Pietje alle UK/FK-vriendjes PM'en: "Stem op bewerking 2!"

En dan krijgt één iemand er een hoop werk mee, immers, Bokkers kunnen met geen mogelijkheid nog hun eigen bewerking online zetten in 't topic want dan is direct bekend wie 't gemaakt heeft. Dus één iemand zal alles moeten verzamelen en online moeten plaatsen.

Ik ben echt bang dat je met zo'n stemsysteem vriendjespolitiek niet kunt uitsluiten en dat bepaalde mensen, of dat dan door vriendjes komt of doordat ze zo goed zijn, steeds bovenaan zullen eindigen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 14:41

ik denk dat dat wel mee zal vallen, hallo het gaat om de eer je kunt er niet eens iets mee winnen dus waarom zouden mensen andere bokkers gaan vragen om op hen te stemmen? beetje doelloos of niet,

en dat van het plaatsen er is een topic waar mensen hun foto kunnen plaatsen dat doen ze zelf en dan als ze allemaal klaar zijn maakt 1 iemand een stemtopic aan die kan zo de fotos erin zetten dat is geen enkele moeite en kost hooguit een paar minuten

en het maakt niet uit of de naam erbij staat van degene die het heeft gemaakt dat zal geen verschil maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:43

hmmm, ik kon uit je vorige post niet opmaken dat je van plan was de namen van de Bokkers erbij te zetten in het stemtopic... Om de stemming anoniem te houden (ik dacht dat je dat bedoelde) zou je namelijk het foto's plaatsen in het contest-topic ook anoniem moeten doen Tong uitsteken

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 14:47

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:30

Wanneer je graag een verzameltopic of centraal topic wilt hebben kun je de modertors van de creatievce fora pb'en. Een topic openen is niet echt de bedoeling. Vandaar hier een slotje.

Bij deze ook de uitleg waarom we liever niet voor zo'n topic gaan:
Veel verzameltopics lopen uit op offtopic klets. Het is de bedoeling dat je op FK onderbouwd commentaar geeft. In een verzameltopic komt daar nooit echt veel van terecht, omdat ze meer voor de lol bedoeld zijn dan om er iets van te leren. Zo'n topic zou dus de plank mis slaan als we kijken naar wat de gedachte achter de creatieve fora is.

Daarbij zijn algemene stem op mij topics etc. niet toegestaan op Bokt. Het lijkt me niet handig om nu een uitzondering te maken.

Mocht iemand nog vragen hebben > pb Lachen