[FOTO] Mijn eerste foto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Larisske

[FOTO] Mijn eerste foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 19:36

Ik heb een gewone camera een sony DSC-S730 en ik kan daar plaatjes mee schieten.
Maar nu wou ik toch eens commentaar op die plaatjes Clown ik zet ze niet op UK want het
is niet UK waardig denk ik maar hier kan het geen kwaad denk ik.De foto's zijn volgens mij
GEEN kunst ofzo maar ik vind ze niet lelijk het is met soms gelukt de achtergrond te verzachten
en bij deze camera lukt dat echt niet.

1. mijn commentaar jammer dat de bloem er niet helemaal opstaat !
http://img229.imageshack.us/my.php?image=dsc00095wq0.jpg
2. Vind ik opzich wel een leuke shot jammer dat dat ene bloempje er niet helemaal opstaat weer!
http://img241.imageshack.us/my.php?image=dsc00101du5.jpg
3. Mooie foto voor een beginner insect staat er scherp op.
http://img229.imageshack.us/my.php?image=dsc00119oz5.jpg
4. Vind ik niet het van het maar gaat wel.
http://img229.imageshack.us/my.php?image=dsc00156ba0.jpg
5. Die K3 bal van mn zus stoort me zo hard !!
http://img241.imageshack.us/my.php?image=dsc00106kx5.jpg

Geef maar commentaar aan deze echte beginner die er niets van bakt Clown
Sorry heb ze in links gezet anders wilden ze niet

Groetjes Lariss

Larisske

Re: [FOTO] Mijn eerste foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 19:37

Als je op de link klikt en dan op de afbeelding dan zie je ze groot sorry daarvoor =[

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:14

Plak eerst je foto's eens tussen [img] zodat je ze kunt zien want zo is het niet te beoordelen Knipoog

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 20:39

Larisske schreef:
Ik heb een gewone camera een sony DSC-S730 en ik kan daar plaatjes mee schieten.
Maar nu wou ik toch eens commentaar op die plaatjes Clown ik zet ze niet op UK want het
is niet UK waardig denk ik maar hier kan het geen kwaad denk ik.De foto's zijn volgens mij
GEEN kunst ofzo maar ik vind ze niet lelijk het is met soms gelukt de achtergrond te verzachten
en bij deze camera lukt dat echt niet.

1. mijn commentaar jammer dat de bloem er niet helemaal opstaat !
Afbeelding
2. Vind ik opzich wel een leuke shot jammer dat dat ene bloempje er niet helemaal opstaat weer!
Afbeelding
3. Mooie foto voor een beginner insect staat er scherp op.
Afbeelding
4. Vind ik niet het van het maar gaat wel.
Afbeelding
5. Die K3 bal van mn zus stoort me zo hard !!
Afbeelding
6. Vlieg,mooi scherp op de vlieg vind ik een leuke !
Afbeelding

Geef maar commentaar aan deze echte beginner die er niets van bakt Clown
Sorry heb ze in links gezet anders wilden ze niet

Groetjes Lariss

Nu doen ze het dus wel xD (Ik heb een zesde bijgeviegd omdat deze toch wel mooi was vond ik.)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:57

Beterrr. Ja

Ik zie dat je op "potret mode" hebt geschoten. Waarom? Ik zou het gewoon op (voor het begin om even te oefenen qua composities op auto) sluitertijd, apeture (diafragma) of manueel doen. Als je zelf instelt kun je ook je diafragma groter zetten (kleiner getal) waardoor je eerder een wazige achtergrond krijgt.
De eerste 3 zijn overbelicht en dus daarom zelf instellen en liever onderbelichten dan over. Kun je instellen op je camera. F4 is qua belichting beter maar die is niet scherp. F5, ja een storende bal. F6 is netjes zij het dat de tafel wat langs is Knipoog

Dus kijk goed door je zoeker of je iets ziet wat er niet op mag en verplaats jezelf dan. Vaak zul je achteraf nog wel dingen tegenkomen die er liever niet op wilde maar aldoende leert men. Ook van met de instellingen spelen leer je.

Succes Haha!

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 06:38

Ivonka schreef:
Beterrr. Ja

Ik zie dat je op "potret mode" hebt geschoten. Waarom? Ik zou het gewoon op (voor het begin om even te oefenen qua composities op auto) sluitertijd, apeture (diafragma) of manueel doen. Als je zelf instelt kun je ook je diafragma groter zetten (kleiner getal) waardoor je eerder een wazige achtergrond krijgt.
De eerste 3 zijn overbelicht en dus daarom zelf instellen en liever onderbelichten dan over. Kun je instellen op je camera. F4 is qua belichting beter maar die is niet scherp. F5, ja een storende bal. F6 is netjes zij het dat de tafel wat langs is Knipoog

Dus kijk goed door je zoeker of je iets ziet wat er niet op mag en verplaats jezelf dan. Vaak zul je achteraf nog wel dingen tegenkomen die er liever niet op wilde maar aldoende leert men. Ook van met de instellingen spelen leer je.

Succes Haha!

Dankje maar ik heb geen idee waar je dit allemaal moet instellen op dit compackt cameratje Clown
Portret mode das zeker macro ? En diafragma er komt zoiets van F 2.8 op mn schermpje en da gaar naar F3 als ik inzoom is dit diafragma nee toch? Bedank alssesinds voor je reactie.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:15

Het F-getal is inderdaad je diafragma. Zoals jij het zegt (gaat naar F3 als ik inzoom) wordt hij automatisch bijgesteld. Je kunt als het goed is je camera ook op handmatig zetten, dan kun je hem zelf instellen. Lachen

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 16:56

imd schreef:
Het F-getal is inderdaad je diafragma. Zoals jij het zegt (gaat naar F3 als ik inzoom) wordt hij automatisch bijgesteld. Je kunt als het goed is je camera ook op handmatig zetten, dan kun je hem zelf instellen. Lachen

Oke die weet ik niet Tong uitsteken