[FB] manip black horse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daan_unique

[FB] manip black horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 12:03

Mijn nieuwste foto manip dan ook hier. Werk al een tijd met Gimp en nog wat andere programma's en het gaat steeds beter.
Hoor graag wat jullie ervan vinden en wat ik zou kunnen verbeteren.
paarden en achtergrond van deviantart. Met toestemming om ze hier te plaatsen.

*Nothing ends with the death*
programma's: GIMP, PF, Open Canvas 3.4
Dat er geen copyright opstaat betekend niet dat je hem zomaar mag kopiëren!

Afbeelding

hanneke1

Re: [FB] manip black horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:41

wouw vind hem echt mooi! maar heb er zelf niet veel verstand van hoor.. wat ik wel beetje 'storend' vind is het paard wat eracher ligt, verder enorm leuk gedaan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:53

De staart van het paard klopt niet, zo ziet het er echt uit alsof hij geen staartwortel heeft. Ook de batwing ziet er uit of het erop is geplakt, ik zie duidelijk kleurverschil, en ik mis het scharnier/ de elleboog in de vleugel. Hij zou voor mijn gevoel ook echt uit de schouder moeten komen, en niet uit de schoft, en hij zou groter moeten zijn om het gewicht van het paard te kunnen dragen. Laat de vleugel naar achteren wijzen, maak er een duidelijk elleboogscharnier in en maak hem groter. Een vogel die opstijgt slaat ook eerst zijn vleugel naar achteren om meer wind onder de vleugel te krijgen (en niet naar voren zoals hier op de tekening).

Kijk even naar dit plaatje, hoek klopt niet, en het is een pegasus ipv een paard met batwings, maar je krijgt een idee.

Afbeelding

Verder vind ik dat de lichtinval niet klopt bij het paard, op de achtergrond komt het licht van achteren, bij het paard/de paarden van boven/voren.

daan_unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 18:44

oke, heel erg bedankt voor het commentaar!
Ik ga er zeker op letten bij de volgende bewerking. Lichtval vind ik nogal lastig om dat te veranderen. Er zijn bijna geen goede afbeeldingen te vinden van paarden met hetzelfde lichtinval als op de achtergrond.
Als iemand weet hoe je dat moet doen met GIMP hoor ik het graag.