Onderwerp voor een boek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hanneke1

Onderwerp voor een boek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 21:36

hallo allemaal,

Graag zou ik een keer een leuk boek wilen schrijven met het liefst een paard erin, maar dan natuurlijk ook veel over de hoofdpersoon (eigenaar paard)
het zou een leuk boek moeten worden in de leeftijdscategorie 14 / 18 jaar, dus niet echt een kinderlijk boek, maar zeker ook niet volwassen.

je zal nu wel denken van , haha even een boek schrijven moet je dat nou horen, maar ik heb eerder ook al een leuk boek geschreven, maar dan meer voor mezelf en privé.
ik hoef dan ook niet te horen van 'oo dat lukt je toch niet' of 'jahoor wat een onzin, eventjes een boek schrijven'...

graag wil ik sirieuse reacties over wat jíj leuk vind om te lezen, wat voor karakters, wat voor gebeurtenissen enzovoort..
zelf heb ik ook wel wat ideetjes wat ik kan uitbreiden maar dat komt vaak al voor in andere boeken die ik gelezen heb, maar wat ik zeker wel anders kan neerzetten.

maakt niet uit of het gaat over het paard of de eventuele paarden of de personen die er in spelen, want alles is welkom.
ik hoop dat jullie iets leuks kunnen verzinnen. Pling

ik ben echt heel erg sirieus en wil dit heel graag uitproberen.

__Leonie

Re: Onderwerp voor een boek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 07:38

Zelf denk ik dat je een onderwerp moet kiezen wat jij leuk vind.
Dan schrijf je denk ik veel makkelijker dan iets dat je niet leuk vind.

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 17:51

Nee dat weet ik, maar ik wil gewoon wat ideetjes.. wat jullie leuk vinden..

hoop dat iemand wat leuks weet:)

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 17:46

niemand een idee?!?!

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:17

ik heb altijd gewoon zo iets van, schrijven wat in je opkomt en dan rolt er vanzelf wel een onderwerp uit, en zo doe je een beetje de titel. ik vind zelf de boeken van Heleen Vreeswijk heel erg goed geschreven en leuk om te lezen. (gebeurtenissen zijn natuurlijk niet leuk wat erin gebeurd.) dit heeft alleen niks met paarden temaken ofzo.
succes en zeg gewoon tegen jezelf dat het lukt, dan komt het allemaal wel goed!

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:12

Zoals beauty_fan al zei, gewoon schrijven wat er in je opkomt.
Begin zelf aan een begin, een hoofdpersoon waarin de lezers zichzelf ook kunnen vinden, dus rond de leeftijd van de lezers lijkt me een idee.
En begin gewoon met iets, je kan het later altijd nog aanpassen. Misschien maak je zelf ook dingen mee waarvan je denkt, die doe in het verhaal, wel aangepast en misschien maak je alles wat erger. Gebruik de dingen om je heen in het verhaal en verzin er wat bij. Zodra je eenmaal bezig bent en op weg naar "het probleem" wat zich in ieder boek bevind krijg je van zelf zat ideeën die je in je verhaal wilt stoppen. Soms zelfs al ideeën voor later in het boek en moet je ze maar even opslaan zodat je ze later er in kan verwerken.

Als je echt graag tips van bokkers wilt hebben over je verhaal als je er aan begint kan je je verhaal posten in een topic en plaats je elke keer een nieuw geschreven stukje erbij. Zo kunnen bokkers gelijk hun mening en tips geven en weet je of je verhaal in de smaak valt.

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 11:22

okee bedankt!
heb al een klein beginnetje gemaakt, maar nog niet zo heel veel.
heb wel leuk ideetje denk ik:)!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:28

Veel paarden , liefde , spanning , ...
Misschien een paard van een meisje dat is verkocht , en weer verkocht en weer verkocht , .. en dat uiteindelijk rust vind bij een heel lief meisje of bij haar eerste eigenaar ofzo xD

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 18:22

okee dankjewel _mexx_lady_!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:24

_mexx_lady_ schreef:
Veel paarden , liefde , spanning , ...
Misschien een paard van een meisje dat is verkocht , en weer verkocht en weer verkocht , .. en dat uiteindelijk rust vind bij een heel lief meisje of bij haar eerste eigenaar ofzo xD

Da's juist wel heeeel afgezaagd he.. Ik zou zeggen: schrijf over wat er in je opkomt, zolang het een beetje origineel is..
Net als al die films met my best friends wedding enzo Koe