borsttuig maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keeltje135

borsttuig maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:24

weet iemand hoe je een borsttuig maakt met allemaal versiersels enzo eraan je weet wel de meeste western paarden hebben dat ook. weet iemand hoe je dat maakt? als je het een keer hebt gemaakt laat dan foto's zien en de beschrijving hoe je het hebt gemaakt.

anneliesdj

Re: borsttuig maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:25

westernpaarden? je bedoelt zo'n arabisch showtuig?

Zitten wel mensen op bokt die dat maken en anders ff googlen, valt genoeg te vinden volgens mij.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:02

maar wat bedoel je precies? heb je een foto?

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:31

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:32

Maar dat gaat dus over showtuig voor arabieren. Ts heeft het over westernpaarden.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 20:52

bij western paarden hebben ze vaak ook een borsttuig. meestal gewoon bruin enz maar bedankt ik maak wel een arabisch showtuig. kan ook toch? Haha! Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:36

Hoeft niet natuurlijk maar tussen beide zit nogal een verschil. Een westerntuig is vast ook wel te maken maar is meestal niet puur voor de sier, bij arabieren wel.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 23:20

Niet dat ik negatief binnen wil vallen, maar volgens mij hoort dit meer onder crea bea, of harnachement. Ik zal even temmen.

Wat misschien belangrijker is voor Bella1wjnmk: wat voor nut zal het borsttuig hebben? Want als je zadel echt naar achter schuift, is het natuurlijk ook de bedoeling dat het veilig en comfortabel voor je paard is (moet trouwens altijd vind ik).

Denk er in ieder geval aan dat, zoals gezegd, het borsttuig bij western meestal wel een functie heeft: het zadel op zijn plaats houden. Normaal gesproken hoort je zadel geen borsttuig te hebben, het wil namelijk zeggen dat het zadel niet past zoals het eigenlijk zou horen. Bij western moeten paarden echter vaak bewegingen maken waarbij de vorm van het lichaam verandert, bijvoorbeeld bij sliding stops, waar de achterhand meestal een heel stuk anders staat dan 'normaal' Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:19

Verplaatst: VSW --> CB

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:38

Op bokt zijn er ook mensen die Arabische showtuigen maken, waaronder ikzelf Haha!. Dat topic staat bij het subforum Arabische Volbloeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:03

uhm... die westernborstukken zijn ook voor de sier bij de wedstrijden. Daar gaat het ook om, hoe meer blingbling bij de pleasure en hoe mooier je paard loopt. Hoe hoger de prijs