[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:57

Mijn laatste foto voor dit jaar. Heel erg bedankt allemaal voor het leuke en leerzame jaar weer. Bedankt Agossie en JewEmm voor het plaatsen van de lijst. Ik denk dat ik met het volgende topic niet mee doe, maar mee lezen zeker wel.

Voor deze week helaas gewoon een telefoon foto. Heb mijn camera alweer niet in handen gehad :( deze foto is wel vandaag gemaakt dus vandaar dat ik hem inlever. Beter iets dan niets. Ik weet dat het kwa kwaliteit een 0 foto is.

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:18

Mijn laatste weekje...
Afbeelding

Ik blijf gewoon aanwezig met POTW, ontzettend motiverend om toch door te blijven gaan met foto's maken, en mogelijkheden binnen zien wanneer het weer niet goed genoeg is om buiten aan de gang te zijn! :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:29

En mijn laatste foto...
Helaas ook even mijn laatste foto, ik ga afstuderen en ben bang dat ik mijn fotografie komende 5 maanden op een lager pitje moet... Hopelijk kan ik daarna weer instromen.
Agossie en JewEmm, heeel erg bedankt voor de inzet!

Afbeelding

Ylvy

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:37

Mijn potw
Voor mij zal ik een jaartje rust nemen, 2017 zal ik weet vollop meedoen :)

Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:53

wat jammer om van zoveel mensen te horen dat ze er mee stoppen... :\ helaas ook fotografen waar ik zo graag de foto's van zag verschijnen elke week!

Ik ben wel van plan om het nog een jaar te doen! ik heb hier zoveel geleerd en ik ben zoveel meer gaan doen met mijn fotografie. Toen ik hier begon wist ik het bestaan van een diafragma, sluitertijd of Iso nog niet eens. Ondertussen fotografeer ik al een paar maanden volledig op M en ik ontdek steeds meer leuke dingen die ik kan doen door alle instellingen op allerlei manieren te combineren. Ook ben ik Lightroom gaan gebruiken en dit vind ik zo ontzettend leuk!

Ik hoop het aankomende jaar nog veel meer te leren en ik ga proberen om fanatieker feedback te geven.

Op dit moment ben ik nog even bezig om mijn foto te maken voor de laatste week. Lekker met lichtjes spelen in het donker! ben benieuwd of het gaat lukken :D

Als Laatste Agossie en JewEmm ik vond het heel mooi om jullie inzet te zien in dit topic! heel erg bedankt daarvoor :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:55

Ben benieuwd wanneer het nieuwe topic online komt, hopelijk vanavond na 22.00. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:02

Ik kijk ook al sinds een aantal maanden mee en doe graag voor het echt mee in het nieuwe topic :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:07

Afbeelding
mijn laatste potw

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:49

Mijn laatste twee weken:

Week 52: (schoolproject, foto gemaakt aan de hand van muziek).
Afbeelding

Week 53: (Zwangerschapsshoot)
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:52

Marina en Irene, echt onwijs bedankt voor jullie goede zorgen, jullie zijn toppers! :*

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:56

magda_90 schreef:
Marina en Irene, echt onwijs bedankt voor jullie goede zorgen, jullie zijn toppers! :*

Hier sluit ik mij helemaal bij aan!
En ik meld me weer in het nieuwe topic! :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:04

Week #53

Ik krijg mijn foto niet als image, is er iemand die hem voor mij kan plaatsen? Of ligt het aan de afbeelding en niet aan mijn laptop/internet
Edit: even voor je gewijzigd. Hij staat er nu wel op.

Afbeelding

En de beste wensen allemaal natuurlijk!

Marina en Irene, super bedankt voor jullie inzet! +:)+
Laatst bijgewerkt door Agossie op 04-01-16 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link in foto gezet op verzoek van Tivara.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:30

Week 53
Afbeelding

Ik stop helaas ook, na 3 jaar mee te hebben gedaan. Ik blijf het dit jaar nog wel op mijn facebook doen. Maar daar heb ik net iets minder ''ohkuthetisalbijnamaandag10uur'' stress :=

Bedankt Marina, voor de afgelopen 3 jaar week in en week uit elke week de lijst te maken _/-\o_
En natuurlijk ook Irene bedankt voor de laatste weken die je op je hebt genomen +:)+

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:39

Week 53 - oude foto, ik had niet gerekend op een week 53 :o
Afbeelding

Bedankt Agossie en JewEmm voor alle moeite! Ook ik geef het volgend jaar nog een poging! *\o/*
Laatst bijgewerkt door LOVESUSHI op 04-01-16 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:39

GerdjeHoran schreef:
wat jammer om van zoveel mensen te horen dat ze er mee stoppen... :\ helaas ook fotografen waar ik zo graag de foto's van zag verschijnen elke week!

Mee eens -O-

Door dit topic voelt het soms misschien wel als 'moeten', maar je kunt het ook wel zien als een stok achter de deur :) Ik kan anders mijn camera ook zomaar maanden laten liggen, dat is zonde.

Daarom ben ik er ook gewoon weer bij :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:42

IsaCalixa schreef:
GerdjeHoran schreef:

Mee eens -O-

Door dit topic voelt het soms misschien wel als 'moeten', maar je kunt het ook wel zien als een stok achter de deur :) Ik kan anders mijn camera ook zomaar maanden laten liggen, dat is zonde.

Daarom ben ik er ook gewoon weer bij :D

Ik heb het zeker gezien als een stok achter de deur! Maar merk nu met mijn studie/werk/paarden dat het fotograferen er soms een week of 2 bij inschiet. En soms heb ik weken waarin ik opeens heel veel inspiratie heb en heel wat foto's schiet.
Mede omdat ik niet weer telkens oude foto's in wil leveren, heb ik besloten te stoppen. Spijtig, maar na 3 jaar gaat het mij ook zeker wat rust geven :=

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:44

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:44

Ik ben er dit jaar ook gewoon weer bij. Het is voor mij meer een motivatie om te blijven fotograferen ipv dat het een 'moeten' is. Ook al lag het feedback geven op een zeer laag pitje de laatste maanden, maar dat wil ik ook weer proberen op te pakken :)

Agossie en JewEmm, bedankt voor de moeite die jullie elke week weer verrichten! Respect +:)+

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:23

Week 53 :) Foto's gemaakt bij bokker SindyKaya :D
Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:52

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:54

Wow Geralda!! :wow:

Heel mooi gemaakt!!!
Hoe heb je dat gedaan?

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:59

Bellatrix schreef:
Wow Geralda!! :wow:

Heel mooi gemaakt!!!
Hoe heb je dat gedaan?

Ik zocht eigenlijk wat inspiratie voor mijn toelating op het Glr :Y) en toen dacht ik laat ik eens iets met 2 fietslampjes proberen en een langere sluitertijd :D Dus camera op een statiefje gezet, licht uit in mijn kamer, timer aan en ik met die lampjes zwaaien :')

De instellingen waren trouwens:
ISO 100
f/8.0
3 sec

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:05

De allerlaatste lijst van POTW 2015
En voor iedereen die er nog niet genoeg van heeft, kunnen we met net zo veel enthousiasme doorgaan in 2016!
[FK] [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

De samenvatting van week 53 - 2015:

Argai
Asselruiter
_Balou
Bellatrix verzamelt hier
calice
CastaMickey
CrazyIris verzamelt hier
Dandy200 verzamelt hier
Deetjeeuh verzamelt hier
Eefsel2109
EskeGirl
Fem verzamelt hier
GerdjeHoran verzamelt hier
Gub verzamelt hier
hilly200 verzamelt hier
horserider22
horsesm
Iejoorr
Ingvild
IsaCalixa
ismy
JewEmm verzamelt hier
joeluna verzamelt hier
Joysieee
Killyenn
k_m
LOVESUSHI verzamelt hier
Maaaarije
magda_90 verzamelt hier
Mariett verzamelt hier
MarijeR verzamelt hier
Marjoow verzamelt hier
monbyou
NESCAFE verzamelt hier
Paard_Aap verzamelt hier
PrimaDonna_ verzamelt hier
Revanches
Robin_Rikkie verzamelt hier
rosslover verzamelt hier
Sanne_com verzamelt hier
showteam
Sicayes verzamelt hier
S_imonee
Suuszels verzamelt hier
tesseke
TeSzZz verzamelt hier
Tigress verzamelt hier
Tivara verzamelt hier
Ylvy

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:08

Het was een mooi jaar met mooie foto's! :D

Ik ga ter afsluiting proberen iedereen nog een beetje feedback te geven.

Feedback week 53

Argai: Mooie, zachte foto! Ik vind de nabewerking erg geslaagd. Voor het mooie zou ik het spinnenwebje nog even weggewerkt hebben :D

Asselruiter: Originele foto! Erg leuk bedacht en ook geslaagd met de scherptediepte.

_Balou: Mooi licht! Als enige vind ik het jammer van de drukke achtergrond.

Bellatrix: Gaaf, mooi scherp ook. Ik vind het wel jammer dat er geen centraal punt is, je weet niet echt waar je moet kijken. Maar oke, dat krijg je al snel met vuurwerkfoto's :')

calice: Ach wat een dotje <3 Mooie zachte foto, al mist ie voor mijn gevoel wel wat contrast. Het hondje valt een beetje weg voor het zand, qua kleur. Verder had ik hem van een ietswat lager standpunt genomen.

CastaMickey: Moment is goed genomen, helaas niet scherp. Maar ik las al ergens dat dit een waardevolle foto voor je was, dus daar gaat het om :)

CrazyIris: Gave lucht zeg! Ik heb meestal niet veel met lucht-foto's, maar vind deze echt wel wat mysterieus hebben.

Dandy200: Inderdaad een gemakkelijke foto. Maar ach :D

Deetjeeuh: Echt een hele gave foto! <3 Niets op aan te merken.

Eefsel2109: Mooie spontane foto! Wel heb ik het gevoel wat scherpte te missen, wellicht ruis?

EskeGirl: Gave collage! De kleuren heb je er ook mooi op. Wel lijkt het onscherp te zijn.

Fem: Mooie foto. Echter vind ik hem een beetje somber, qua kleuren. Aangezien het om een zwangerschapsfoto gaat, zou ik de foto iets warmer gemaakt hebben.

GerdjeHoran: Heel leuk idee met die fietslampjes! Goed uitgewerkt ook. Wellicht de volgende keer leuk om ook een echte vorm te proberen?

Gub: Persoonlijk mijn favoriet tussen alle vuurwerkfoto's. :D Prachtig scherp, mooie kleuren en je ziet ook echt dattie de lucht in schiet. Geweldig!

hilly200: Jammer dat de foto niet scherp is. Verder zou ik nog wat meer oefenen met een langzame sluiterstijd/in het donker fotograferen. :)

horserider22: Je hebt het moment van het paard goed genomen. Echter staat het meisje er iets minder charmant op :D En de achtergrond is wat storend. Maar toch knap gedaan gezien het een momentopname is, in een (waarschijnlijk vol met storende objecten) binnenbak :D

horsesm: Hele leuke kleurrijke foto! Vind het erg creatief. Eens wat anders dan cavia's op een kleedje :)

Iejoorr: Hmm, wat moet het voorstellen? Ik zou het niet weten :o Verder wel jammer dat de foto niet scherp is.

Ingvild: Jammer dat deze foto niet scherp is. Het moment vind ik wel mooi genomen. Als die scherp was geweest, had ik eventueel de uitsnede nog wat kleiner gemaakt. :)

ismy: Oeehhh _/-\o_ Heel tof. Ben stiekem wel jaloers :D Maar ook echt goed uitgewerkt. Het licht komt heel mooi van de zijkant, waardoor er aan de andere kant van zijn gezicht wat schaduwen vallen. Geeft een tof effect!

JewEmm: Aparte, maar goede foto! Ik moest eerst even alle indrukken verwerken. Erg netjes het moment vastgelegd, en zeer tof met de schaduw zo op de groene achtergrond!

joeluna: Mooi gebruik gemaakt van het licht. Wel jammer van de riem.

Joysieee: Ahw, erg lieve foto! En ook mooie warme kleuren! Het enige wat ik erg jammer vind is dat het meisje een beetje ''in het niets'' voor zich uit kijkt. Dan was het denk ik beter geweest als ze omlaag- of in de camera had gekeken.

Killyenn: Wow, apart. Ik vind het wel wat hebben, zo dat vuurwerk achter de gebouwen vandaan. Eens een keer vuurwerk op een andere manier. Leuk!

k_m: Erg leuk uitgewerkt! Ik weet hoe lastig het kan zijn om producten op een boeiende manier op de foto te zetten. :') Knap gedaan!

LOVESUSHI: Erg toffe foto! Ondanks dat de nabewerking een beetje donker is, stoort het mij niet.

Maaaarije: Knap gedaan voor een mobielfoto :D Mooi zo met die bomen en de sneeuw. Ik denk dat ik hem zelfs mooier had gevonden zonder hondjes. :P

magda_90: Prima foto, alleen wel erg druk. Ik had denk ik meer ingezoomd/gecropt. :)

Mariett: Wow, heel gaaf! Heel origineel zo met dat wit, en de houding van het paard, zie je ook niet vaak op foto's.

MarijeR: Gaaf! Deze foto heeft wel een bepaald sfeertje. Misschien had ik hem nog iets meer gecropt.

Marjoow: Mooie foto, dat is je oude verzorgpaard toch? (of vergis ik mij nu)? In ieder geval mooie nabewerking en goed sfeertje. :)

monbyou: Leuke foto, alleen het geheel is nogal druk. De volgende keer zou ik denk ik een neutrale achtergrondkleur nemen, en de hond op een licht kleedje zetten. Dan valt het hondje wat meer op :)

NESCAFE: Mooie mysterieuze foto! Ik denk alleen dat ik hem mooier had gevonden zonder het zwarte hondje erbij :D

Paard_Aap: Volgens mij had ik al eens eerder FB gegeven op een foto van dit hondje. In ieder geval is deze al een stuk beter! Mooi in een natuurlijke omgeving, met natuurlijk licht. Misschien de volgende keer nog iets meer ruimte rechts overhouden?

PrimaDonna_: Stoere foto :D Ik vind de hond wel wat donker bij zijn koppie, had dit zelf denk ik nog wat meer opgelicht. En volgens mij, zijn zijn ogen niet scherp.

Revanches: Mooie foto! Het meisje ziet eruit alsof ze iets verbergt. Misschien is deze ook mooi in zwart-wit?

Robin_Rikkie: Ah, weer een vuurwerkfoto :D Mooi scherp geworden! Verder niets aan toe te voegen.

rosslover: Mooie foto, ook mooi met dat licht. Maar oh zo jammer dat er rechts niet meer ruimte over is. Daar zou ik de volgende keer proberen rekening meer te houden.

Sanne_com: Best een mysterieuze foto. Al heb ik niet veel met gebouwen :') Maar deze is best geslaagd!

showteam: Zoals altijd van jou een mooie, zachte dierenfoto :D Blijft leuk om te zien! Niets op aan te merken.

Sicayes: Heel tof gedaan! Inderdaad zoals meerdere zeiden, eens een ander soort vuurwerkfoto. Het lijkt niet eens echt meer op vuurwerk, eerder op een schilderij. :D

S_imonee: Mooie foto. Hij is inderdaad wat donker. De blik van het meisje vind ik mooi, echter haar houding.. weet ik niet. Het lijkt iets te geposeerd. Misschien de volgende keer een iets meer ontspannen houding proberen?

Suuszels: Het idee is erg leuk, een kattensilhouette voor een luxaflex :D Echter had ik hem eerder recht van voren genomen; en dan echt de kat geprobeerd scherp te krijgen. Nu lijkt die onscherp.

tesseke: Mooie foto, ook een leuk idee! Ergens stoort het mij dat het potje nogal viezig is/lijkt, maar daar kun jij natuurlijk niks aan doen :+

TeSzZz: Mooi, kleurrijk en scherp! Ik denk dat ik het vuurwerk nog iets centraler/beeldvullender had willen zien in dit geval.

Tigress: Zoals altijd hele lieve, betekenisvolle foto's van dieren. :) Mooi scherp op de oogjes en mooie blik van de hond.

Tivara: Jammer dat de vaas onscherp is! En verder had ik een wat interessantere compositie genomen (bijvoorbeeld aan de zijkant ipv in het midden?)

Ylvy: Ah wat schattig :) Jammer alleen dat de moeder een beetje gek kijkt :D Verder zou ik er de volgende keer wel op letten dat de benen van het paard wat voordeliger zijn uitgesneden, nu lijkt het slechts een romp te zijn (probeer nooit op plekken af te snijden waar het been beweegt, houd ik zelf altijd in gedachten. Dus ellebogen, knieen, romp :D ).

Okay, wow, dat duurde nog best lang :') En heeft nog best wat tijd van mijn nachtrust gekost hahaha. Maar ik hoop dat iedereen er wat mee kan! En sorry mocht het soms gemeen overkomen, alleen maar bedoeld om mensen te helpen :D

En verder hopelijk tot ziens (voor de meesten) in het nieuwe topic! *\o/*

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:12

Bedankt voor de feedback! Zat ook echt op de spontane lach te wachten haha ;) En zal inderdaad door de ruis komen, iso stond vrij hoog. Het was ook een geimproviseerde 'studio'. Matras met een fleecedeken voor de achtergrond, natuurlijk licht en reflectiescherm. Maar t was al vrij laat in de middag dus nog weinig licht over ;)