[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:07

Ik weet een ding, de camera die jij gebruiikt is prima, alleen fototechnisch is er nog veel mis met die foto's.
Ik denk dat dit geen goed beeld is om te laten zien wat de camera kan.
Sommige foto's zijn op verkeerde plaatsen scherpgesteld waardoor het onderwerp van de foto gewoon niet scherp is, en bovendien zijn de paardenfoto's erg overbelicht.

Als ik jou was zou ik mijn sluitertijd wat korter maken, en dan mijn ISO naar beneden. Of misschien zelfs mijn sluitertijd zo laten en mijn ISO op 100 zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:11

kikkygirl13: wat wil je met die foto's laten zien? Tis niet echt goede reclame voor de camera om het zo maar ff te zeggen; 3 van de 5 foto's zijn niet scherp en de scherpte van één van de overgebleven vier is ook niet om over naar huis te schrijven...

Verder.... zonnekappen altijd aan te raden er direct bij te kopen. Mijn zonnekappen komen vrijwel nooit van m'n lenzen en dat is met reden. UV filter daarentegen zou ik zonder twijfelen in de winkel laten liggen, beïnvloeden de foto's over het algemeen allesbehalve positief (en goede filters zijn duurder dan wat de meeste mensen aan filters uit willen geven). Verder biedt het nauwelijks meer bescherming: frontlenzen zijn ontzettend sterk en weinig krasgevoelig, kleine krasjes op de frontlens zie je absoluut niet terug op je foto's en scherven van een kapotte filter kunnen bij geweld van buitenaf heel wat schade aanrichten.....

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:14

de ene foto is expres zo.. en dit was niet bedoeld als commentaar op m'n foto's ik heb hier geen zin in dan plaats ik ze niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:17

vwb de foto's van kikkygirl13: heb ze even bekeken (exif) en ISO800 bij een sluitertijd van 1/4000 is absoluut niet nodig. Daar kun je gemakkelijk ISO 200 van maken ofzo; dan houd je een sluitertijd over van 1/1000 en das nog méér dan voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:18

kikkygirl13 schreef:
de ene foto is expres zo..

Welke, en waarom?

Citaat:
en dit was niet bedoeld als commentaar op m'n foto's ik heb hier geen zin in dan plaats ik ze niet

Waarom plaats je ze dan? Ze laten op geen enkele wijze zien waartoe de camera in staat is en dus zijn ze in dit topic totaal nutteloos (laten niet zien wat camera kan én je wil geen commentaar)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:20

Ben het met Nouks eens, dan moet je ze niet plaatsen. En je kunt het als tips zien voor de volgende keer Lachen

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:21

ik vind wel dat ze laten zien wat de camera kan, want ik vind het hele mooie foto's en het was niet de bedoeling dat er commentaar op geleverd werd door sommigen mensen. Dan had ik wel een topic geopend. ik heb naar aanleiding van de vraag of ik foto's wilde plaatsen foto's geplaatst voor melissa en bodan. ik zie het meer als aanval zoals het werd gebracht. maar dat is misschien mijn mening. Bloos

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:23

de foto van het meisje en het paard tegenoverelkaar.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:24

Volgens mij bood je zelf aan om ze te laten zien. Dat kan best, maar goed zoals sommige al zeiden, de camera kan veel meer. Dit geeft dus niet een goed beeld van de camera Lachen Maar goed volgens mij is dit offtopic.

OT: Ik heb veel goede verhalen gehoord over de 450D.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:25

ja t was al offtopic om te reageren op m'n foto's maargoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:30

Tsja.... doe wat met de tips, zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:32

Heeft (of kent iemand die het heeft) hier heel toevallig een camcorder van Sony waar van die kleine DVD-RW's ingaan? En zou die dan even willen PB-en?

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:34

ja misschien doe ik dat wel. maar het zou ook leuk zijn als mensen ze geven als tips zonder mijn foto's af te kraken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:36

Goed laten we het nu weer over camera's hebben, het wordt toch een welles nietes verhaal.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:37

ik heb er zoiezo geen zin in op deze manier. ik houd me er verder buiten. Sorry melissa en bodan, ik heb de foto's verwijderd

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:16

Hallo, ik had nog ff een vraagje, miss dom, mja ik heb er nou eenmaanl (nog) niet zo veel vertsnad van.

Deze camera interseerde me erg:
Canon powershot SX-100 IS dan wel geen spiegelreflex, maar kan doen wat ik wil.
Mijn vraag is deze beter dan de Canon powershot S3 IS ?? en de S5 IS
Of is de SX-100 de opvolger... de S3 kan je niet kopen bij fotokonijnenberg.nl

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:45

Nouks schreef:
kikkygirl13: wat wil je met die foto's laten zien? Tis niet echt goede reclame voor de camera om het zo maar ff te zeggen; 3 van de 5 foto's zijn niet scherp en de scherpte van één van de overgebleven vier is ook niet om over naar huis te schrijven...

Verder.... zonnekappen altijd aan te raden er direct bij te kopen. Mijn zonnekappen komen vrijwel nooit van m'n lenzen en dat is met reden. UV filter daarentegen zou ik zonder twijfelen in de winkel laten liggen, beïnvloeden de foto's over het algemeen allesbehalve positief (en goede filters zijn duurder dan wat de meeste mensen aan filters uit willen geven). Verder biedt het nauwelijks meer bescherming: frontlenzen zijn ontzettend sterk en weinig krasgevoelig, kleine krasjes op de frontlens zie je absoluut niet terug op je foto's en scherven van een kapotte filter kunnen bij geweld van buitenaf heel wat schade aanrichten.....

Klopt, ik mis me zonnekap nu ook toch wel best erg, als ik een nieuwe lens neem, maak ik die fout niet nog een keer.
over die uvfilters had ik dat ook gelezen, veel mensen zouden hem willen laten liggen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:46

kikkygirl13 schreef:
ik vind wel dat ze laten zien wat de camera kan, want ik vind het hele mooie foto's en het was niet de bedoeling dat er commentaar op geleverd werd door sommigen mensen. Dan had ik wel een topic geopend. ik heb naar aanleiding van de vraag of ik foto's wilde plaatsen foto's geplaatst voor melissa en bodan. ik zie het meer als aanval zoals het werd gebracht. maar dat is misschien mijn mening. Bloos

jij vroeg of je moest laten zien wat je camera kon, als je dan aankomt met slechte foto's is dat slechte reclame, helaas heb ik ze niet gezien maar dan moet je ze ook niet plaatsen.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:36

OmelissaO schreef:
Dankjwel voor je informatie, dan lijkt dit mij een perfecte camera voor mij. (qua prijs en prestaties)

mischien een domme vraag, maar deze camera's werken toch niet op batterijen he?
Maar op accu's toch? en kan je die opladen? met een stekker?

(ik koop me vaak lek aan batterijen voor zo'n irritante digitale camera)

Je hoeft opzich niet nog een accu te hebben Knipoog
ik ben met mijn camera zoveel aan het fotograveren en ik heb hem pas van begin juni en heb ik hem nog maar 2x of 3x opteladen en ik ben er elke dag heel lang mee bezig Knipoog
Dus ook veel aan, uit zetten wat veel batterij normaal kost

En als je echt veel fotografeert is een grotere lens dan 18-55 mm veel fijner,
ik ben daarom nu ook aan het sparen voor een lens van 70/50-300 mm Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:56

Fammiie_x schreef:

Een "grotere" lens is niet "veel fijner" als je "echt veel fotografeert", een telezoom is vooral fijner als je onderwerp zich beter laat fotograferen met een telezoom. Als je alleen maar architectuur fotografeert bijvoorbeeld heb je weinig aan een telezoom, ook al fotografeer je dagelijks professioneel.......

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:28

heeft iemand ervaring met deze: het is een digitale compact camera: Canon powershot SX-100 IS
Ik zou graag wat voorbeeld foto;s willen zien, en weten of hij goede actie foto;s kan makne, want hij heeft geen apart standje zoals ''sport''

(met welke van deze opties kan je springfoto's maken en van het rijden: Auto (automatisch), Program AE (AE-programma), Shutter priority AE (AE-sluitertijdvoorkeuze), Aperture priority AE (AE-diafragmavoorkeuze), Manual (handmatig), Portrait (staand), Landscape (liggend), Night Snapshot (nacht), Kids & Pets (kinderen en huisdieren), Stitch Assist (helpen bij samenvoegen), Movie (film), Special Scene (speciale scène) (Night Scene (nacht), Indoor (binnen), Foliage (bladeren), Snow (sneeuw), Beach (strand), Fireworks (vuurwerk), Aquarium))

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:32

Nouks schreef:
Fammiie_x schreef:

Een "grotere" lens is niet "veel fijner" als je "echt veel fotografeert", een telezoom is vooral fijner als je onderwerp zich beter laat fotograferen met een telezoom. Als je alleen maar architectuur fotografeert bijvoorbeeld heb je weinig aan een telezoom, ook al fotografeer je dagelijks professioneel.......

Ik fotografeer veel, en mijn vader heeft een lens van 50-200 mm, en die vind ik ook heel fijn fotograveren, vooral omdat je veel dichterbij kan halen etc. *LOL*

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:46

xDramaQueen schreef:
kikkygirl13 schreef:

jij vroeg of je moest laten zien wat je camera kon, als je dan aankomt met slechte foto's is dat slechte reclame, helaas heb ik ze niet gezien maar dan moet je ze ook niet plaatsen.

geef dan geen commentaar als je ze toch niet hebt gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:14

Fammiie_x schreef:
Ik fotografeer veel, en mijn vader heeft een lens van 50-200 mm, en die vind ik ook heel fijn fotograveren, vooral omdat je veel dichterbij kan halen etc. *LOL*

Maar dat hangt af van de soort fotografie die je doet. Het zoombereik maakt niet per definitie een lens fijner of minder fijn. Met mijn favo lens (85mm F1.8) kun je niet eens zoomen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:29

Ik heb overigens wél een UV-filter............ heb helaas wat situaties gezien waarin ze de lens gered hebben.
Maar nou heb ik ook geen filter van 20 euro erop zitten Knipoog