Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kikkygirl13 schreef:de ene foto is expres zo..
Citaat:en dit was niet bedoeld als commentaar op m'n foto's ik heb hier geen zin in dan plaats ik ze niet
Nouks schreef:kikkygirl13: wat wil je met die foto's laten zien? Tis niet echt goede reclame voor de camera om het zo maar ff te zeggen; 3 van de 5 foto's zijn niet scherp en de scherpte van één van de overgebleven vier is ook niet om over naar huis te schrijven...
Verder.... zonnekappen altijd aan te raden er direct bij te kopen. Mijn zonnekappen komen vrijwel nooit van m'n lenzen en dat is met reden. UV filter daarentegen zou ik zonder twijfelen in de winkel laten liggen, beïnvloeden de foto's over het algemeen allesbehalve positief (en goede filters zijn duurder dan wat de meeste mensen aan filters uit willen geven). Verder biedt het nauwelijks meer bescherming: frontlenzen zijn ontzettend sterk en weinig krasgevoelig, kleine krasjes op de frontlens zie je absoluut niet terug op je foto's en scherven van een kapotte filter kunnen bij geweld van buitenaf heel wat schade aanrichten.....
kikkygirl13 schreef:ik vind wel dat ze laten zien wat de camera kan, want ik vind het hele mooie foto's en het was niet de bedoeling dat er commentaar op geleverd werd door sommigen mensen. Dan had ik wel een topic geopend. ik heb naar aanleiding van de vraag of ik foto's wilde plaatsen foto's geplaatst voor melissa en bodan. ik zie het meer als aanval zoals het werd gebracht. maar dat is misschien mijn mening.
OmelissaO schreef:Dankjwel voor je informatie, dan lijkt dit mij een perfecte camera voor mij. (qua prijs en prestaties)
mischien een domme vraag, maar deze camera's werken toch niet op batterijen he?
Maar op accu's toch? en kan je die opladen? met een stekker?
(ik koop me vaak lek aan batterijen voor zo'n irritante digitale camera)
Fammiie_x schreef:En als je echt veel fotografeert is een grotere lens dan 18-55 mm veel fijner,
ik ben daarom nu ook aan het sparen voor een lens van 70/50-300 mm
Nouks schreef:Fammiie_x schreef:En als je echt veel fotografeert is een grotere lens dan 18-55 mm veel fijner,
ik ben daarom nu ook aan het sparen voor een lens van 70/50-300 mm
Een "grotere" lens is niet "veel fijner" als je "echt veel fotografeert", een telezoom is vooral fijner als je onderwerp zich beter laat fotograferen met een telezoom. Als je alleen maar architectuur fotografeert bijvoorbeeld heb je weinig aan een telezoom, ook al fotografeer je dagelijks professioneel.......
xDramaQueen schreef:kikkygirl13 schreef:ik vind wel dat ze laten zien wat de camera kan, want ik vind het hele mooie foto's en het was niet de bedoeling dat er commentaar op geleverd werd door sommigen mensen. Dan had ik wel een topic geopend. ik heb naar aanleiding van de vraag of ik foto's wilde plaatsen foto's geplaatst voor melissa en bodan. ik zie het meer als aanval zoals het werd gebracht. maar dat is misschien mijn mening.
jij vroeg of je moest laten zien wat je camera kon, als je dan aankomt met slechte foto's is dat slechte reclame, helaas heb ik ze niet gezien maar dan moet je ze ook niet plaatsen.
Fammiie_x schreef:Ik fotografeer veel, en mijn vader heeft een lens van 50-200 mm, en die vind ik ook heel fijn fotograveren, vooral omdat je veel dichterbij kan halen etc.