[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:55

de 400D heb je soms al voor 400 eurie (mediamarkt) ik heb mijn 350D voor slecht 388 euries

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 00:27

Emmaa_ schreef:
Ik ben van een Canon Ixus 50 (een héél compact cameraatje) naar een 400D gegaan, en ik ben blij dat ik die overgang in een keer heb gemaakt. Als ik nog niet veel van fotografie af weet maar wel weet dat ik het leuk vind, waarom zou ik mijn geld dan verspillen aan een andere camera die ik na een jaar toch wel weer wil vervangen omdat ik betere foto's wil maken?

Guilty Haha! Dat heb ik dus gedaan. Na precies een jaar ben ik van de Fuji S6500fd overgestapt op de EOS 400D. Heb er echter geen spijt van op zich, de fuji von dik een hele fijne instapper, omdat het natuurlijk ook een bevlieging kan zijn Lachen Ik heb mijn 400D 2 mnd geleden bij een fotospeciaalzaak gekocht voor € 650 Bloos! maar dan wel incl kaartje van 2 gig. En de service die erbij zit vind ik erg belangrijk (daarbij zijn de eigenaren vrienden van m'n ouders Huilen van het lachen ).

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 00:31

ik ben nog als minder dan een jaar overgegaan van me fuji naar DSLR ik had hem in maart 2007, oefenen oefenen oefenen leren leren leren, in oktober? verkocht aan bokker en in januari DSLR aangeschaft, ben blij dat ik het zo heb gedaan Ja

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:32

Ik heb hem evrkocht aan een vrouw die mooiere foto's wilde maken, en er totaal geen verstand van had dus alles nog moest leren. Heb er ook nog best een redelijke prijs voor gehad, en als ik meteen voor een DSLR was gegaan was de EOS400D er nog niet geweest Haha! Clown

Edit: wel geweest misschien, maar niet gekocht door mij Tong uitsteken

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:09

Om nou die 390 pagina's te lezen heb ik niet echt de tijd voor.
Dus stel ik de vraag maar ff hier:

Ik ben al een poosje aan het sparen en heb nu bijna genoeg bij elkaar om een Spiegelreflex te kopen.
Ik kan niet wachten om mooie foto's te gaan maken, ik gebruik nu een simpele digitale camera van mijn ouders, doet het leuk... maar niets speciaals. Ik ben echt gek op foto's maken en probeer ook vaak heel veel dingen.

Wat voor camera zoek ik:
*Goede actie foto's kunnen maken (scherpe) (ik heb begrepen dat je daar een aparte lens voor moet kopen)
*Goede foto's van dichtbij, en gewoon,
*(en wat ik ook heel leuk vind is een foto en dat de rest zwart is, blackfoto's noemen jullie het dacht ik)
*Niet te duur, het liefst onder de 450,- . Ik ben geen Prof dus de beste van de beste hoef ik niet

Als je iets voor me weet zou ik graag weten waar ik het kan kopen voor welke prijs.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:16

Ik heb nog niet al te veel verstand hoor van foto's maar voor je 1e 2 punten ligt het niet aan de body die je koopt (ofja grotendeels) maar aan je lens. Daarbij is je 2e punt nogal 'standaard' dat horen ze gewoon te kunnen.
Blackfoto's heb ik nog geen ervaring mee.

Onder de 450 word denk ik wel al ietsje moeilijker. Ik heb mijn Sony Alpha 300 nu een week ongeveer en ben er heel tevreden mee.
Erg blij met die extra lens (55 - 200 mm) kan er ook goede actie foto's mee maken Lachen
Alleen hij valt totaal niet in jou prijsklasse.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:31

Nikon D40 heb je al vrij goedkoop, nadeel is wel dat je er duurdere lenzen op moet zetten omdat er geen "scherpstel motortje" in de camera zelf zit. Die moet dus in de lens zitten.

Een nikor lens van 70-300 AF-G kost rond de 100-125 euro
een nikor lens van 70-300 AF-S kost rond de 500 euro

Bij de eerste heb je dus geen auto focus, wat dus weer zou betekenen dat je beter een duurdere camera kan kopen, zodat er goedkopere lenzen op kunnen (de AF-G's ipv de AF-S)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:35

Ik hoop echt wel dat die ene lens op mijn camera gaat passen (dat die wel automatisch scherpsteld)
Heb niet zoveel zin om zo'n duure lens te gaan kopen Lips are sealed

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:43

Ik hoop het ook fem, dat betekend dat ik het fout heb (en altijd verkeerd ben voorgelicht.... maar dan nog).
Maar dat betekend ook dat ik ook die lens kan kopen!

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:49

Ik zag dit bij de winkel fotokonijnenberg, is dat wat?

Nikon D40 + AF-S 18-55mm + AF-S 55-200mm voor €488,- (dat is nog aardig rond mijn budget)

Dit betekent toch dat je de body krigjt en 2 lenzen?

wat is er speciaal aan de 18-55 en wat aan 55-200

klopt het dat je met de 55-200 betere actiefoto's kan maken?

ik hoor het graag

(het budget... is omdat ik 17 ben zonder bijbaantje, wegens tijdgebrek...dus het sparen enz. gaat niet zo snel en het rijbewijs komt er strakies ook aan :S )

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:51

fotokonijnenberg is meestal erg voordelig! ik vind het een fijne winkel!

het betekend inderdaad dat je de body en de 2 lenzen krijgt
de 18-55mm lens is een gewone kitlens die standaard bij je camera zit weinig zoombereik enzo maar wel leuk voor een portretje etc.
de 55-200mm kan een stuk verder zoomen wel kun je minder dicht op je onderwerp staan dan met de 18-55 lens maar voor actie foto is hij inderdaad makkelijk!

verder heb ik allebij de lenzen niet en deze body niet, dus kan het je fijne ervan niet vertellen

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:54

Dankjwel voor je informatie, dan lijkt dit mij een perfecte camera voor mij. (qua prijs en prestaties)

mischien een domme vraag, maar deze camera's werken toch niet op batterijen he?
Maar op accu's toch? en kan je die opladen? met een stekker?

(ik koop me vaak lek aan batterijen voor zo'n irritante digitale camera)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:59

Je moet idd een accu aan de lader leggen Ja.
Wel is aan te raden om er gelijk enkele assecoires bij te kopen.
Een zonnekap, een UV filter, een extra accu is ook geen overbodige luxe en een goede cameratas is zeker een vereiste.
Die dingen maken het allemaal een stuk makkelijker anders moet je, je camera in je hand vervoeren en dat wilt niet altijd even goed werken.

Een extra accu is gewoon zeer fijn.
Ik heb toen een miskoop gedaan door al deze dingen niet te kopen, en ik heb er nu ongelofelijke spijt van.

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:03

Idd handig om die meteen te kopen, dankje!

Nu nog mijn moeder overhalen... ''ik moet eerst maar eens aan mijn rijbewijs denken'' Maar dat komt dan wel. Ik weet nu in elk geval welke camera goed bij mij past.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:05

Melissa; Ik heb sinds kort de Nikon D40 kit, met 18-55mm lens. Deze bevalt mij super, hoewel ik bijna jarig ben en geld ga vragen voor een tweede lens (dan denk ik aan de 55-200 of misschien 18-200, zodat ik niet vaak hoef te wisselen) en zonnekap, UV filter, evt. nog een extra accu etc.
Het is een erg goede camera om mee te beginnen, zelf had ik nog geen ervaring met DSRL hiervoor, maar hij is heel fijn en maakt mooie foto's. Ja
Ik raad deze camera iig zeker aan. Knipoog

overigens, ik denk niet dat een extra accu een 'must' is. Degene van wie ik hem heb overgekocht (ja, mijne is tweedehands maar nog in prima staat en niet oud) had er ook een tweede accu bij gekocht, maar heeft deze nooit hoeven gebruiken, terwijl hij er af en toe de hele dag mee bezig was.
Bij de nikon D40 kit zit (als het goed is? Bij mijne iig wel) een draagband, zodat je 'm dus om je nek kan hangen, maar ik heb er ook een cameratas bij omdat dat natuurlijk veel makkelijker is.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:07

Hallo,

ik ben zelf 16.. (ik heb alleen wel een bijbaantje) en ik heb de Canon Eos 450D gekocht... ben er heel tevreden mee, kan wel een paar foto's plaatsen als voorbeeld? Om een beetje het idee te geven wat deze camera kan. De sluitertijd is 1/4000 s dus hij is erg snel. En dus ook goed voor actiefoto's

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:07

Extra accu is nog niet nodig, maar kan handig zijn, ik kan het nog steeds af met 1 en hij is snel opgeladen. Zonnekap en filter zijn wel fijn. Filter heb ik niet en nu moet ik iedere keer mijn lens schoonmaken. Zo'n filter beschermt je lens tegen krasjes, dus daar heb ik wel spijt van.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:15

ik heb geen extra accu en ik kan een hele dag foto's maken.. meer dan 1000
Ik heb ook een draagtas en alle verdere benodigd heden.. maar geen extra lens. ben bijna jrig dus dan komt die erbij

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:16

ik kreeg bij mijn camera zoizo een axtra accu.. (niet extra hoeven aanschaffen)
ik gebruik hem bijna nooit.. met 1 accu haal je het inderdaad makkelijk als je maar zorgt dat je hem optijd weer oplaad

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:26

kikkygirl13 schreef:
Hallo,

ik ben zelf 16.. (ik heb alleen wel een bijbaantje) en ik heb de Canon Eos 450D gekocht... ben er heel tevreden mee, kan wel een paar foto's plaatsen als voorbeeld? Om een beetje het idee te geven wat deze camera kan. De sluitertijd is 1/4000 s dus hij is erg snel. En dus ook goed voor actiefoto's

zou je me ev. wat foto's willen sturen als vb?

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:28

O, als ik er een hele dag mee kan fotograferen hoef ik geen extra accu... vaak ben ik een middag of een uurtje bezig en dan roept de hond om uitgelaten te worden of het paard om bereden te worden Tong uitsteken

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:40

ik bne nog een groentje in de fotografie, wat kan ik dan beter doen, in de winkel kopen (welke winkel??) of via internet (welke site).
@ kikkygirl13 : zou je die foto's misschien ook naar mij willen sturen, mag via pm.
wat mij wel een fijne camera lijkt is de Canon Eos 450D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:42

Ik heb wel een extra accu............ Voor een tientje is dat ook niet echt een grote overweging. Vind het gewoon fijn om bij me te hebben als ik een dag onderweg ben.
Heb ook een lens die extra accu vraagt en soms gebruik ik ook nog een flitser. Het is tot nu toe niet voorgekomen, maar wil het niet meemaken dat ik een keer zonder zit op een verkeerd moment.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:56

..
Laatst bijgewerkt door _Denise op 12-08-08 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:57

ik wil ooit nog een site gaan maken maar ik zou echt niet weten waarmee enzo (A)