[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:33

Kleine camera mee voor bij het water etc is ook wel leuk Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:34

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:00

Bedankt!! Ik heb inderdaad ook eens zitten zoeken ook op de site van allesvooruwdigi (erg fijne site vind ik zelf). Heb nu via Bol.com 2gb van Sony besteld voor 25 euro. Moest ook nog een Micro SD voor m'n DS die heb ik wel van SanDisk besteld!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:15

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:19

Gelukkig is de goedkoopste maar 2 euro goedkoper dan hoe ik 'm nu heb besteld Lachen en die was nog zonder verzendkosten. Toch bedankt!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:30

Ik heb vandaag de Sony Alpha 300 gekocht bij de dixons waarbij ik dus nog een 50 - 200 mm objectief ''erbij'' kreeg Haha!
Ben al druk er mee bezig.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:50

Ik zit te twijfelen om een nieuwe camera aan te schaffen.
ik ben gister al in een winkel wezen kijken,
maar daar hadden ze niet echt veel..
zelf lijken deze me heel goed :
Canon Eos 300D
Canon Eos 400D? [ weet niet precies hoe hij heet Clown ]
Nikon D40 X
Nikon D60
Olympus E500.
ojaa, en de Canon eos 30 D

Ik weet niet welke van deze digitale spiegelreflexcamera's zijn?
en heeft iemand ervaring met deze camera's, of weet nog een andere goede camera?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:22

Manon88 schreef:
Gelukkig is de goedkoopste maar 2 euro goedkoper dan hoe ik 'm nu heb besteld Lachen en die was nog zonder verzendkosten. Toch bedankt!

Gelukkig maar Knipoog
Het scheeld soms echt enorm veel! vooral bij camara's zijn er soms prijzen vanaf bijv. 469,- tot 999,- Dan vraag ik me soms echt af hoe ze het in hun hoofd halen er zo veel geld voor te vragen Clown Maarja..
tipje dus voor iedereen, kijk even op kieskeurig.nl.. Het kan vele euro's schelen!

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:11

Ik ben echt aan het twijfelen. k zit nu te denken aan een kodak easyshare z1012

Iemand hier toevallig ervaring mee?

Ik ben opzoek naar een camera die haarscherpe foto's kan maken en dat daardoor de foto's professioneel overkomen. Ook wil ik scherpe beweegfoto's kunnen vastleggen.

Als iemand een andere camera kan aanraden wat hier aan voldoet, hoor ik het natuurlijk ook graag.

Ik zoek een camera tot ong. 350 euro.

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:13

merrietje schreef:
Is er ook iemand met de fujifinepix s5800? Deze leek me ook wel leuk Ja

ja, ik heb hem zelf, hij was bij de media markt in de aanbieding, 135 euro Vingers aflikken
hij maakt goede foto's Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:18

Ik heb een voorloper van de S5800 (de S5500) geleend voor mijn vakantie, was er erg tevreden over! Ja

Wilde zelf alleen een kleiner model, dus voor mij is het de Lumix geworden. Maar de Finepix vind ik een prettige camera! Ja

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:19

wake_up schreef:
Ik zit te twijfelen om een nieuwe camera aan te schaffen.
ik ben gister al in een winkel wezen kijken,
maar daar hadden ze niet echt veel..
zelf lijken deze me heel goed :
Canon Eos 300D
Canon Eos 400D? [ weet niet precies hoe hij heet Clown ]
Nikon D40 X
Nikon D60
Olympus E500.
ojaa, en de Canon eos 30 D

Ik weet niet welke van deze digitale spiegelreflexcamera's zijn?
en heeft iemand ervaring met deze camera's, of weet nog een andere goede camera?
Ik heb even de verschillen tussen Nikon D40 en D40x opgezocht:
- 10 megapixels voor de D40X, 6 voor de D40
- Laagste gevoeligheid ISO100 voor D40X, ISO 200 voor de D40
- 3 fps voor de D40X, 2,5 fps voor de D40
- De accu van de D40X gaat iets langer mee dan die van de D40 (470 vs 520 opnamen)

Zelf heb ik afgelopen donderdag de D40 aangeschaft. Bevalt me super, natuurlijk nog geen geweldige foto's omdat ik 'beginner' ben Knipoog, maar ik vind 'm erg fijn. Dit is een digitale spiegelreflex. De enige verschillen met de D40x zijn hierboven genoemd, ik geloof wel dat het prijsverschil aardig is. 6 megapixels is ook al vrij veel, je moet dus zelf maar bepalen of je bereid bent meer te betalen voor D40x vanwege vooral de megapixels (áls je hem zou nemen), het grootste verschil. Zelf had ik het er dus niet voor over. De D40 (x) is iig een hele fijne camera. Ja

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:17

Eigenlijk had ik een topic geopend, maar ik was zo slim om niet even na te kijken of er een centraal topic was. Bloos Hierbij stel ik mijn vraag dus hier: Welke camera past bij mij?

Hallo,

Na een lange tijd fotograferen met een simpele camera (2 megapixel, verder geen bijzondere functies) wil ik graag iets beters. Ik wil graag echt mooie foto's kunnen maken, zowel actiefoto's als landschappen en close-ups van bijvoorbeeld bloemen. Ik wil ook graag dingen een beetje dichtbij kunnen halen, een mooie hoeveelheid optische zoom is daarom zeer gewenst. Sorry voor mijn veeleisendheid. Bloos

Ik heb nog geen budget in gedachten, maar als het onder de 700 euro blijft heb ik nog een beetje het idee dat ik ooit genoeg geld bij elkaar zal krijgen. Tong uitsteken

Ik heb al het hele internet afgezocht maar door de bomen zie ik het bos niet meer (nu ik dit topic heb gelezen weet ik ook niet veel meer, hihi, tis moeilijk) en ik denk dat persoonlijke informatie meer waarde heeft qua het gebruiksgemak, hoe het in de hand ligt etc. (Ik heb het liefst geen groot en zwaar ding dat ik mee moet zeulen.) Vandaar dat ik hulp vraag.

Bedankt voor je aandacht!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:52

Voor de geïnteresseerden:

Ik heb een 300D body incl. accu, kabels, etc. te koop voor een spotprijsje, voor meer info ff pm sturen Knipoog

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:51

Ik ben eruit welke camera ik ga nemen namelijk de Canon EOS 450D.

Er heerst bij mij alleen toch een kleine twijfel. Ik heb nog ontzettend weinig ervaring op het gebied van fotografie/digitale camera's. Raden jullie het dan af om zo'n camera te kopen?
Of krijg je het meestal wel snel onder de knie?

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:00

Sietez schreef:
Ik ben eruit welke camera ik ga nemen namelijk de Canon EOS 450D.

Er heerst bij mij alleen toch een kleine twijfel. Ik heb nog ontzettend weinig ervaring op het gebied van fotografie/digitale camera's. Raden jullie het dan af om zo'n camera te kopen?
Of krijg je het meestal wel snel onder de knie?

Ik heb de 40oD gekocht omdat dit moest voor mijn opleiding, en ik wist er verder vrij weinig vanaf, omdat ik blij was met mijn S5700 toen, verdiepte me niet in spiegelreflex..

Voor de 400D gekozen en de zee aan mogenlijkheden, geweldig, je moet je er wel wat in verdiepen, als je dat niet wilt doen is er altijd nog de automatische stand!
Voor ieders wat wils dus!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:23

ik vind het zonde van het geld, je kan niet van compact naar spiegelreflex, laatst werd er een vraag gesteld door iemand help mn bewegingsfoto's zijn wazig hij staat altijd op de sportstand of autostand.. ja duh... zonde van het geld, koop toch eerst een camera ervoor oa een fuji finepix.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 00:34

xDramaQueen schreef:
ik vind het zonde van het geld, je kan niet van compact naar spiegelreflex, laatst werd er een vraag gesteld door iemand help mn bewegingsfoto's zijn wazig hij staat altijd op de sportstand of autostand.. ja duh... zonde van het geld, koop toch eerst een camera ervoor oa een fuji finepix.

Waarom is het zonde van je geld als je van compact overstapt op spiegelreflexcamera? Moet iedereen dan altijd maar blijven hangen bij z'n compactje?

Die vraag was inderdaad geen hele handige. Maar ach, sommige mensen hebben gewoon nog veel te leren. En dan ga ik er verder niet over oordelen of zo iemand dan beter geen DSLR had kunnen aanschaffen, je kunt 't ook best leren met een DSLR.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:50

Ik ben van een Canon Ixus 50 (een héél compact cameraatje) naar een 400D gegaan, en ik ben blij dat ik die overgang in een keer heb gemaakt. Als ik nog niet veel van fotografie af weet maar wel weet dat ik het leuk vind, waarom zou ik mijn geld dan verspillen aan een andere camera die ik na een jaar toch wel weer wil vervangen omdat ik betere foto's wil maken?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:14

Vind ik ook, en die fuji dingen vind ik niet eens zo geweldig.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:52

Nouks schreef:
xDramaQueen schreef:

Waarom is het zonde van je geld als je van compact overstapt op spiegelreflexcamera? Moet iedereen dan altijd maar blijven hangen bij z'n compactje?

Die vraag was inderdaad geen hele handige. Maar ach, sommige mensen hebben gewoon nog veel te leren. En dan ga ik er verder niet over oordelen of zo iemand dan beter geen DSLR had kunnen aanschaffen, je kunt 't ook best leren met een DSLR.

wél als je vervolgens alles op automatische stand gaat doen. ja dat vind ik zonde van het geld ja.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:00

merrietje schreef:
Is er ook iemand met de fujifinepix s5800? Deze leek me ook wel leuk Ja

Ik heb hem ook, ben er erg blij mee! Haha!

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:51

Hmm, nu komt het ik heb op dit moment een Canon EOS 350D spiegelreflex die ik weg doe en daar voor in de plaats wil ik een compact camera. Ja je leest het goed. Ik doe de Canon weg omdat ik deze camera toch iets te groot vind, niet handig voor op vakantie en veel in de kast licht (zonde) http://link.marktplaats.nl/185733506
Nou heb ik zitten nadenken over een sony DSC-w300. Lekker veel mp namelijk 13,6 Maar wat zeggen jullie ervan, is dit een goede camera of zijn er betere? Ik zie net zoals veel van jullie door de bomen het bos niet meer...

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:53

Zoo, die 350D vraag je wel heel veel geld voor!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:04

Inderdaad.
Ik denk dat mensen dan sneller voor een nieuwe 400D of zelfs een 450D gaan Knipoog
Zoveel scheelt het niet namelijk.