[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:14

Ja haha Haha! Maar heb geen verstand van echte foto's zeg maar..
Dus van hoe alles precies moet zijn enzo, snap je? Clown

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:07

Revanches schreef:
Wat zou men mij aanraden?
Ik wil graag over naar een digitale spiegelreflex.
Graag met goede kwaliteit foto's - goede mogelijkheid van nabewerking - beeldstabilisatie - sportfotografie(meerdere bps) - goede lens
Hierbij is mijn oog gevallen op een:
*Canons EOS 450D
*Sony Alpha 200 of 300
*Nikon D80 - D60

Wat kan ik het beste kiezen?
(Mijn voorkeur gaat uit naar Eos450. Maar goed wat zijn de verschillen onderling?)

Andere tips?

Ik zou zelf nog eerder gaan voor de 40D.

Wiij zijn overgestapt van de 450D naar de 40D en je ziet echt een groot verschil. Qua kleuren en scherpte helemaal. Een echte aanrader.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:08

Ik zoek ook een camera! Budgte gaat tot rond de 300 euro. Wil er gewoon mooie foto's mee maken. Ook een filmfunctie graag!
Ik had deze 2 iig al gezien:
*Fujifilm S800fd
*PanasonicFZ18

En welke zouden er anders nog zijn? En welke zouden jullie aanraden?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:24

De Fuji Ja

Ik heb de Fuji Finepix s5600, hele fijne camera is dat Ja

Morgen komt mijn lens binnen, de 70-300, kan ik lekker foto's maken met mn nieuwe 400D Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:33

minnie_muis schreef:
Ik zoek ook een camera! Budgte gaat tot rond de 300 euro. Wil er gewoon mooie foto's mee maken. Ook een filmfunctie graag!
Ik had deze 2 iig al gezien:
*Fujifilm S800fd
*PanasonicFZ18

En welke zouden er anders nog zijn? En welke zouden jullie aanraden?

Zowel Fuji als Panasonic staan zeer goed aangeschreven. Ik heb veel goede verhalen langs zien komen over de Fuji, maar de Panasonic FZ-serie kan er ook wat van. Heb er ooit zelf één gehad, jaren terug. Scherpte was super, lekker gebruiksvriendelijk en hele mooie kleuren. Ook Panasonic is wat mij betreft dus echt een aanrader.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:55

Ik heb de Fujifilm S8000fd.
Vind hem echt fijn! Je kunt er mooie foto's mee maken! Ik heb hem nu altijd op de stand staan dat je alles zelf kan instellen en bevalt super! Alleen bij mij is het draaidopje van de standen afgebroken. Ik haalde hem uit de tas en wou er aan draaien en toen viel die eraf. Ik weet dus niet of het een zwak punt is ofdat ik er wat verkeerds mee heb gedaan. Maar met het dopje los kan ik hem nog op de andere standen zetten, maar ik heb hem meestal toch op 1 stand. Lachen

Voor voorbeeld foto's kun je altijd pb-en! Lachen

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:34

Jaaa, ik heb de fuji finepix s5800, heeeeerlijk ding!! Ik heb hem nog maar sinds maandag maar I love it! Haha!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:58

pearl_tje schreef:
Revanches schreef:
Graag met goede kwaliteit foto's - goede mogelijkheid van nabewerking - beeldstabilisatie - sportfotografie(meerdere bps) - goede lens
*Canons EOS 450D
*Sony Alpha 200 of 300
*Nikon D80 - D60

(Mijn voorkeur gaat uit naar Eos450. Maar goed wat zijn de verschillen onderling?)

Andere tips?

Wiij zijn overgestapt van de 450D naar de 40D en je ziet echt een groot verschil. Qua kleuren en scherpte helemaal. Een echte aanrader.

Zit alleen wel een aardig verschil qua prijskaartje in hè..

Ik heb (en morgen waarschijnlijk niet meer Tong uitsteken) de Fujifilm Finepix S6500fd. Erg fijne camera, veel functies, je kan er filmpjes mee maken. Echt een aanrader voor iemand die mooie foto's wil maar er niet veel verstand van heeft. Om het te leren zeg maar. Ik ben uit eindelijk toch overgestapt op een spiegelreflex, omdat ik nog meer wilde.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:03

pearl_tje schreef:
Revanches schreef:
*Canons EOS 450D
*Sony Alpha 200 of 300
*Nikon D80 - D60

Andere tips?

De 40D is een stuk prijziger. Maar je kan wel eens kijken naar de 30D. Veel winkels hebben er nog liggen die een stuk goedkoper verkocht worden (rond de 600/700 euro).
En kwalitatief is hij ook een stuk beter dan de 450D.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:50

Vreemd dat er zo'n groot verschil in kwaliteit zit, dan koopt toch niemand een 450D meer, als die zoveel minder is dan een 30 of 40D??

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:27

Ik vind het ook vreemd.
Ik heb gister heel wat reviews door gelezen. En ik kwam hierachter dat de Sony-Alpha 350 niet echt geschikt is voor sportfotografie wegens 2,5bps ipv 3 of 3,5. Wat ik wel had gehoopt. Dit is mij niet door de adviseur verteld. Daar baal ik wel een beetje van. Maar goed gelukkig ben ik nog in de "rondkijk"fase,en het is goed dat het me opviel. Want dan valt toch die Alpha 350 af. Scheve mond

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:33

yvonnepuntnl schreef:
Vreemd dat er zo'n groot verschil in kwaliteit zit, dan koopt toch niemand een 450D meer, als die zoveel minder is dan een 30 of 40D??

De 450D is een hele goede camera hoor. Maar de 30D en 40D zijn gewoon nog beter.
De 400D blijkt overigens nog beter te zijn dan de 450D. Maar het precieze weet ik daar niet van.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:37

Is het niet gewoon zo dat de 400 & 450D gewoon prima camera's zijn voor beginners/amateurs, en voor degene die meer wil, is er dan een semi-prof versie met meer knoppen en meer opties?

Revanches; waarom zou je perse 3 of 4 beelden per seconde moeten hebben?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:39

patsur schreef:
Is het niet gewoon zo dat de 400 & 450D gewoon prima camera's zijn voor beginners/amateurs, en voor degene die meer wil, is er dan een semi-prof versie met meer knoppen en meer opties?

Ja, dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:41

Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:44

Maar je wil altijd meer zolang je fotografeert. Haha! Haha! Zat laatst nog met een man te praten wiens dochter fotografe is, en die zei ook: Je kunt het beste gewoon met een 450D/ 400D of iets in die richting beginnen, en na een aantal jaar stap je vanzelf over als je het leuk genoeg vind. Ja Maar niet meteen met een onwijs duur ding beginnen sowieso.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:47

Revanches schreef:
Ik vind het ook vreemd.
Ik heb gister heel wat reviews door gelezen. En ik kwam hierachter dat de Sony-Alpha 350 niet echt geschikt is voor sportfotografie wegens 2,5bps ipv 3 of 3,5. Wat ik wel had gehoopt. Dit is mij niet door de adviseur verteld. Daar baal ik wel een beetje van. Maar goed gelukkig ben ik nog in de "rondkijk"fase,en het is goed dat het me opviel. Want dan valt toch die Alpha 350 af. Scheve mond

Uhm....

Soms is die burst handig,

maarrehm....

Is timing niet veel belangrijker???

Boeieh of ie 2,5 of 3 of 3,5 fps heeft. Met 3 fps heb je als je je burst gebruikt met springen ook maar één goed moment te pakken (als je mazzel hebt), de andere zijn duidelijk te vroeg of te laat. Pas met 5+ beelden per seconde kun je meerdere goede foto's op één sprong maken.

Verder:

Timing.

Timing, timing, timing.

Zelfs een spiegelreflexcamera met 1 beeld per anderhalve seconde zou geschikt kunnen zijn voor (paarden)sportfotografie, er vanuitgaande dat de rest van de specs goed zit (vergelijkbaar met andere DSLR's).

Timing.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:02

Aangezien een Spiegelreflex me een beetje te duur wordt, wil een een tussenstapje maken. Nou heb ik op internet volgens mij wel een redelijk goede camera gevonden, die niet al te duur is. Kan iemand mij een beetje helpen/sturen Lachen

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/sho ... #detailtop

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:06

Ik ga een nieuwe camera kopen omdat ik niet mag fotograferen met die van m'n ouders.Nu heb ik er 3 basiscamera's op het oog de Kodak EasyShare C613 of Nikon Coolpix L16 of Sony Cyber-shot DSC-S730.Maar nu mijn vraag kan je bij een of meerdere van deze camera's een foto maken dat het onderwerp bv een bloem of paard heel scherp is en de achtergrond zo vaag is? Of moet je voor deze functie al een spiegelreflex ofzo hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:17

Je kan met de meeste digitale cameraatjes wel een beetje scherpte-diepte krijgen, maar meestal automatisch. Dan zoekt hij zelf z'n scherptepunt en kun je het dus niet zelf ergens op gooien.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:26

Juul schreef:
Je kan met de meeste digitale cameraatjes wel een beetje scherpte-diepte krijgen, maar meestal automatisch. Dan zoekt hij zelf z'n scherptepunt en kun je het dus niet zelf ergens op gooien.

Maar betekent automatisch scherpstellen op het onderwerp dat de achtergrond vager word ik weet dit namelijk niet en dit staat bij de sony dus dan gaat het daarbij zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:29

Het is toch logisch dat als je ergens op scherpsteld de rest minder scherp wordt? Pling

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:37

Juul schreef:
Het is toch logisch dat als je ergens op scherpsteld de rest minder scherp wordt? Pling

Jah das waar dankje Tong uitsteken miss zit er een blondheid in mijn bruine haar Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:39

Misschien een klein plukje. Haha!

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:42

Juul schreef:
Misschien een klein plukje. Haha!

Jah ik denk dat ik voor de Sony ga gaan