Dus van hoe alles precies moet zijn enzo, snap je?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Revanches schreef:Wat zou men mij aanraden?
Ik wil graag over naar een digitale spiegelreflex.
Graag met goede kwaliteit foto's - goede mogelijkheid van nabewerking - beeldstabilisatie - sportfotografie(meerdere bps) - goede lens
Hierbij is mijn oog gevallen op een:
*Canons EOS 450D
*Sony Alpha 200 of 300
*Nikon D80 - D60
Wat kan ik het beste kiezen?
(Mijn voorkeur gaat uit naar Eos450. Maar goed wat zijn de verschillen onderling?)
Andere tips?
minnie_muis schreef:Ik zoek ook een camera! Budgte gaat tot rond de 300 euro. Wil er gewoon mooie foto's mee maken. Ook een filmfunctie graag!
Ik had deze 2 iig al gezien:
*Fujifilm S800fd
*PanasonicFZ18
En welke zouden er anders nog zijn? En welke zouden jullie aanraden?
pearl_tje schreef:Revanches schreef:Wat zou men mij aanraden?
Graag met goede kwaliteit foto's - goede mogelijkheid van nabewerking - beeldstabilisatie - sportfotografie(meerdere bps) - goede lens
*Canons EOS 450D
*Sony Alpha 200 of 300
*Nikon D80 - D60
(Mijn voorkeur gaat uit naar Eos450. Maar goed wat zijn de verschillen onderling?)
Andere tips?
Ik zou zelf nog eerder gaan voor de 40D.
Wiij zijn overgestapt van de 450D naar de 40D en je ziet echt een groot verschil. Qua kleuren en scherpte helemaal. Een echte aanrader.
pearl_tje schreef:Revanches schreef:Wat zou men mij aanraden?
*Canons EOS 450D
*Sony Alpha 200 of 300
*Nikon D80 - D60
Andere tips?
Ik zou zelf nog eerder gaan voor de 40D.
Wiij zijn overgestapt van de 450D naar de 40D en je ziet echt een groot verschil. Qua kleuren en scherpte helemaal. Een echte aanrader.
yvonnepuntnl schreef:Vreemd dat er zo'n groot verschil in kwaliteit zit, dan koopt toch niemand een 450D meer, als die zoveel minder is dan een 30 of 40D??
patsur schreef:Is het niet gewoon zo dat de 400 & 450D gewoon prima camera's zijn voor beginners/amateurs, en voor degene die meer wil, is er dan een semi-prof versie met meer knoppen en meer opties?
Revanches schreef:Ik vind het ook vreemd.
Ik heb gister heel wat reviews door gelezen. En ik kwam hierachter dat de Sony-Alpha 350 niet echt geschikt is voor sportfotografie wegens 2,5bps ipv 3 of 3,5. Wat ik wel had gehoopt. Dit is mij niet door de adviseur verteld. Daar baal ik wel een beetje van. Maar goed gelukkig ben ik nog in de "rondkijk"fase,en het is goed dat het me opviel. Want dan valt toch die Alpha 350 af.
Juul schreef:Je kan met de meeste digitale cameraatjes wel een beetje scherpte-diepte krijgen, maar meestal automatisch. Dan zoekt hij zelf z'n scherptepunt en kun je het dus niet zelf ergens op gooien.
Juul schreef:Het is toch logisch dat als je ergens op scherpsteld de rest minder scherp wordt?
Juul schreef:Misschien een klein plukje.