[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dydy

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:47

Naomi21 schreef:

Dydy: een mooi geheel maar erg jammer dat net de schaduwen op het paard (het onderwerp van je schilderijtje) niet zo mooi zitten. 5 euro?
Maar oefen hiermee verder, volgens mij komt dr nog n hoop stik moois aan van jou!

Hoi Naomie21
Klopt
ik ben echt nog heel erg aan het oefenen met schaduwen dat is zowiezo mijn zwakste kant.
ik vindt deze echt super mooi en ik ben er trots op aangewzien dit nog maar me 5de acryl schilderij was.
ik oefen er zeker mee verder
Ben echt helemaal blij door je reactie

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:20

Afbeelding

Mijn nieuwste creatie:
TAYRO van Mr_Mikey @ BOKT

Ik heb de tips van Iceprincess opgevolgd... zo min mogelijk geveegd... ik het gewoon het idee dat mijn papier niet goed is...Moet ook een goed tekenblok gaan kopen...dit was errug goedkoop... want als ik 1 laag bijv met zwart heb gemaakt en ik veeg ligt uit dekt ie niet het papier

Dus oordeel maar be nice!

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 09:57

hij is echt heel mooi en slief en staart je echt aan met van die lieve honden ogen 20,- euro

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:00

@Cyntje; deze is VEEEEEEEL mooier dan je andere pastektekeningen, maar op een of andere manier ziet ie er een beetje plastic uit. Een beetje aan elkaar gelijmd... maar hij ziet er al beter uit dan je vorige, het kan nóg beter, maar deze is iig al een stuk mooier... **valt in herhaling**

Nouja, ik zou hier 15 euro voor geven.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:00

Ja ik had hem op bokt gezet en uitgeprint en toen viel mij dat ook op... maar ik wilde hem zo graag plaatsen Ik moet wat meer detail aanbrengen ´haren´!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:09

klopt de neus moet er meer uitkomen, 't lijnkt idd net of het erop geplakt is
(ik heb ook een geweldige rotweiler/dobberman, dus deze tekening spreek mij meer aan )

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:19

ja op de neus zelf zaten niet zo veel detals verder... alleen wel op zijn vacht...

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:20

ja, idd, dat mist ie. HAREN. hij heeft nu een beetje een plastic vachtje. Als je de vacht wat ruwer maakt, denk ik dat ie veel mooier is! Meer een hondenvacht.

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:24

hijs zeker lief, maar ik ozu ook een andere achtergrond hebben gekozen.. weet niet waarom, rotweilers zijn stoer, en dan zo'n pinkie achtergrond gewoon tips hoor, niet dat je 't verkeerd opvat!

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:41

ik vind dat roze juist geweldig bij hem passen !
hij is heel mooi
maar volgenens mij mist hij ook wat plooien wat hem mooier zou maken.
verder vind ik je schaduwen echt super !!

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:43

In het echt is de kleur bordeauxrood. hier komt ie wat roze over... wat voor kleur bij het karakter bij de hond??? Ik doe gewoon elke keer een ander kleurtje, anders kies ik al snel voor blauw!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:59

Farouche2: je gaat iid vooruit! Volgens mij heb je heel geduldig al die kleine haartjes zitten tekenen . De overgangen van lichte naar donkere vlakken zouden misschien nog ietsje vloeiender mogen . Zo'n 5 euro?

Cyntje: in deze tekening vind ik dat je met stukken vooruit bent gegaan: de lichtinval op de oortjes is heel mooi geworden, bijna glanzend. Het stukje rechts van de buik/rug vind ik wat minder, iets platjes.
Is je papier misschien aan de gladde kant? Ruwer papier kan fijner zijn met t pastel . 15 euro?

Laat ik ook weer eens n tekening plaatsen .
Pastelpotlood op A3, 'heavyweight' papier, er staat op: 220g/m2
Helaas wel in delen gescand en aan elkaar moeten plakken...
Afbeelding

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:01

hoeveel zou ik hiervoor kunnen vragen? (was geen opdracht(A)...maar wil 't ff weten voor de fun )

Afbeelding

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 00:57

@Naomi21: Die vacht is gaaf! De kaak van het meisje is minder...

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:16

Ik heb de foto gezien naomie21
Ik vind het hoofd nog íets te langwerpig, maar echt enorm knap hoor, daar zou je echt wel (op a3 formaat) 60,-/80,- voor kunnen vragen(ik ben erg slecht in taxeren)
voor hoeveel heb je hem gemaakt?

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:18

Nikki_jimmy: dank voor jouw taxatie!
Deze is nog van mijn to-dolijstje en dus gratis getekend. Ik ben nog aan t denken over prijsjes na dat lijstje.
De kaaklijn heb ik aangepasd, zo meteen mijn topic updaten!

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:19

@ Naomi, zal mijn 'taxatie' ook nog even hier in het topic zetten
100 à 150 euro, maar wel op voorwaarde dat je de goede huidskleuren koopt .

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:36

toch even de bijgewerkte versie plaatsen :

Afbeelding

IcePrincess: thanx!
binnenkort iid maar weer naar de winkel, vrees alleen dat ik met meer terugkom dan huidkleurtjes

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 22:30

Hier weer een paar taxaties van mij...

@ angellove: 15 a 20 euro, leuke lieve tekening

@ oneilltje79: 100-150 euro, zoals altijd gaaf!

@ babe: 20 euro, heb het idee dat de kleuren een beetje minder fel zijn als dat het zou kunnen. Maar ik zie duidelijk verbetering!

@ Dydy: Vind dat je een leuk schilderij gemaakt heb maar vind ook dat je nog even door moet oefenen om het medium wat beter onder de knie te krijgen. Als je iets voor een ander maakt zowiezo verzend- en materiaalkosten

@ ponyta: ik vind 'gewoon een krabbeltje' niet iets om te taxeren. Lekker door blijven tekenen.

@ gekkesies: tja... ik denk zelf dat het geheel wat 'sprankelender' had gemogen. Zelf zou ik er niets voor geven maar goed ik probeer een beetje algemeen te taxeren... uhm... 10 euro?

@ Lessien_2810: voor je paardentekening ong. 10 euro. Beetje veel om te taxeren zo. Ik zie er ook 1 op een gelinieerd blaadje tussenstaan en tja... dat is gewoon niets waard hoe mooi de tekening ook kan zijn. Ik zou geen tekening willen kopen van iemand die gemaakt is op een blaadje uit een schrift.
De computertekening vind ik ook iets minder omdat je de harde lijnen van het 'uitgeknipte' goed kunt zien, dit had iets netter gekunt.

@ Cyntje: 10 a 15 euro voor de hond, het paard vind ik een stuk minder (b.v. oog), moet eerlijk bekennen dat ik ook hier vind dat de kleuren wat sprankelender mogen.
Rottweiler: deze is qua kleur beter, vind alleen dat de overgang van neus naar de rest van het koppie en de hals niet duidelijk is. Lijkt nu een beetje 1 geheel. 15 euro.

@ IcePrincess: toch maar even een taxatie 100-150 euro ze zijn echt prachtig!

@ Farouche2: wat een lief hondje is dat! Ik denk dat als je er wat voor vraagt je er ong. 2,50 voor kunt vragen, maar door oefenen is nooit verkeerd

@Naomi21: 100-150 euro!!!!

@ Lessien_2810: tja... zelf zou ik er niks voor geven om eerlijk te zijn. Leuke tekening maar verder vind ik het niet bijzonder. Alleen verzendkosten.

pfff dat waren ze geloof ik allemaal weer

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:50

bedankt lontje, en de kleuren vind ik zelf ook , kunnen inderdaad wel wat feller

FrIeSeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:04

Heel erg mooie tekeningen allemaal , ik heb alleen geen idee wat ze allemaal waard zouden zijn. Ik heb zelf ook nog een paar en was benieuwd wat jullie ervan zouden vinden. ze zijn soms een beetje vaaag gescant en een beetje te groot maar dat komt omdat het allemaal A3 formaat is. Wat zouden ze ong. waard kunnen zijn?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:07

FrIeSeR: wat een prachtige paarden! Vooral de friezen! De vogel vind ik iets minder sprekend overkomen. Is dit houtskool waar je mee gewerkt hebt? Ong 50 euro voor een paard op A3 van jou?

FrIeSeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:14

Naomi21: nee 4B en 6B potloden. door de scanner krijgen ze wat een andere kleur. ik ben wel met houtskool bezig, maar daar moet ik eerst nog even goed mee oefenen

FrIeSeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:16

Naomi21: die van jou vind ik trouwens ook super mooi!! ik probeer zelf soms ook wel met kleur te werken, maar daar verpest ik ze meestal mee.

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:23

FrIeSeR: dank je! Ik kan juist niet met de grijstinten werken of ermee werken. Zo heeft ieder wat .
Maar zowel de werken in kleur of grijswaarden hebben zo hun eigen charmes denk ik. Ik kan het ontzettend knap vinden hoe mensen een sprekend paard neerzetten in zwart-wit, terwijl ik daar zoveel kleurtjes voor nodig heb .