Ze legde haar weer neer op haar bed en viel vrijwel meteen in slaap.
Ze droomde over heel spannende dingen maar toen ze haar moeder haar wakker maakte met de boodschap; “ je hebt geen straf meer hoor, je mag gerust naar beneden komen” , was haar droom volledig uit haar geheugen gewist en kon ze zich haar droom niet meer herinneren.
Ze wreef haar ogen uit, en strekte haarzelf.
Toen ze haar kamer rondliep en even door het venster piepte om te kijken wat voor weer ze vandaag zou hebben herinnerde ze dat ze vandaag terug kon beginnen met rijden.
Een glimlach verscheen op haar gezicht en ze dook onmiddellijk in haar kleerkast om haar paardkleding spullen aan te trekken.
Ze holde naar beneden en ging aan de keuken tafel zitten waar haar moeder al een paar geroosterde boterhammen had gelegd.
Ze nam twee geroosterde boterhammen en belegde ze met kaas.
Verachtend keek ze hoe haar moeder hesp op die van haar legde en ze week haar blik af en richtte haarzelf maar op haar boterham met kaas.
Toen ze die op had en vlug een glas sinaasappelsap opdronk liep ze de badkamer in om er nog geen 3 minuten later weer uit te lopen recht door de voordeur naar buiten.
“ik ben bij Malher” riep Gini terwijl ze de deur weer geopend had, omdat ze vergeten was te zeggen waar ze naartoe ging, en zo’n dag meemaken als gisteren “Nee merci” zei Gini.
“Buiten het deel waar Tristan kwam zich kwam aanmelden” dacht Gini.
Ze liep naar de stal en deed de deur open.
‘goedemorgen’ riep Gini naar het paard dat een beetje stond te doezelen.
“zullen we jou ontbijt maar eens vlug gaan klaar maken hé mooie jongen” zei Gini tegen haar paard.
Malher’s oogjes gingen meteen open en hij begon te happen met zijn lippen alsof hij aan het praten was tegen Gini.
“nee niet tegenspreken” zei Gini lachend.
Ze gaf Malher zijn voer en mestte ondertussen de stal uit.
Ze gooide wat nieuwe strooisel bij in de stal en verdeelde het netjes.
“zo, nu is hij weer schoon” zei ze terwijl ze Malher over zijn schoft kroelde.
Toen Malher klaar was met eten deed Gini zijn halster terug om en leidde hem naar buiten.
Op de poetsplaats bond ze hem vast en ging haar box met borstels halen.
Malher was zich wat met het halstertouw aan het amuseren door erin te happen terwijl Gini hem borstelde.
Toen ze klaar was ging ze haar zadel, hoofdstel en setje halen.
“vandaag maar het oranje setje” zei Gini terwijl ze het knal oranje dekje tevoorschijn toverde en de oranje bandage zakje uit de onderste kast nam.
Malher keek geïnteresseerd wat Gini wel niet rond zijn benen bond toen ze hem aan het bandageren was, en schuurde wat met zijn lippen tegen Gini’s haar.
Gini zadelde hem verder op en maakte een beginnende hengstenvlecht bij hem.
Ze singelde hem voor de tweede maal aan en ze steeg op.
Malher keek geïnteresseerd rond zich maar luisterde over het algemeen goed naar de hulpen van Gini.
Gini stuurde hem naar de plek waar ze van plan was om een rijbak te maken en keek hoe hoog het gras er stond.
“Nou dat valt nog goed mee” zei Gini en ze gaf Malher benen zodat ze in draf ernaar toe liepen.
Ze begon hem in te stappen terwijl ze ook nog oplette of er zich nergens kuilen of bulten voordeden in het gras.
Toen ze zeker wist dat het pleintje effen was begon ze hem in te draven en ze liet hem vrij los lopen.
Even later nam ze haar teugels op en begon hem mooi onderin te rijden.
Malher had andere gedachten en bokt af en toe als Gini hem de zweep liet voelen bij zijn ongehoorzaam heden.
Even later had Malher het opgegeven en luisterde nu volledig naar Gini en richtte zijn oren naar achteren om zich te concentreren op zijn berijdster.
Af en toen schoten zijn oortjes toch alle kanten op, om daarna weer aandacht te schenken aan de hulpen van Gini.
Gini maakte Malher en haarzelf klaar voor de galop en ze sprong aan op de plaats waar normaal een B zou moeten hangen.
Malher dreef zijn tempo op, en Gini had moeite met hem bij te houden.
Ze zette een volte in en Malher vertraagde van tempo, Gini probeerde nu dit tempo te bewaren en ze lette daarbij voornamelijk op haar zit en het stil houden van haar benen om Malher niet onbewust aan te sporen.
Ze bespeelde de teugels om Malher nageefelijk te krijgen, maar deze viel onmiddellijk terug uit galop.
Malher was met behulp van Lara zo licht mogelijk ingereden door Gini dat hij bij het minste druk in zijn mond stopt met de activiteiten wat hem werd opgedragen.
“Er moet toch een andere manier bestaan” dacht Gini.
Ze gaf Malher een beloning door hem een paar maal op zijn nek te aaien en gaf hem langere teugel.
“HUH,” riep Gini verschrikt toen haar Gsm afliep.
Ze nam op
“Hallo, met Gini” zei ze
“Hey Gini, met Ingrid hier”
“hey Ingrid, jongens ik schrok me rot” zei ze.
“wat ben je aandoen, ben je aan het rijden?” vroeg ze aan Gini
“ja, hoe weet je dat?” vroeg ze
“nou ik hoor hem briesten” zei Ingrid en lachte
Malher was een beetje aan briesten en schudde met zijn hoofd
“seg Gini ik heb een probleempje” zei Ingrid
“en wat mag dat wel wezen?” vroeg Gini
“nou, tis Phantom, hij begin nu echte hengsten toeren te krijgen, en probeert vanilli te dekken, maar die stampt en bokt de hele tijd naar hem, en met gevolg heeft Phantom nu een grote wonde op zijn rechter voorbeentje.” Ze Ingrid
“ocharm” zei Gini.
“mag hij niet bij jou staan? Tot ik een ander plekje gevonden heb, want je weet dat ik totaal geen plaats voor hem heb”zei Ingrid.
“nou, dat moet ik eigelijk aan mijn ouders vragen, maar je mag hem al brengen, samen met zijn materiaal, dan zet ik hem in de tweede helft van de wei, en al Malher hem hij goed kunnen opschieten dan kunne we ze nog samen zetten hé . zei Gini
“oh merci, is goed, desnoods betaal ik je wel” zei Ingrid
“daar zullen we het wel een andere keer over hebben, breng hem maar, en dan zal ik ondertussen het allemaal uitleggen aan mijn moeder” zei Gini.
“ok, ik kom binnen een uurtje ofzo” zei Ingrid en ze haakte af.
Gini liet Malher nog even draven en stapte hem daarna uit.
“veel tijd om te rijden hadden we niet hé jongen” zei Gini tegen haar paard.
Ze bracht hem terug naar de poetsplaats en zadelde hem af.
Ze liet hem even in de wei en ging naar huis.
“Mam, mam waar ben je” riep ze door het huis.
“hier ben ik” hoorde ze haar moeder vanuit de kelder roepen.
“mam kom je even, ik moet iets bespreken met je” zei Gini en ging aan de keuken tafel zitten.
Haar moeder kwam naar boven en ging voor haar zitten.
“wat is er Gini?” vroeg ze aan haar dochter
“nou, Ingrid haar shetlander heeft toch onverwachts geveulent een tijdje geleden”
“ja dat weet ik nog, hoe is het nu met dat scheetje”? vroeg haar moeder
“nou, niet zo goed, het is een hengstje en hij is nu op de leeftijd dat hij zijn moeder probeert te dekken, maar die wilt daar niets van weten en ze stampt naar hem” zei Gini om het haar moeder zo duidelijk mogelijk te maken.
“och gut” zei haar moeder alleen maar.
“nu heeft Phantom, het schet hengstje, een wonde op zijn been en Ingrid heeft geen plaats om hem ergens anders te plaatsen” zei Gini
haar moeder fronste haar wenkbrauwen omdat ze vast wist waar dit naartoe ging leiden.
“en nu vroeg Ingrid of Phantom niet bij Malher kon staan, ze zou er zelf voor betalen, en we hebben toch de plaats en als Malher en phantom niet goed met elkaar overweg kunnen ging Ingrid toch al kijken voor een ander weitje in de buurt, of ze ging hem verkopen!” zei Gini snel zodat haar moeder haar niet kon onderbreken.
“Gini, je weet toch dat je dan voor twee paarden moet zorgen” zei haar moeder
“een shetje mam, daar is niet zoveel werk aan” zei Gini gerust stellend.
“JE WEET WAT IK BEDOEL” zei haar moeder.
“ja mam dat weet ik, maar ik ken phantom al van bij zijn geboorte en ik zou niet willen dat hem iets overkwam, want stel je voor, als hij verkocht wordt aan goede mensen die hem ook niet kunnen onderhouden en hem verder verkopen aan een vreselijk iemand? Of dat hij in een weitje stond ergens ver hiervan, en hij krijgt iets, dan ben je er nog niet zo snel bij!”zei Gini.
“pleas mam, voor een tijdje, we kunnen het nog met Ingrid over hebben dat ze hem hier komt verzorgen ofzo, ze wilt er zelf voor betalen!” zei Gini .
haar moeder was even aan het nadenken
“nou als ze hem toch verkoopt, ik wil niet dat er zoveel volk over mijn vloer komt elke dag” zei haar moeder
“wat..bedoel je?” vroeg Gini
“ja, ben je bereid voor twee paarden, te zorgen?” vroeg haar moeder
“ja,……… mam ben je van plan hem te kopen?” vroeg Gini
“mischien…. ALS Ingrid geen plaats voor hem vind!” zei haar moeder.