[FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:08

Jespri schreef:
Oude foto ivm tijdgebrek.

Mijn week 9:
[ Afbeelding ]

Cochemmmmmm _O_ I want back

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:16

Mijn potw 9

Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:43

Week 8 - Bijeenkomst van Climate Express

Afbeelding

Week 9 - Net snel even gemaakt. Maar toch iets wat al langer in mn hoofd zit. En echt, er is geen enkele manier om in deze foto de lijnen recht te krijgen. Mijn heerlijk abstracte trap met kat ;)

Afbeelding

Agossie

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 00:47

Week 9

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 01:17

Samenvatting week 9 – 2018

Agossie verzamelt hier
Annetjuuh
Arianne
Athelas
Bellatrix verzamelt hier
BernetteO
Bo_Y verzamelt hier
caaramel
Calice
cathyenbeau
Cynn verzamelt hier
Fading
Fem
Fientj
Fris
GerdjeHoran
Hannemarie
Herfstwind
horses_m verzamelt hier
Iselda
jesicaaaa
Jespri
JewEmm verzamelt hier
kirsten4 verzamelt hier
LoveSenna verzamelt hier
LoveUggs verzamelt hier
magda_90 verzamelt hier
MariaMaaike verzamelt hier
Mariett
MarijeR
MarjanB verzamelt hier
Marjoow
Murosch
NESCAFE verzamelt hier
Niobe verzamelt hier
Nooor_
Nynkster
Pauley
Quir verzamelt hier
R_emkee
Revanches
rosslover
Sharani verzamelt hier
Talithah
tesseke
Tigress verzamelt hier
xEliesx
xMayo

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 07:55

Mijn week 10, dit weekend ben ik naar het Markermeer en de vuurtoren van Marken geweest om het bevroren meer te zien. Als het ijs nog gaat kruien probeer ik er nog een keertje langs te gaan maar het bevroren meer was al bijzonder om te zien.

Afbeelding

Weet iemand trouwens hoe je in windows edge een foto van flickr linkt? Nu doe ik het via bokt upload maar dat is niet echt geweldig qua kwaliteit.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:44

xMayo schreef:
Jespri schreef:
Oude foto ivm tijdgebrek.

Mijn week 9:
[ Afbeelding ]

Cochemmmmmm _O_ I want back

Ik ook!! _O_

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:59

Wilde eigenlijk vorige week een feedbackrondje doen voor week 8, maar ben daar helaas niet aan toegekomen...

Dus hier mijn feedback van week 9

Agossie Lieve foto, ik word er rustig van. Mooi gebruik van scherptediepte en leuke uitsnede. Wel vind ik de rechterkant van de hond wat donker, ik zou daar zelf de schaduwen wat oplichten.
Annetjuuh Mooi moment, mooie sfeer ook, je voelt de kou bijna! :D Ik zou zelf iets van de onderkant afgehaald hebben zodat het onderwerp net iets meer in het midden staat, maar deze uitsnede heeft ook wel wat!
Arianne Wat een vrolijke foto! Die kleurrijke ballonnen maken het helemaal af! Jammer dat de ballonnen aan de onderkant net niet helemaal op de foto staan. Verder niets op aan te merken.
Athelas wauw, heel mooi zo met die zonnestralen. Ik krijg gelijk zin in vakantie :D Heb je ook nog een foto dat de zon net iets hoger is? Nu is het net alsof er een 'hapje' uit de heuvel is, al stoort het me niet.
Bellatrix mooi detail! De vingers zijn iets overbelicht maar dat is niet storend. Misschien was het nog mooier geweest als je ook wat van de vingers van de voorste hand had gezien? Dat je de foto iets meer naar links gemaakt had. Maar deze vind ik ook erg goed gelukt!
BernetteO Oh, Londen <3 <3 Mooie foto, lijkt ietwat scheef qua horizon? Maar het stoort me niet.
Bo_Y Leuke foto, zo vanuit een andere hoek. Ietwat donker misschien? Verder niets op aan te merken. leuke pony :D
caaramel mooie foto, knalt van m'n scherm! Hij lijkt scherper op de borst van de haan dan op zijn kop, maar dat kan ook aan mijn laptop liggen. Mooi gebruik gemaakt van scherptediepte!
Calice Superleuk! Moest er spontaan van glimlachen, wat een plezier! Verder niets op aan te merken.
cathyenbeau Heel mooi, goed scherp ook! Die knopjes zijn altijd zo aaibaar. Krijg helemaal zin in de lente.
Cynn leuke foto! Ietwat donker rondom de beer waardoor je aandacht meer naar het midden (de blaadjes) getrokken wordt. Maar de foto is mooi scherp en de beer krijgt een hele lievige uitstraling zo, knuffelbaar haha :)
FadingMooi gebruik gemaakt van het aanwezige licht. Ik krijg er een vakantiegevoel van! Klopt het dat de horizon niet helemaal recht is? Verder een leuke foto, niets op aan te merken!
Fem gaaf! Foto met veel emotie, dat straalt er aan alle kanten vanaf. Jammer dat de horizon niet helemaal recht is maar verder een hele goede foto.
Fientj Ach, wat een schatje zeg! Kleurt mooi bij de achtergrond! :D Niets op aan te merken.
Fris Wat een vrolijke foto! Mooi meisje zeg. Bepaalde plekken zijn een beetje overbelicht maar dat doet geen afbreuk aan de foto. Verder niets op aan te merken!
GerdjeHoran Mooie, spontane foto! Model staat er mooi op en goed gebruik gemaakt van het licht. Niets op aan te merken :)
Herfstwind Wat een leuke pony! Lekker in de wintervacht <3 Ik vind de foto onderaan iets te krap gesneden en aan de bovenkant is er nog aardig wat ruimte over. Misschien kan je de volgende keer de pony iets meer in het midden van de foto zetten? Verder een leuke foto!
horses_m Ach wat leuk! Twee geconcentreerde koppies :D Mooie foto, verder niets op aan te merken!
Iselda Oh wauw, past helemaal bij het weer van afgelopen week! Je hebt de sfeer mooi vast weten te leggen. Niets op aan te merken!
jesicaaaa Wat een lief hondje! Staat er mooi op. Misschien links iets te krap geschoten? De staart staat er links net niet op, maar dat doet geen afbreuk aan de foto.
Jespri Mooie foto, goed gebruik gemaakt van het licht! Ik heb zelf helemaal geen kaas gegeten van 's avonds foto's maken, ik weet alleen dat ik het super lastig vind. Deze is goed gelukt!
JewEmm Goed gebruik gemaakt van alle lijnen in de foto. Je blijft er naar kijken, helemaal zo met de kat in de hoek. Ik vind het jammer dat de foto net niet recht lijkt. Dan zou het plaatje compleet zijn denk ik :)
kirsten Mooie detailfoto! Mooie bloem ook :) Hij lijkt scherper op de tak dan op de bloem zelf, maar dat is niet storend.
LoveSenna Mooie foto! Hond staat er mooi op en kleurt ook goed bij de achtergrond! Verder niets op aan te merken.
LoveUggs Wauw, de kat komt bijna uit m'n beeldscherm. Heel mooi scherp en leuke compositie. Niets op aan te merken.
magda_90 Superleuk om Danbo elke keer weer terug te zien! Hele originele foto, goed gelukt! Niets op aan te merken.
MariaMaaike Wat wordt Ayra alweer groot zeg! Knap dier! Mooie foto, ook met die perspectieven zo! wauw <3
Mariett Gaaf! Goed gebruik gemaakt van scherpte en je aandacht wordt echt gelijk naar het midden van het hoofd getrokken. Mooie plaat!
MarijeR Wauw, deze foto vind ik echt prachtig! Mooie kleuren, goed scherp en een leuk vogeltje. Niets op aan te merken!
MarjanB Ach wat een schatje! Ondeugd straalt er vanaf, heel leuk! Misschien ietwat donker aan de rechterkant onder de pet? Maar niet storend, mooie foto!
Marjoow Wat een heerlijke, spontane winterfoto. Paard en ruiter staan er super op, mooi met die sneeuw ook. Niets op aan te merken!
Murosch Ah, ijs, wat leuk! Ik ben gek op schaatsen, dus een heel herkenbaar beeld. Misschien vind ik de foto iets te oranje, hoe zou deze foto zijn in zwart-wit?
NESCAFE Hele mooie foto, mooi scherp en heel herkenbaar beeld, lekker winters! Niets op aan te merken.
Niobe Mooie foto. Ik weet hoe lastig het kan zijn om te fotograferen in een binnenbak maar dit is een goede foto! Misschien ietwat scheef? Wel mooi scherp.
Nooor_ Rustgevende foto, mooi oogje. Leuk ook dat je jezelf ziet in het oog. Goed gemaakt.
Nynkster Paard komt goed naar voren in deze achtergrond. Ietwat overbelicht op sommige witte plekken maar niet storend. Vind het wel jammer dat je het ene oog niet ziet, maar verder vind ik het een goede foto!
Pauley Is de foto door een raam heen gemaakt? Of dat lijkt zo :) Foto doet mij niet zoveel maar als je de horizon recht zou trekken en iets meer contrast toe zou voegen denk ik dat het al een heel andere foto wordt!
Quir Oh wauw, prachtige foto! Waar is deze gemaakt? Ergens in scandinavië? Heel mooi!!
R_emkee Leuke plaat, ik weet niet zo goed of ik de bewegende tong nou iets toe vindt voegen maar het stoort me ook niet.
Revanches Wat een vrolijke foto! Mooi gebruik gemaakt van het licht en het is een vrolijke pose. Hij lijkt niet helemaal recht? Maar het stoort me niet.
rosslover Wat schattig! Twee geconcentreerde blikken, super leuk! Jammer dat er net iemand achter rijdt maar in een manege kan je dat bijna niet voorkomen.
Sharani Mooie foto! Ook mooi dat je de weerspiegeling nog helemaal terug ziet komen, je blijft er naar kijken! Goed geschoten.
Talithah Mooi winters beeld zo met dat dunne laagje ijs. De foto oogt een beetje vlak, ik denk dat je er met een bewerking nog wel meer uit kan halen. Verder een leuke foto.
tesseke Oh, wauw! Ik vind alles aan deze foto kloppen. De hond kleurt mooi bij de achtergrond, de pose is niet zo standaard en de foto is mooi scherp. Niets aan toe te voegen!
Tigress Ach wat leuk zo onder een dekentje. Hond ligt er ook helemaal relaxt bij, leuk! Mooie scherptediepte en dat paarse past er goed bij. Leuk!
xEliesx Wauw wat een mooi beeld, je blijft er naar kijken. Mooie foto!
xMayo Wat een schatje, je ziet 'm bijna denken haha. Erg lieve foto, niets aan toe te voegen!

Elke keer denk ik: O dat doe ik even. Maar achteraf valt het toch altijd tegen hoe lang je er mee bezig bent :+
Ik zal zo mijn week 10 insturen.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:01

Geinspireerd door de foto van MariaMaaike van een aantal weken geleden. :D
Wij hebben ook een hele groep zwanen achter ons in de wei, dus gisteren even op pad geweest met mijn camera.
Hierbij mijn week 10

Afbeelding

(geüpload en verkleind via bokt)
Laatst bijgewerkt door Hannemarie op 05-03-18 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:14

Bedankt voor je feedback Hannemarie :D Leuk hè, die zwanen :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:15

Wauw Hannemarie, wat een super leuke reactie! Dank je wel daarvoor!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:39

Hannemarie schreef:
Wilde eigenlijk vorige week een feedbackrondje doen voor week 8, maar ben daar helaas niet aan toegekomen...

Dus hier mijn feedback van week 9

tesseke Oh, wauw! Ik vind alles aan deze foto kloppen. De hond kleurt mooi bij de achtergrond, de pose is niet zo standaard en de foto is mooi scherp. Niets aan toe te voegen!

Wauw, dank je wel voor deze feedback! :D Ik ben er erg blij mee. Ik ben vaak te kritisch en onzeker naar mijn eigen foto's, dus dan is het wel fijn om de mening van iemand anders te lezen.
Eerst was ik over deze ook nog niet 100% zeker. Was eigenlijk meer een lucky shot aangezien Galia niet zo makkelijk blijft zitten als je gekke geluidjes maakt om aandacht te trekken.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:42

Hannemarie, bedankt voor je leuke feedback, leuk om te horen :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:48

Ik heb mijn nieuwe zwarte achtergrond binnen dus dat vraagt uiteraard om foto's.

Niet helemaal tevreden, achtergrond is niet mooi zwart, denk dat ik meer afstand ervan moet nemen maar had er helaas de ruimte niet voor.. -O- Ook had Sammie wat meer naar rechts mogen zitten, maar op een juiste manier wat meer uitsnijden ging niet want dan werd hij helaas echt te krap.. :(

Hierbij dus mijn Week 10
Afbeelding

Ik verzamel hier

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:29

Hannemarie, dankjewel :D Klopt, zag ik ook. Terwijl ik die scherpstelpunten op m’n camera zegmaar wel op de bloem had. Maar vond het verder ook niet storend. Leuk om te horen! :)

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:11

oh gewoon helemaal vergeten gisteren mn foto in te sturen! -O-

Hier alsnog mijn week 9:

Afbeelding

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:39

Dankje wel Hannemarie weet niet wat voor bewerking je bedoelt, ben ik niet goed mee maar wel leuk positief!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:04

Talithah schreef:
Dankje wel Hannemarie weet niet wat voor bewerking je bedoelt, ben ik niet goed mee maar wel leuk positief!

Welk programma heb je voor de nabewerking? Ik denk dat je met het spelen met hooglichten en schaduwen al een eindje komt hoor! :)
Ga er eens mee spelen om te kijken wat wat doet in je foto. Kan je nog best wat van leren! :j

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:14

LoveUggs schreef:
Talithah schreef:

Welk programma heb je voor de nabewerking? Ik denk dat je met het spelen met hooglichten en schaduwen al een eindje komt hoor! :)
Ga er eens mee spelen om te kijken wat wat doet in je foto. Kan je nog best wat van leren! :j

Dat bedoel ik inderdaad :)

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:19

Week 10

Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:55

Week 10

Sprookjes-achtig bos <3
Afbeelding

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:32

Week 10

Het IJsselmeer aan de Friese kust. (gemaakt tijdens een schaatstochtje bij zonsondergang)

[url=https://flic.kr/p/24WRY9V]Afbeelding

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:39

Week 10

Nog eentje van zaterdagochtend.

Afbeelding

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:21

Week 10

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:35