[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:33

Wauw wat leuk! Ik heb je toegevoegd Irene :)

aNoa

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:39

Ik heb je ook toegevoegd!

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:42

week 2

Afbeelding

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:46

Aaaah super leuk die facebook! Feedback geven lukt me daar ook wat beter op dan via bokt zelf. Is zo'n gepruts!

Gave foto hierboven, die ogen.. Jeumig! Wel jammer dat de pootjes niet helemaal scherp meer zijn.

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:48

laurajoy15 schreef:
Aaaah super leuk die facebook! Feedback geven lukt me daar ook wat beter op dan via bokt zelf. Is zo'n gepruts!

Gave foto hierboven, die ogen.. Jeumig! Wel jammer dat de pootjes niet helemaal scherp meer zijn.

Ja, dat heb je met F1.8... :p

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:48

Ah ik wil ook in de groep!
Morgen met de lijst ga ik verder met feedback. Druk weekend gehad :\

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:52

Leuk, ik doe ook mee!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:07

_Kiki_ Ik vind de hoek van waaruit de foto is genomen wel leuk, ook netjes scherpgesteld. Heb zelf niet zoveel ervaring met zulk soort foto’s dus heb verder geen commentaar :).
MZorro Hmm ik weet eigenlijk niet wat ik van deze foto moet vinden, ik vind het blauwe aan de linkerkant redelijk storend. En mis wat scherpte bij haar hoofd. Anderzijds voor je eerste keer mensfotografie doe ik het je niet na.
Sanne_com Mooie foto, tof sieraad enige opmerking is dat ik zelf liever ook de onderkant van de sleutel scherp had willen hebben. Maar dit is ook persoonlijke smaak denk ik.
Killyenn Prachtige sprekende foto, ik vind datgene wat je probeerde vast te leggen zeer geslaagd. Ook vind ik de zwart wit omzetting erg tof.
laurajoy15 Leuk idee, wat al gezegd is, ik zou het contrast wat aanpassen zodat de foto net wat meer spreekt.
quartel Wat een spontaan moment. Heb hier zelf niet echt commentaar op, zit enkel wat bewegingsonscherpte in het hoofd.
EskeGirl Ik weet niet wat ik van deze foto moet vinden, krijg er niet echt een gevoel bij. De rode vlekjes, de adertjes in het oog en de weerkaatsing van licht onder het oog bij de ‘wallen’ vind ik niet echt mooi. Hij is wel netjes scherpgesteld, maar ik denk dat je meer met deze foto had kunnen doen :)
jilinda Gaaf sfeertje, vind de kleur in de gitaar ook mooi. Enige wat ik me opvalt is dat er nogal wat ruis te zien is, vooral bij de armen en had hem persoonlijk iets minder gekropt zodat je de gehele gitaar zou zien.
Jessica_1998 Leuke foto, had hem zelf misschien wat lichter willen zien en met een andere achtergrond. Oh en voor de volgende keer, probeer de hele staart mee te nemen op de foto ; )
_Patriciaa Creatieve foto, leuk zo met die weerspiegeling. Heb eigenlijk niks toe te voegen, had misschien iets meer kat willen zien maar voor de rest leuk plaatje.
NESCAFE Wauw toffe foto, ik heb hier verder niks aan toe te voegen.
MyHu Vind de foto niet super donker, vind hem wel mooi zo. Mis ietsjes scherpte, voor de rest netjes gedaan.
ponyaddicted Ik snap het doel van je Z/W omzetting maar mis er nu wel diepte/contrast in. Denk dat dat de foto net ietsjes spannender had gemaakt. Voor de rest wel goed scherpgesteld.

crazy_horses
Aawh wat een leuk idee, lijkt me lastig cavia´s op de foto te zetten en dan ook nog 2 stukje. Vind de compositie leuk, houding ook. Op 1 dingetje na heb ik niks toe te voegen, vind de donkere cavia nogal wegvallen, te zwart zeg maar. Maar goed lastig om beide kleuren goed vast te leggen, en doe het je vooral niet na!
femmelz Tof idee zo met dat licht, commentaar zie je zelf ook al, enige wat ik toe te voegen heb is dat ik de balk/streep rechts nogal afleidend vind.
Deetjeeuh Tof, mooi gedaan, vanuit een leuke hoek genomen en vind het doorkijk idee zeer geslaagd.
Brechtjee bijzondere foto, heb er niks op aan te merken.
Ingvild Zo die kat kijk je goed scherp aan, ook mooi scherpgesteld op de ogen. Enige puntje vind ik de te krappe kadering. Ik denk dat als hij wat ruimer was genomen het rode speeltje wat minder de aandacht op eiste en echt alle aandacht op die prachtige ogen zou vallen.
Robin_Rikkie Knap gedaan in de binnenbak, ook goed scherp op de hoeven na maar dat is maar een klein puntje :)
Mb_foto Wauw helemaal tof, alleen jammer van het (ik denk dat het dat is) kleine randje schaduw rechts.

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:13

Oke, wegens topdrukte met school even geen feedback van mij :( Moet komende week 5 verslagen inleveren en 3 presentaties houden en heb de week erna tentamens :(
Hier is mijn foto van week 2

Edit, ik zou een andere foto plaatsen :')
Afbeelding

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:30

Leuk die facebookpagina! Heb je ook toegevoegd Irene!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:40

Leuk idee, FB pagina! Heb je ook toegevoegd Irene :)

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:50

erg leuk die Facebook :D ik heb je ook toegevoegd Irene.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:20

Ik wil even melden hoe fijn ik de facebook vind! Het feedback geven is zo voor mij wat laagdrempeliger, zeker omdat ik officieel niet meedoe met dit topic. Het voelt prettig om met al mijn onervarenheid op facebook toch een poging tot feedback geven te doen. Bovendien leer ik heel veel van de feedback van jullie; ik kan zo anders leren kijken. Dank jullie wel!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 01:02

Mijn POTW02:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:31

Dankjewel voor de leuke feedback!

Revanches, wat en schattige foto! Ik zou bijna zeggen, photoshop er een tasje bij. :P

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:56

Ik heb je ook toegevoegd op fb irene. Hopelijk kan ik straks nog een nieuwe foto maken. Ik heb bijna een week plat gelegen van de tandpijn en zit nu net in mijn examens.

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:06

Mijn computer is naar de reperateur, daarop staat de feedback van het begin. Dus nu vanaf het einde begonnen.

Revanches; leuke foto, geen tips
sorsie; leuke foto van een hoofd, net niet helemaal scherp? Niet heel spannend om naar te kijken
Mb_foto; toffe foto, toffe kat, wel een beetje eng
Brechtjee; mooi scherp, leuke kleuren
Ingvild; schattig! En mooi scherp, qua compositie komt het lijf net wat raar uit
Robin_Rikkie; voor een binnenfoto mooi licht geworden. Paard komt mooi uit.
EskeGirl; mooi scherp
jilinda; mooie foto, leuke kleuren, lekkeren sfeer
Jessica_1998; mooi scherp, het plaatje is niet heel boeiend komt denk ik het meest door het parket dat afleidt
_Patriciaa; mooi scherp, leuke compositie, leuke foto
NESCAFE; lekker heerlijk grauw met wat van die zwarte vogels, pakkend beeld (misschien niet helemaal scherp?)
MyHu; ik las je eigen feedback, qua kleur; ik zie bloemen die al wat aan het vergaan zijn. Je hoeft niet altijd alleen maar de mooiste dingen in het leven op beeld te zetten, ik vind dit ook wel leuk. Wat minder felle kleuren past bij het thema van vergane glorie. Ik weet niet waarom maar ik vind het beeld niet heel spannen om naar te kijken, terwijl dat volgens mij wel zou kunnen.
ponyaddicted; mooi scherp, jammer dat je het meisje ziet, dat leidt wat af. Niet heel pakkende foto.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:07

Wil je mij toevoegen ? Elvira stern

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:31

Dank (tot nu toe) voor de feedback! Het was een probeerfoto waar ik een beetje aan het experimenteren was. Kan erg veel met de feedback totnutoe :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:55

Ik heb geen Facebook. -O-

Hoop niet dat iedereen daar gaat posten en dat dit topic alleen nog bedoeld word voor de foto's.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:10

commentaar geven is idd wel makkelijker op FB....
Jullie mogen mij toevoegen ; Iris Kriebel ( degene met de Tafelberg op de achtergrond, niet de lelijke Duitse met dezelfde naam :+)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:11

Willen iemand mij ook toevoegen op fb? Ashley Seesink :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:40

Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd Irene! Ik ben XiaoNa vd Giessen

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:52

Ik pas even voor de facebook er bij, ik kan het allemaal niet bijbenen anders.

Feedback deel 2, week 2

EskeGirl Mooie uitsnede en mooi oog. Ik mis wat scherpte daar en zou de pukkeltjes weg gewerkt hebben.
jilindaZwart-wit met wat kleur....ik vind dat erg mooi. Ook mooi hoe je de kleuren zacht hebt gehouden. Goeie foto!!
Jessica_1998Jammer dat de hond slaapt, het is bij dat ras nu juist die oogjes die het hem doen. Ik vind de foto wat vlak....mis wat diepte. Hij is een beetje donker en de kleur is wat flauw. Leuk diertje!
_PatriciaaSuper hoe je gebruik hebt gemaakt van de weerspiegeling!!! Ik vind dit een erg goede foto!!
NESCAFEInderdaad een mooi beeld van hoe het weer is nu. Dat daar geen kleur in zit benadrukt deze eeuwige herfst. Goeie foto!!
MyHuJe noemt het zelf allemaal al op ....wat waren je instellingen??
ponyaddictedGoed opgelost door de kleuren van die jas weg te halen....grappig plaatje, misschien de volgende keer de ruiter even af laten stappen.
crazy_horsesKlopt het dat de zwarte net een beetje in een soort van schaduw valt? Ik heb niet veel met cavia`s maar doordat dit plaatje zo mooi is zou je ze haast willen knuffelen. Mooi!!!
femmelzLeuk idee om verder uit te werken, ik heb er zelf totaal geen ervaring mee.
DeetjeeuhArme kleine paddo......dat is het eerste wat ik denk als ik hem zo zie....Helemaal alleen in dat grote bos.....hahaha.....mooie foto.....niks aan te vinden voor mij wat beter kan.
Brechtjee Inderdaad goed passend bij deze week....wat een elende toch overal weer. Goeie keuze!!
IngvildWat een mooie kat!! Er lijkt een groene waas over de foto heen te zitten en de lichte lijn op de achtergrond stoort iets. Verder erg mooie compositie en leuk idee!
Robin_RikkieHier zou ik de witbalans niet op daglicht hebben staan en de sluiter nog hoger zodat de voetjes ook scherper worden (voor zover ik daar wat over zeggen kan dan)
Mb_fotoNiks aan toe te voegen, gewoon mooi!!!
sorsieIk mis wat scherpte op de neus en oren. Verder....lekker bekkie dat dier!!
RevanchesErg mooi!! niks op aan te merken voormij.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:05

Dankje! Ben t ermee eens.
Hoop dat ik van de week even tijd heb om buiten foto's te maken. Dat is meer mijn ding haha