Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AnneXxX schreef:Sowieso is bij alle 70-200's de AF snel (allemaal L-serie).
Heb je wel een idee wat je maximaal kwijt wilt?
Je geeft ook aan vaak op 135mm te zitten, je minimale diafragma is dan 5.6.
Wil je ook in de binnenbak en met heel wat grauwer weer fotograferen moet je aan een 70-200 2.8 denken. Maar voor deze ben je nieuw al ruim 1000 euro kwijt (non IS variant).
Zelf fotografeer ik eigenlijk niet (serieus) in de binnenbak en ik heb de 70-200 4.0 non-IS. Hiervan is het gewicht en de prijs zo'n beetje de helft. Ik vond de 2.8 versie erg zwaar en was ook niet in balans met mijn body (550d). Dit zou wel enigszins te verbeteren zijn met een batterygrip.
Welke body heb je?
KoetJJs schreef:AnneXxX schreef:Sowieso is bij alle 70-200's de AF snel (allemaal L-serie).
Heb je wel een idee wat je maximaal kwijt wilt?
Je geeft ook aan vaak op 135mm te zitten, je minimale diafragma is dan 5.6.
Wil je ook in de binnenbak en met heel wat grauwer weer fotograferen moet je aan een 70-200 2.8 denken. Maar voor deze ben je nieuw al ruim 1000 euro kwijt (non IS variant).
Zelf fotografeer ik eigenlijk niet (serieus) in de binnenbak en ik heb de 70-200 4.0 non-IS. Hiervan is het gewicht en de prijs zo'n beetje de helft. Ik vond de 2.8 versie erg zwaar en was ook niet in balans met mijn body (550d). Dit zou wel enigszins te verbeteren zijn met een batterygrip.
Welke body heb je?
Wat ik maximaal kwijt wil zijn weet ik nog niet, ik investeer liever in een betere lens dan later alsnog een betere te kopen.
Ik wil inderdaad ook met wat grauwer weer foto's kunnen maken (of met de schemer) en een binnenbak zal soms ook wel eens voorkomen (binnenwedstrijden).
Ik heb een Canon EOS 500D.
AnneXxX schreef:Ja en een 500d is verre van in balans met het gewicht van de 2.8 versie en dat is echt niet fijn fotograferen. Dus dan zou je ook nog eens moeten kijken voor een batterijgrip (of andere body).
KoetJJs schreef:Wat is het voordeel van IS als je ook een statief zou kunnen gebruiken?
Wat betreft het gewicht van camera tegenover lens maakt dat verder niks uit. Mijn body gaat er ook een keer uit en ook dan komt er een betere voor in de plaats, maar ik vind een betere lens noodzakelijker dan een betere body.
Ik kan altijd nog beslissen om er bijv. een batterijgrip aan te doen als mij erg stoort zonder.
AnneXxX schreef:Fotografeer je paarden met een 17-55?
Dan krijg je behoorlijk vertekend beeld toch? Heb je wat foto's om te laten zien?
Tazzey schreef:Ik zit enorm in dubio of ik de Canon 24-105 F/4.0 L IS USM moet aanschaffen. Ik heb een fullframe body en de resultaten van anderen met die combinatie zien er perfect uit. Iemand hier first hand ervaring met dit objectief en een FF body?
Lara schreef:Hey!
Ik zat een beetje te snuffelen omdat ik toch een beetje een kleine zoom mis. Toen kwam ik de Tamron 17-50 f2.8 tegen.
Iemand hier ervaring mee? Of vergelijkbare objectieven die voorkeur hebben?
Ik ben al in het bezit van een 70-200 f2.8, 50mm f1.8 (en een ongebruikte 70-300 f4.0-5.6).
MarijeR schreef:Zijn er hier mensen met een Sigma 50-500mm F4.5-6.3 APO RF DG OS HSM?
Ik heb zelf een canon 70-200mm 2.8 (oude versie gok ik, uit 2005/2006) met een 2.0x converter maar kom toch vaak mm tekort. Helemaal nu met een FF body...
Nadeel is dat ik ook uit moet gaan van niet altijd goed licht dus ik vraag mij af hoe de sigma is.
Ik heb ooit een dag mogen fotograferen met de Canon EF 500mm F4.0 L IS USM maar die zit helaas niet binnen mijn budget