[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:22

Kijk weer wat geleerd :D Thanks!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:36

Wat zou mijn 400d nog.waard zijn? Met kitlens? Anders zou je die kunnen overnemen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:45

Op MP vind ik ze vanaf 140 euro, maar ook voor 300 euro. Bij Foka staat alleen de body voor 129 :)
Wat heb je er ongeveer voor in gedachte?
Daarnaast moest ik volgens mij ook letten op het aantal klicks en hoe oud de camera is? (Leek)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:47

Ik zal thuis ns kijken. Ben aan het werk. :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:50

+:)+

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:08

Omdat ik geen idee heb waar ik het anders zou kunnen vragen, vraag ik het maar hier. :)

Ik wil een nieuwe fototas omdat het nu eigenlijk niet meer past.. Het liefst wil ik alleen een schoudertas en mijn Nikon D3100 met een Nikkor 70-300 VR erop moet erin kunnen + ruimte voor 2 extra lenzen (in ieder geval mijn Nikkor 18-105 VR). Maar ik heb nog niets kunnen vinden wat aan deze eisen voldoet helaas, zijn er tassen die jullie kunnen aanraden?

Rubinhio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:53

FemkeRoosje schreef:
Omdat ik geen idee heb waar ik het anders zou kunnen vragen, vraag ik het maar hier. :)

Ik wil een nieuwe fototas omdat het nu eigenlijk niet meer past.. Het liefst wil ik alleen een schoudertas en mijn Nikon D3100 met een Nikkor 70-300 VR erop moet erin kunnen + ruimte voor 2 extra lenzen (in ieder geval mijn Nikkor 18-105 VR). Maar ik heb nog niets kunnen vinden wat aan deze eisen voldoet helaas, zijn er tassen die jullie kunnen aanraden?

Ik heb al jaren de LowePro Flipside en ik ben er enorm tevreden mee! Het is dan wel geen schoudertas... Maar je kan er echt mega veel in kwijt, hij heeft superveel vakken die je naar eigen smaak kan inrichten. Daarnaast heeft ie aan de zijkant van de tas vakken, aan de lader zit een vak voor platte attributen (grijskaart oid) en kun je aan de voorkant je statief kwijt, net boven dat oranje statief logo'tje, kun je een verborgen zakje vandaan toveren, zodat je statief niet losbungelt. Zijn lader zit tegen je rug aan, waardoor er (veel!!) minder kans is op diefstal. Ik vind hem geweldig!

Afbeelding

Afbeelding

Mijn moeder heeft voor haar Nikon een schoudertas, die ook wel handig is. Kan verder niet goed beoordelen hoe hij is, want heb er geen ervaring mee ;)
LowePro Slingshot;

Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 06:53

Mallow schreef:
+:)+

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Heb echt een beetje hectische dagen achter de rug dus nog geen tijd om te kijken.

Ik wil eerst volgende week langs de cameraspeciaalzaak met m'n cam om 'm helemaal na te laten kijken etc. en evt. in te ruilen. Gezien jij een beetje 'haast' hebt gaat dat denk ik niet meer lukken. PB anders even mocht je nog interesse hebben.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:16

Ik heb nu voor mijn Nikon D300s met 70-200VR2 f/2.8 en 50mm f/1.8 lenzen een Lowepro Slingshot en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben! Je kan heel snel bij je camera en toch heb je niet de druk op 1 schouder wat je met een schoudertas wel hebt vanwege de band om je middel (dan moet je die wel vast doen, ziet er wel een beetje bergwandelaar-achtig uit haha).

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:00

Ik kom ook even binnenvallen. Zit er namelijk sterk over te denken om deze zomer toch eindelijk eens een spiegelreflex te komen. Maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer. Heb al een paar keer gelezen dat je beter kan investeren in een goed objectief dan in een goede body en dat een Canon 1100d een mooi instapmodel is. Nu zit ik echter te twijfelen wat verstandiger is: de Canon 1100d met kitlens en met een wat duurder objectief, namelijk de Tamron 70-300mm F4.0-5.6 DI VC USD of toch een iets betere body, namelijk de Canon 550d/600d met kitlens en met als objectief de Canon 55-250mm F4.0-5.6 IS II? Ik wil de camera vooral voor de dieren buiten gaan gebruiken (honden/paarden) maar ook voor dieren binnen (ratten). Daarnaast ook voor vakantiefoto's en om mijn schilderijen wat beter op de foto te zetten.
Hopelijk kan iemand mij wat advies geven :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:35

Ik zou de 550 en 600 voorbij gaan en dan een 650D pakken met idd die 55-250.
Desnoods even doorsparen.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:20

Dank je wel voor de tip! Heb inderdaad ook al wel zitten kijken naar een 650d, maar dat is op dit moment jammer genoeg echt iets te duur :(

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:13

Is er hier iemand die me iets meer zou kunnen vertellen over de Canon 350D? Ik heb op internet gezien dat de camera in 2005 is uitgekomen, maar kan er verder weinig meer over vinden....
En hoeveel meer is de Canon 400D daarbij beter?
Of eventueel de nikon D60?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:06

Ik zou persoonlijk niet voor zo'n oud model gaan..
Denk dat je de 550d tweedehands ook al goedkOop kan overnemen.
Of de 1100D nieuw (275 euro).

Verschil 350//400 zou ik zo uit mn hoofd niet weten

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:33

Haaaaii,
Ik wil al heel lang en graag een goede camera om mee te filmen en fotograferen.
Welke camera zouden jullie aan mij aanraden? (spiegelreflex hoeft niet persè)

Eisen;
- accu
- onder 275,- het liefst
- filmen & foto's. (HD)

Hoop dat jullie een leuke camera weten met mooie kwaliteit voor dat prijsje :)

Cathlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:16

Goedenavond,
Ik heb een aantal pagina's doorgelezen, maar kom er eigenlijk niet uit wat voor camera geschikt zou zijn voor mij. Dit word mijn eerste spiegelreflex, maar er zijn zoveel verschillende. Ik zoek een camera tot +/- 550 iets meer is ook geen probleem. Deze moet geschikt zijn om foto's binnen en buiten te maken van bewegende objecten. Zoals mijn paarden en honden :) . En het liefst met filmopname HD. Weet iemand wat voor camera en wat voor lens het beste zou zijn? :D

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:23

Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen (?) maar ik heb nog een tweedehands canon eos 450D te koop met 18-55 mm IS lens; misschien iets om mee te beginnen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 07:42

*\o/*

Jaa heb de knoop doorgehakt en sinds gister de Panasonic Lumix DMC-GF6W in huis. :D

Er zit een standaard kit-lens bij en een zoomlens. Moet wel erg wennen aan die micro 4/3 milimeters. Er zit een 14-42mm en een 40-150mm lens bij, wat dus eigenlijk een 18-84mm en 80-300mm lens is. Haha!

Verder denk ik nu heel hard over de 19mm 1.7 pancake. Dat is echt een mooie 'snapshot' lens. Alleen wel goed aan de prijs. Sigma heeft een 30mm 2.8 lens voor de helft van de prijs dus ik twijfel nog even.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 08:35

@XMoniek: Dan kun jij misschien beter kijken in het compactcamera topic. Een spiegelreflex of systeemcamera is met alles erop en eraan duurder dan 275 euro. :=

@Cathlin: Als je graag een spiegelreflex wilt om te fotograferen heb je al een instapmodel van Canon of Nikon voor 350 euro. Hier zit dan een kitlens bij. Voor nog eens 200 euro heb jij er een telezoom bij voor bij de paardjes en zit jij precies nog binnen budget. :)

@jchristina: Daar is inderdaad de Bokt Markt voor. ;)

@Nelleke: Nice! Veel plezier met deze systeemcamera. Ben erg benieuwd naar jouw foto's, omdat er nog niet veel mensen met systeemcamera's werken. Ik lees er in ieder geval goede verhalen over. :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 08:43

Tnx! Ik ben zelf ook heel benieuwd. Was gister bij nivo-schweitzer in Amsterdam (fotospeciaalzaak) en die man was echt mega-enthousiast over systeemcamera's met het micro 4/3 systeem. Wordt nog weinig verkocht aan fotografen, meer aan mensen die filmen vanwege de micro 4/3 lenzen en het compacte. De mijne dan weer minder ivm het feit dat er geen externe microfoon op kan maargoed, ik ga ook niet/weinig filmen.

Koop tegenwoordig bijna alles op internet maar vond het erg fijn dat ik alles even in handen kon houden, ook met een grote SRL ernaast, verschillende lenzen erop en eraf etc.

Had zelf al een hele hoop research gedaan, m'n wensen uitgesproken in de winkel en het budget, en toen kwam de beste man met exact dezelfde cam als ik zelf voor ogen had. Fijn om toch even een bevestiging te krijgen als je iets koopt wat toch vrij 'nieuw' is.

Cathlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:48

Thanks voor je antwoordt bagheera. Ik ga gelijk even kijken op internet!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:37

Dit was een mooie klusje om dit filmpje te maken zeg... := Ze hebben een Canon 10D uit elkaar gehaald en er een filmpje van gemaakt. :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:40

Hoi iedereen.

Ik kon het compact camera topic (?) niet vinden maar er werd gezegd dat ik dit hier ook wel kon posten.
Mijn fototoestel is stuk gegaan vorige week (net toen het babypoesje in huis kwam...) en voor mijn verjaardag vraag ik een nieuwe :) willen jullie me helpen met compact camera's zoeken en de link/naam even neerzetten? Er zijn er zo ontzettend veel! :oo
Ik houd heel erg van foto's maken, foto-albums in elkaar zetten, ed.
Okey wat ik wil.
Nou.

- De camera moet in je broekzak passen. Ik neem mijn camera dus elke dag mee voor als er op stal iets bijzonders oid gebeurd. :') Dus deze gaat ook wel intensief gebruikt worden.

- Geen spiegelreflex!!!! Ik zie mezelf al zeven dagen per week rondsjouwen met zo'n ding en lenzen van honderden euro's kopen... Mocht ooit trouwens een dagje met de spiegelreflex camera van een vriendin fotograferen en het was echt vet leuk. Maar goed.

- Haarscherp, dus met sport-modus, omdat mn ouwe constant wazig was wat ik ook veranderde aan de instellingen dus daar erger ik me nu flink aan.

- Als ik de voorgrond scherp kan maken en de achtergrond wazig (zonder macro!!!) zoals dat met spiegelreflex kan zou dat echt geweldig zijn.

- Veel foto's achter elkaar kunnen maken met één druk op de knop zodat er altijd wel één tussenzit waarop het model leuk op staat.

Zeer veel dank als iemand met namen komt! :):)
doeg

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:49

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:23

_Nelleke_ schreef:
Tadaa:

[FK] [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Edit: wat is je budget?

En bokeh (wazige achtergrond) kan je eigenlijk niet/nauwelijks creëren met een compactcamera. :)

Het kan wel als je wat trucjes kent. Bijvoorbeeld portretstand of zelf sleutelen aan je compositie zodat de camera het al automatisch toepast.