[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:17

Mooi zeg !

Leuk topic, ik wil ook graag mee doen

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:20

Afbeelding

magda_90

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:14

Wegens tijdgebrek vandaag, reageer ik zondag op alle foto's die in het lijstje worden verzamelt, ok?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:30

Was ik deze keer ook van plan!
Word trouwens wel een giga lijst nu...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 16:50

Wat als je alleen opbouwend commentaar geeft over de foto's waar jij iets anders over wil melden dan alleen "mooie foto!"? Dat scheelt best wel denk ik... Of je verzamelt over de hele week alle commentaar in een Word bestand en voegt toe als je weer iets weet. Zo doe ik de lijst elke keer. Die staat gewoon in een Word document. Copy/paste en een beetje aanpassen.

Welkom, chip! Je staat op de lijst erbij.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:09

Agossie schreef:
Wat als je alleen opbouwend commentaar geeft over de foto's waar jij iets anders over wil melden dan alleen "mooie foto!"? Dat scheelt best wel denk ik... Of je verzamelt over de hele week alle commentaar in een Word bestand en voegt toe als je weer iets weet. Zo doe ik de lijst elke keer. Die staat gewoon in een Word document. Copy/paste en een beetje aanpassen.

Welkom, chip! Je staat op de lijst erbij.

Dat ligt bij mij meestal aan de tijd/wat ik van de foto vind. De ene keer is het een "oneliner" omdat ik niet echt inhoudelijk iets te voegen heb en de andere keer uitgebreid onderbouwd feedback. Van dat bestandje is een goed idee. :j

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:15

Dankjewel Agossie

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:15

Even niks te doen, dus maar vast de eerste commentaren er uit gooien :)

calice: Vind de kleuren en het oog goed gelukt, alleen de compositie een beetje saai.
F_Orumster: Mooie foto!
Iejoorr: Vind deze een beetje saai. Probeer meer te spelen met de reflectie in het oog en de compositie.
ismy: Vind het een mooi moment, ga mee met de voorgaande commentaren.
JNSW: Heel gaaf spikkeltje. Jammer dat het zo donker is. En vind het hek een beetje storend.
Jolijnn: Sorry vind deze foto niet zo intressant. Misschien kun je volgende keer kiezen voor een andere compositie of juist op 1 detail concentreren.
Lara: Heel gaaf plaatje! Alleen omdat het paard hoger staat dan jou zou ik het persoonlijk mooier vinden als je nog wat meer voorgrond ziet. Het heuveltje zeg maar.
Leonyr: Vind het een heel leuk moment! Vooral de hond op de achtergrond.
lifaya: Super plaatje! Jammer van het licht, maar dat maakt hier niet heel veel uit vind ik.
magda_90: Mooi sfeer plaatje! Als heel klein detail had ik net een seconde later de foto willen maken, vind de opgetilde voet van de voetganger niet zo mooi.
Nefertarie: Haha dat tongetje!! Foto technisch vind ik het geen mooie foto, sorry. Hij niet scherp, en nogal donker. Ook is de compositie niet heel spannend.
_nvds: Weinig over te zeggen. Mooi sfeerplaatje.
wienkecarlo: Wat een schatje! Maar fototechnisch geen goede foto. Hij is niet scherp en erg donker. Misschien een leuk idee om je konijn in de sneeuw wat wortels te voeren. Zit konijn fijn stil en de wortels geven in contrast met de sneeuw een leuke kleur!
XiiaaooNaa: Ik vind de rechterkant van de foto heel gaaf!! Alleen de linkerkant vind ik de foto erg na beneden halen. Rechts is super scherp en mooi qua kleur. Rechts is wat vaag en zijn de kleuren ook minder.
Lisa: Prachtig model, mooie blik heb je gevangen! Vind alleen het witte blousje wat te fel.
Chip: Vind de voorpluk op deze foto heel mooi, mooie kleur en die stukjes ijs er in. Verder vind ik de foto niet zo geslaagd. Vind de uitsnede niet zo mooi, hou niet zo van afgehakte neusen. Heb je deze zo bewerkt of zo gemaakt?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:29

XiiaaooNaa Leuke foto! Vind het moment erg leuk. Jammer dat hij links niet zo scherp is.
Jolijnn Leuk he? Heb het ook een tijdje gedaan. Ik had de foto zelf wat meer ruimte gegeven aan de onderkant. Verder vind ik de foto ook niet heel intressant om naar te kijken. :o
_nvdsLeuke foto.
F_Orumster Mooie foto!
xliisaa Prachtig hoe de ogen er uit springen! Mooie foto. :)
chip Mooie foto.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:12

Mijn picture of week 4 :D
Afbeelding
Ik heb een shoot gehad van mn zusje en haar vriendinnen gisteren, heb deze gekozen als picture of the week.
Ben zelf niet helemaal tevreden over de scherpte van het linker meisje, verder had ik ze qua kleur misschien beter kunnen verdelen, maar verder vind ik het een leuke foto :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:48

Zou het linker meisje er af knippen :p Zij haalt de foto echt na beneden door haar rare houding. En de andere meiden lachen heel spontaan terwijl zij nogal gemaakt kijkt. Viind verder een hele leuke foto! Jammer dat er wat gras door de sneeuw heen komt.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:53

Nou ik zou het nogal onbeleefd vinden als ze haar er af had geknipt := Het zijn allemaal vriendinnen en dan zou je er opeens eentje af halen? Zou dat zelf niet pikken als ik er af was gehaald :P Het is jammer maar trekt ook wel weer de aandacht

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:57

lovey_ou schreef:
Nou ik zou het nogal onbeleefd vinden als ze haar er af had geknipt := Het zijn allemaal vriendinnen en dan zou je er opeens eentje af halen? Zou dat zelf niet pikken als ik er af was gehaald :P Het is jammer maar trekt ook wel weer de aandacht

Daarom heb ik dat ook niet gedaan :+
Ze lacht ook op geen enkele foto dusja :=
Niks aan te doen, het werd meerdere malen gezegd maar ze wou het niet...

En idd het gras, maarja hier ligt nou eenmaal niet meer sneeuw helaas -O-

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:04

Voor een foto voor haar doe je dat natuurlijk niet nee :) Maar het hier om wat jij als fotograaf van de foto vind. Dus dan moet het kunnen vind ik :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:17

Afbeelding

Mijn foto van week 4.

De actiefoto's zijn bijna allemaal mislukt. Te weinig scherpte of een rennende hond zonder hoofd. Ze rent veel te hard, ik ben niet de enige die hier last mee heeft :+

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 01:13

Tjessus, paar keer op pad geweest met camera (okay, "stal" is in dit geval "op pad") maar er zit gewoon niets bij dat ik zou willen plaatsen hier. Ik mis het even deze week. Morgen gaat het sneeuwen, dus wellicht nog maar een keer op pad met de camera.
Foto's van de shoot vorige week zijn zeer geslaagd, maar dit paardje wordt ingeslapen en ik zou het zelf, als eigenaar, niet op prijs stellen als deze foto's ergens zouden verschijnen zonder toestemming. (ik weet het, er zit geen "portretrecht" op paarden foto's, maar het gaat hier om goed fatsoen en emoties van iemand.)

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:31

Ik ga vandaag iedereen beoordelen...

Vraage: kun je de batterij van je camer opladen als hij niet leeg is..
Hb morgen namelijk 2 schoots en wil me camera wel vol hebbn..
Niet dat hij hiervan kapot gaat ofzo?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:12

Agossie schreef:
Tjessus, paar keer op pad geweest met camera (okay, "stal" is in dit geval "op pad") maar er zit gewoon niets bij dat ik zou willen plaatsen hier. Ik mis het even deze week. Morgen gaat het sneeuwen, dus wellicht nog maar een keer op pad met de camera.
Foto's van de shoot vorige week zijn zeer geslaagd, maar dit paardje wordt ingeslapen en ik zou het zelf, als eigenaar, niet op prijs stellen als deze foto's ergens zouden verschijnen zonder toestemming. (ik weet het, er zit geen "portretrecht" op paarden foto's, maar het gaat hier om goed fatsoen en emoties van iemand.)

Dat vind ik nou super netjes van je!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:13

Jolijnn schreef:

Je kunt gewoon opladen volgens mij hoor!

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:06

_Laura ook als fotograaf moet je je modellen aansturen, misschien een tip voor de volgende keer.
Ik weet niet of je het hebt gedaan hoor maar het linker model heeft een rare houding en ze kijkt niet al te vrolijk.
Als fotograaf zijnde kan je dat natuurlijk wel aangeven, misschien had ze het zelf niet eens door of dacht ze dat de rest ook serieus keek.
En wat tips geven qua houding, rechter meisje staat ook wel erg voorover en de middelste 2 staan zowat tegen elkaar aan.
Dat ziijn echt van die kleine dingetjes waar je op zou kunnen letten, klinkt allemaal erg neagtief maar dat is niet zo hoor.
Vind je foto verder erg geslaagd, ik weet wel zeker dat de vriendinnen er super blij mee zijn :)

Tesseke ik vind je foto erg donker, met een bewerking programma zou je hem wel lichter kunnen krijgen.
Ook vind ik de achtergrond achter de hond erg storend, ook had ik een andere halsband gekozen.
Verder is die wel goed scherp.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:19

Dames, het lukt mij niet om vandaag foto's te maken. Morgen gaan we de hele dag naar een dressuurstal in Duitsland, neem dan de camera mee, en hoop daar wat mooie plaatjes te kunnen schieten. Ben alleen bang dat ik ze dan niet voor 12 uur geplaatst kan krijgen. Vinden jullie het erg als ik mijn week 4 voor deze keer de maandag plaats?

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:49

Zo even mijn lijstje weer bijgewerkt haha :

Jolijnn, zeker geen verkeerde foto! De persoon die daar staat klopt goed bij het plaatje. Maar misschien de volgende keer proberen hem nog iets na te bewerken zodat het plaatje helemaal af is.

lifaya, Wauw wat een plaatje! Blijf er naar kijken.. heb eigenlijk niet echt opmerkingen of tips haha.

magda_90, Ik vind het echt een prachtige foto! Mooie sfeer en goede nabewerking. Top!

Nefertarie, Leuke foto! Maar het paard springt er nog niet echt uit voor mijn gevoel. Misschien een beetje spelen met contrast etc. Verder een leuke foto!

XiiaaooNaa, Mooie foto! Erg scherp en goede kleurcombinatie (achtergrond).

_nvds, Mooie foto, fijn beeld om naar te kijken! Alleen lijkt het net alsof ruis zit op de
achtergrond, of zie ik dat verkeerd? Kan het niet goed zien i.v.m de grootte van de foto.

F_Orumster, ik vind het een mooie foto! Mooi nabewerkt. Het trekt in ieder geval wel de aandacht :)!

xliisaa, mooie foto en mooi scherp! Model is ook goed opgemaakt!

chip, Het is opzich wel een leuke foto. Alleen spreekt die mij niet zo heel aan. Oogfoto’s vind ik persoonlijk alleen echt heel mooi als er iets aparts van is gemaakt (mooie compositie) of als het paard een apart oog heeft etc. Toch goed geprobeerd!

__Lauraa, leuke foto! Indd zoals je al aangeeft staat het linker meisje op deze foto er iets minder spontaan op als de rest etc. maar dan nog vind ik het een geslaagde foto

tesseke, mooie foto! Maar vind de foto toch te donker. Het is handig om van zulk soort foto’s de belichting en het contrast aan te passen met een bewerkingsprogramma. Zo gebeurd! Verder een mooie foto

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 15:13

ismy schreef:
Jolijnn schreef:

Je kunt gewoon opladen volgens mij hoor!

Oke bedankt <3

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:57

Sorry geen tijd meer gehad om week 3 commentaar te plaatsen, dus alleen van week 4 ! :)

Leonyr schreef:
xMayo
Prachtige felle ogen! Ook jou kan ik aanraden om het bovenstaande stukje over compositie te lezen.

Thanks! Weet dat het op ooghoogte moet, maar voelde er niet zoveel voor om in de sneeuw te gaan liggen :=

Iejoorr: sorry vind het niet echt een geslaagde foto. Mist scherpte en een beetje standaard oogfoto.
ismy: geslaagde plaat! wel eens met Lara :)
Nicole: Leuk moment!
Lara: Gave foto, alleen de kleuren zijn mij iets té, vindt Levado toch iets te geel.
JNSW: Wat een geweldig paard! Leuke foto!
calice: Netjes scherp!
Leonyr: geweldige foto!!
Nefertarie: Leuke foto, mist wel wat scherpte
magda_90: Geslaagde foto! :D
lifaya: Precies het goede moment, tof!
XiiaaooNaa: Geweldig, mooie ogen!
Jolijnn: Sorry vind de foto niet echt spannend.
_nvds: Mooi plaatje!
F_Orumster: Aparte, maar leuke plaat!
xliissaa: Mooie foto, mooi model!
chip: Leuke foto, maar vind de uitsnede niet zo mooi, had liever wat meer van de pony gezien.
__lauraa: Leuke foto! Wel jammer van de 'verkleumde' houding van het linker meisje.
tesseke: Je foto is nogal donker en misschien iets meer bijsnijden, maakt hem net iets interessanter.

Netjes van ja agossie! :j

Ik ga een foto uit de oude door zoeken, deze week geen geslaagde foto's gemaakt. :)

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:06

Mijn inzending voor week 4. :)
Eerste keer dat ik een mens, mijn vriendin, ging fotograferen. Kleurbewerking is een kwestie van smaak. :)

Afbeelding

Edit: zie wel dat de kwaliteit door uploaden nogal achteruit gegaan is. -O-