Nu nog ff oefenen met alle opties die erop zitten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
absque_dubio schreef:Ik raad mensen aan om terug te lezen of eventueel de zoekfunctie te gebruiken, deze vragen zijn al zó ontzettend vaak langsgekomen, en ook al zó ontzettend vaak beantwoord..
Patriciak44 schreef:Ben echt superblij dat dit topic er is, maar wat zie ik door de bomen het bos niet meer pffffffff.
Heb een Nikon Coolpix S200, maar daar ben ik echt niet meer tevreden over.. Sowieso, ik heb het id dat de kwaliteit steeds harder achteruit gaat, kan dit kloppen?? (En ja, ik formateer wel, maar dat helpt niet)
Ik heb sinds ruim een jaar een heerlijk zoontje, maar zodra mama op m afkomt met dat gekke ding maakt tie dat tie wegkomt
En de Nikon is zo vreselijk langzaam, dat ik telkens een weglopend kind op de foto heb staan. Ook van iets verder weg (als zoonlief t dus niet door heeft) vind ik de foto's niet mooi duidelijk.
Ik zoek dus:
een "snelle" camera, waarmee je ook snel door kan klikken
Goede zoomfunctie zodat ook van iets verderweg fijne foto's gemaakt kunnen worden
Ook mogelijkheid tot filmen (hoeft geen superkwaliteit)
Ook zou het fijn zijn als er wat bewerkmogelijkheden (z/w sephia kleurcontrast) opzitten, maar dit is niet noodzakelijk..
Budget max 250 euro..
Alvast heel erg bedankt voor degene die me wil helpen
Tancreda4 schreef:Interessant topic!
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een vervanger voor mijn oudje. Mijn kodak dx6490 is gesneuveld, en wil toch weer graag een compact camera. Dacht neem er eentje uit dezeflde of andere kodak serie, maar heb ik mijn ultieme camera nog niet in gevonden. Dachd at het wel simpel zou zijn, ongeveer dezelfde eigenschappen van mijn oudje, maar misschien ietsjes beter zelfs. Maar dat valt vies tegen![]()
Mijn lijstje;
- accu
- >= 4.0 Megapixels
- Liefst 10x optische zoom
- F2.8 - F.3.7 (al is dat niet een onwijs vereiste)
- 16 - 1/1700 => Sluiterstijd vind ik HEEL belangrijk. Het liefst van een paar seconden tot 1/2000
- film met geluid
- handmatig kunnen instellen (iig de sluiterstijd)
Herkent iemand hier een camera in?
Patriciak44 schreef:Ik heb alle pagina's van het topic doorgelezen, maar iedereen hier wil foto's maken van de natuur of paarden, terwijl ik het belangrijk vind om mn kind leuk op de foto te kunnen zetten
Dus als iemand hier nog een optie voor heeft?? Had zelf al een Canon Powershot in gedachten (maar welke dan weer pfff)
In winkels ben ik altijd zo'n muts dat ik me iets aan laat smeren terwijl ik er dan later niet blijmee ben, dus ga graag goed voorbereid naar de winkel:)