[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PsydoxyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 00:29

Nou mensen... ik ben geslaagd :D. Het is een Olympus 9000 geworden. Toch compact met 12 mp en 10x zoom....
Nu nog ff oefenen met alle opties die erop zitten. }:0

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 00:33

Ben benieuwd hoe die bevalt Psydoxy.

Roziee, bij een spiegelreflex moet je wel een objectief bijkopen. :j
Dat is een nadeel van spiegelreflex, met alleen een camera ben je niet.
Komt zeker voor paardenfotografie wel een telelens bij.

RM_

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:10

Ik zit nu te twijfelen tussen een spiegelreflex camera (Canon 1000D) en een andere waar ik de naam van kwijt ben.. Die tweede is dus geen spiegelreflex maar kun je wel stuk meer inzomen. Ze zijn ongeveer even duur.

Wat zou jullie voorkeur zijn??

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:05

Hallo,

Ik ben aan het sparen voor een Canon Spiegelreflex!

Maar weet niet welk ik moet nemen, ik twijvel nog over een paar camera's
Canon EOS 350D
Canon EOS 400D
Canon EOS 450D

Een van deze 3 moet het denk ik worden!

Maar mijn vraag was dus!

Welke camera is het scherpst in beweging?

Al vast bedankt *D

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:33

Binnekort ga ik een spiegelreflex camera kopen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Canon EOS 450 D / Canon EOS 1000D ,maar de andere camera's wil ik ook nog wel eens in mn handen hebben. Nu moet ik natuurlijk binnen een redelijk budget blijven. Maar mijn vader raad mij aan om te kijken voor een camera met een goede lens, omdat de standaard 18 - 55 niet zo veel kan. Welke lens gebruiken jullie voor paardenfotografie? Is image stabilisatie (IS) ook een must ?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:39

Ik raad mensen aan om terug te lezen of eventueel de zoekfunctie te gebruiken, deze vragen zijn al zó ontzettend vaak langsgekomen, en ook al zó ontzettend vaak beantwoord.. :=

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:04

Ponyta, als je 't geld hebt zou ik voor de 450D, of de 400D gaan. Met de 400D zou je meer geld overhebben om te investeren in goede lenzen.

Voor lenzen kun je in het volgende topic terecht: [FK] [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:00

Interessant topic!

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een vervanger voor mijn oudje. Mijn kodak dx6490 is gesneuveld, en wil toch weer graag een compact camera. Dacht neem er eentje uit dezeflde of andere kodak serie, maar heb ik mijn ultieme camera nog niet in gevonden. Dachd at het wel simpel zou zijn, ongeveer dezelfde eigenschappen van mijn oudje, maar misschien ietsjes beter zelfs. Maar dat valt vies tegen :?

Mijn lijstje;
- accu
- >= 4.0 Megapixels
- Liefst 10x optische zoom
- F2.8 - F.3.7 (al is dat niet een onwijs vereiste)
- 16 - 1/1700 => Sluiterstijd vind ik HEEL belangrijk. Het liefst van een paar seconden tot 1/2000
- film met geluid
- handmatig kunnen instellen (iig de sluiterstijd)

Herkent iemand hier een camera in?

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:20

absque_dubio schreef:
Ik raad mensen aan om terug te lezen of eventueel de zoekfunctie te gebruiken, deze vragen zijn al zó ontzettend vaak langsgekomen, en ook al zó ontzettend vaak beantwoord.. :=

Ik heb alle pagina's van het topic doorgelezen, maar iedereen hier wil foto's maken van de natuur of paarden, terwijl ik het belangrijk vind om mn kind leuk op de foto te kunnen zetten ;)
Dus als iemand hier nog een optie voor heeft?? Had zelf al een Canon Powershot in gedachten (maar welke dan weer pfff)
In winkels ben ik altijd zo'n muts dat ik me iets aan laat smeren terwijl ik er dan later niet blijmee ben, dus ga graag goed voorbereid naar de winkel:)

Patriciak44 schreef:
Ben echt superblij dat dit topic er is, maar wat zie ik door de bomen het bos niet meer pffffffff.

Heb een Nikon Coolpix S200, maar daar ben ik echt niet meer tevreden over.. Sowieso, ik heb het id dat de kwaliteit steeds harder achteruit gaat, kan dit kloppen?? (En ja, ik formateer wel, maar dat helpt niet)
Ik heb sinds ruim een jaar een heerlijk zoontje, maar zodra mama op m afkomt met dat gekke ding maakt tie dat tie wegkomt :)
En de Nikon is zo vreselijk langzaam, dat ik telkens een weglopend kind op de foto heb staan. Ook van iets verder weg (als zoonlief t dus niet door heeft) vind ik de foto's niet mooi duidelijk.

Ik zoek dus:
een "snelle" camera, waarmee je ook snel door kan klikken
Goede zoomfunctie zodat ook van iets verderweg fijne foto's gemaakt kunnen worden
Ook mogelijkheid tot filmen (hoeft geen superkwaliteit)

Ook zou het fijn zijn als er wat bewerkmogelijkheden (z/w sephia kleurcontrast) opzitten, maar dit is niet noodzakelijk..

Budget max 250 euro..

Alvast heel erg bedankt voor degene die me wil helpen :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:52

Tancreda4 schreef:
Interessant topic!

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een vervanger voor mijn oudje. Mijn kodak dx6490 is gesneuveld, en wil toch weer graag een compact camera. Dacht neem er eentje uit dezeflde of andere kodak serie, maar heb ik mijn ultieme camera nog niet in gevonden. Dachd at het wel simpel zou zijn, ongeveer dezelfde eigenschappen van mijn oudje, maar misschien ietsjes beter zelfs. Maar dat valt vies tegen :?

Mijn lijstje;
- accu
- >= 4.0 Megapixels
- Liefst 10x optische zoom
- F2.8 - F.3.7 (al is dat niet een onwijs vereiste)
- 16 - 1/1700 => Sluiterstijd vind ik HEEL belangrijk. Het liefst van een paar seconden tot 1/2000
- film met geluid
- handmatig kunnen instellen (iig de sluiterstijd)

Herkent iemand hier een camera in?

Ik weet niet wat jouw budget is.. Maar ik heb de canon powershot XS 10 IS. Echt een super fijne camera. Lekker vlot (behalve in het donker met flitser..) Met 10 megapixels en 20x optische zoom.. Echt mooi ook, super scherp als je in zoomt. Alles valt handmatig in te stellen, ook sluitertijd. Je kunt er ook mee filmen :j . Ik wilde ook met accu, helaas wassie dan 200 euries duurder. Ben voor de batterijen gegaan.. maar ik vind dat hij met batterij toch aardig lang volhoud voor intensief gebruik (lees: 10000 x terug kijken, inzoomen uitzoomen ect).

Misschien is het wat voor je. Ik ben iig erg tevreden :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:58

Ik moet zeggen dat ik batterijen niet gek vind hoor. Iedereen wil altijd een camera met accu, maar ik had een Fuji op hema-fotobatterijen en die ging prima hoor. Voordeel van batterijen vind ik dat als ze onverwachts leeg gaan - ik vergeet ze nog wel eens op te laden - je zo een setje nieuwe kunt kopen, met een accu gaat dat wat lastiger.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:00

@ Tancreda4: Je kunt ook een Canon Powershot nemen. Deze voldoet aan je eisen, is niet heel duur en je kan alles handmatig instellen als je wilt. Zelfs handmatige scherpstelling.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:05

Patriciak44 schreef:
Ik heb alle pagina's van het topic doorgelezen, maar iedereen hier wil foto's maken van de natuur of paarden, terwijl ik het belangrijk vind om mn kind leuk op de foto te kunnen zetten ;)
Dus als iemand hier nog een optie voor heeft?? Had zelf al een Canon Powershot in gedachten (maar welke dan weer pfff)
In winkels ben ik altijd zo'n muts dat ik me iets aan laat smeren terwijl ik er dan later niet blijmee ben, dus ga graag goed voorbereid naar de winkel:)

Mijn excuus, ik bedoelde het niet naar jou toe. ;)
Het was meer voor de mensen die elke keer naar de canon 350D 400D 450D en 1000D vragen, want daar staat al ontzettend veel over.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:53

ja sorry ;)
Ga is terug lezen :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:46

Patricia, een kind of een paard maak op zich niet heel veel uit qua beweging van beiden zeg maar.
Een Canon Powershot klinkt wel goed.

Tancreda, jij hebt beetje hetzelfde als mij.
Ik zoek ook zoiets.
Mij lijkt beetje compact wel fijn, maar wel met voldoende functie. Toch is er dan nog best veel keus.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:51

Evelien14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:15

ik heb nu een gewone ja digitale camera. me tante heeft de nikon D70. super goed! ik heb vandaag de hele tijd van vanalles foto's lopen maken. en uiteraard kom je dan op het idee om ook zo een camera te kopen.
maarja nu mijn vraag; welke is ze beste. een beetje beginners camera?of heb je daar geen aparte dingen voor?
het liefst niet al te duur. als je 15 bent heb je meestal niet zoveel geld te besteden.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:12

@DmNqUe: die d60 is zeker een goede set! :) Ik zou em eerst ook nemen maar ga nu toch doorsparen, waarschijnlijk voor de d5000 met 18-200 VR Nikon lens :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:13

Heeft er trouwens iemand hier al ervaring met de d5000?
Er zit zo'n draaibaar display op hé, maar ik vroeg me af of dat niet kwetsbaar is en snel kapot zal gaan..??
Aan de andere kant...die draaischermpjes worden in de videocamera's al heel lang gebruikt :=

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:12

Ik ben opzoek naar een spiegelreflexcamera
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik zoek eentje rond de 400/500 euro.

Ik wil kleine hondjes en katten gaan studiofotograferen en gewoon buiten.
Ik doe het nu met mn Sony Cybershot D900.

Ik wil graag een camera die goed het voorwerp scherp stelt en de achtergrond wazig.
Zoals dit: http://www.ofsilentforce.com/jip/6augustus3.jpg

Je zult vast met een duurdere camera écht zo'n beeld krijgen maar ikw il graag in dat budget een camera die dat zoveel mogelijk doet. En dan kan ik toch altijd later nog andere lenzen aanschaffen?
Hij moet zo goed mogelijk een rennend hondje & springend hondje scherp en goed fotograferen.

Kunnen jullie me helpen?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:22

dat heb je niet doig dat kun je ook met een handzaam cameratje

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:26

Pinkie die snap ik even niet? Doig?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:27

Nodig gok ik zo? :=

Hoezo niet nodig? :+

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:38

pinkie87 schreef:

Huh?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:41

Limoen schreef:
pinkie87 schreef:

Huh?

Wat ze probeert uit te leggen. Foto's maken waarbij het onderwerp scherp is, en de achtergrond wazig, kan je ook met een compact camera. Heb je geen spiegelreflex voor nodig..