[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arielle_

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:35

manzano schreef:
[EA-OV] [TK] Canon EOS300D + 18-55 mm + toebehoren
Vind hem nog aardig aan de prijs voor zo'n oude camera, maar wie weet is het wat voor iemand.

Vind het een hele mooie prijs, zeker voor alles wat erbij zit.
Fotografeer zelf nu ook nog met een 300D, niks mis mee hoor Lachen

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:33

Ik heb vandaag de Fujifilm Finepix S5800 gekocht. Lachen
Aangezien mijn vorig kodak het steeds begaf (ook na de reparatie)

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:27

patsur schreef:
Toch een compact genomen lieke4quike? Hoe kwam je daar zo bij?

Ben de winkel ingestapt, ik zeg zo dat ik een camera wil waar je in ieder geval alles in kunt stellen enz. .... begint hij bij de simpele camera's..... UHM,,,, nee.....
Dus ik vragen naar superzoom camera's, hij pakte er een en begon er over te vertellen....
Toen gevraagd of een spiegelreflex wat zou kunnen zijn,,, hij zegt... nouw, ik denk dat je er niet veel meer aan hebt, vergeleken met deze camera (die ik nu dus heb gekocht)... vandaar.
(ik heb hem voor 280 euro gekocht, zag ik hem gisteren bij bol.com voor 200 euro en dan kreeg je er ook nog een 4gb kaartje bij, toch niet altijd goedkoper hé Tong uitsteken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:46

Mooooi, Lieke is voorzien.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:25

Arielle_ schreef:
manzano schreef:
[EA-OV] [TK] Canon EOS300D + 18-55 mm + toebehoren
Vind hem nog aardig aan de prijs voor zo'n oude camera, maar wie weet is het wat voor iemand.

Vind het een hele mooie prijs, zeker voor alles wat erbij zit.
Fotografeer zelf nu ook nog met een 300D, niks mis mee hoor Lachen

Je moet ook kijken naar de inmiddels bestaande alternatieven...........

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:09

Ik vind het best een nette prijs anders..

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 00:03

manzano schreef:
Je moet ook kijken naar de inmiddels bestaande alternatieven...........

Weet ik ook wel, wil nou ook steeds verder in de fotografie en ben nu ook verder aan het kijken voor professionelere apparatuur, maar dan vind ik dit nog een hele nette prijs! Lachen

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:07

Hoi

Ik heb ff een stukje van dit topic meegelezen omat ik een nieuw toestel wil kopen. Ben alleen een betje onzeker over mijn tokostige aanschaf.
Ik heb nu een oud toestel waar ik elemaal zat van ben. Namelijk deze http://www.kieskeurig.nl/product/5F6A4F59344534F4C1256D59005C8D95.htm
Hij weigerd zo nu en dan en het duurt tijden voordat ik een nieuwe foto kan maken. Bovendien zijn de foto's ook niet scherp en kan ik er bijna na iedere fotosessie nieuwe batterijen indoen.

Mijn oog is nu gevallen op deze camera (kodak easyshare 1012 is http://www.kieskeurig.nl/product/5F6A4F59344534F4C1256D59005C8D95.htm
Hier zit een accu bij ipv batterijen. Waar gaat jullie voorkeur naar uit. Batterijen of een accu? En als iemand nog andere kritiek heeft op deze camera hoor ik het graag. Heb er namelijk niet heel veel verstand van maar wil gewoon heldere foto's maken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:26

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:47

Ik zag vandaag toevallig iets leuks in de winkel en zit er sterk aan te denken om hem te kopen.

Het is een Nikon D40. Mijn tante heeft de D60, en die vind ik schitterend. De kleuren van Nikon vind ik ook vaak beter dan Canon.
Zou het verstandig zijn om hem te kopen? Hij was ongeveer 370-380 euro. Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:17

Dat is ook wel iets waar Nikon om bekend staat Myra. Lachen
De D40 vind ik een leuke cam om mee te beginnen, met een setje lenzen (of superzoom) zit je voorlopig wel goed!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:47

Ik zou graag jullie advies willen over de aanschaf van een 2e hands camera. Ik vind fotograferen leuk en wil me er meer in verdiepen, maar ik wil in eerste instantie eigenlijk geen enorm dure camera kopen om er vervolgens achter te komen dat ik er toch niet zoveel mee doe.

Ik begrijp dat je een beetje mazzel moet hebben, maar wat vinden jullie hier bijvoorbeeld van:
Wegens aanschaf nieuw camera:

Canon EOS 300D spiegelreflex camera
Camera is 3,5 jaar oud en ziet er nog netjes uit, weinig gebruikssporen. Inclusief:
- 18-55 mm kitlens + lensdoppen + zonnekap
- UV-filter
- 1 Gb chip (CompactFlash)
- Accu + lader
- Cameratas
- Originele doos met overige toebehoren als handleiding, software en kabels is ook aanwezig

Prijs: € 275,-

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:59

Myra schreef:
Ik zag vandaag toevallig iets leuks in de winkel en zit er sterk aan te denken om hem te kopen.

Het is een Nikon D40. Mijn tante heeft de D60, en die vind ik schitterend. De kleuren van Nikon vind ik ook vaak beter dan Canon.
Zou het verstandig zijn om hem te kopen? Hij was ongeveer 370-380 euro. Lachen

Ik heb sinds vorige maand de Nikon D40.
Wat een geweldig ding is dat Lovers. Hij is handig & Maakt naar mijn zinnen mooie foto's. Voor mij ligt hij goed in de hand, al is dat voor iedereen anders.
Echt waar een fantastische camera waar je nog wat van leert!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:18

Afgelopen week weer een D40 in handen gehad en echt, instellen via je menu is toch écht niet handig of ligt dat aan mij? Duurt zoo lang, gaat nier werken als je even snel je ISO enzo wilt aanpassen. Verward

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:26

Ik vind het wel handig, maarja je moet oefenen en dan loopt dat allemaal wel los Ja En dan gaat het snel, gaat met geen een camera van t begin vlug, toch? Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:32

patos schreef:
Ik zou graag jullie advies willen over de aanschaf van een 2e hands camera. Ik vind fotograferen leuk en wil me er meer in verdiepen, maar ik wil in eerste instantie eigenlijk geen enorm dure camera kopen om er vervolgens achter te komen dat ik er toch niet zoveel mee doe.

Ik begrijp dat je een beetje mazzel moet hebben, maar wat vinden jullie hier bijvoorbeeld van:

Camera is 3,5 jaar oud en ziet er nog netjes uit, weinig gebruikssporen. Inclusief:
- UV-filter
- Accu + lader
- Cameratas
- Originele doos met overige toebehoren als handleiding, software en kabels is ook aanwezig

Ik vind hem te duur voor een 3,5 jarige camera.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:38

patos te veel geld voor zo'n oude camera, zeker omdat er helemaal niets extra's op of aan zit.

Ik ben voor mijn Canon D400 125,- meer kwijt geweest maar had dat ook meteen meer toebehoren, incl. een 4GB kaart Lachen
Deze heb ik welliswaar in het buitenland besteld maar ik zou zeker neer meer opties gaan kijken dan je nu doet Ja

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:41

Ik heb mijne ook in het buitenland besteld, Sigaar.

Ik vind het wel veel geld voor zo'n toch al redelijk oude. Ik snap dat je er graag wat geld voor wil omdat er ook nog mooie foto's van kunnen komen, maar dan nog, hij gaat al 3,5 jaar mee, ook de batterij gaat ook met de tijd minderlang mee enzo Knipoog

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:26

_Marjon_ schreef:
Afgelopen week weer een D40 in handen gehad en echt, instellen via je menu is toch écht niet handig of ligt dat aan mij? Duurt zoo lang, gaat nier werken als je even snel je ISO enzo wilt aanpassen. Verward

Ik vind het via een menu onhandig, daarom ben ik blij dat ik nu 2 instelwielen heb Lachen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:10

DramaQueen_ schreef:
Ik heb mijne ook in het buitenland besteld, Sigaar.

Ik vind het wel veel geld voor zo'n toch al redelijk oude. Ik snap dat je er graag wat geld voor wil omdat er ook nog mooie foto's van kunnen komen, maar dan nog, hij gaat al 3,5 jaar mee, ook de batterij gaat ook met de tijd minderlang mee enzo Knipoog

En ook @ nijn en slimmerik: Bedankt voor jullie advies!

Ik vind het moeilijk: ik wil me meer in fotografie gaan verdiepen, heb al wat boeken gekocht (en gelezen Knipoog ). Ik wil alleen niet meteen de hoofdprijs betalen voor bijvoorbeeld een EOS 450d, omdat ik bang ben dat je er bijvoorbeeld toch minder gebruik van maakt dan verwacht.

Vandaar dat ik een leuk 2e hands toestel zoek dat nog wel wat jaartjes mee kan, maar waar ik niet de hoofdprijs voor betaal. Later kan ik dan altijd nog een nieuwer toestel kopen.

Misschien is het beter om dan een 'gewone' digitale camera te kopen (nieuw)? Zijn er modellen die jullie aanraden? (max. 400 euro)

Graag hoor ik van jullie, ik voel me zo'n dummy op dit gebied Blond

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:16

patos schreef:

- UV-filter
- Accu + lader
- Cameratas

Dat is die boktadvertentie waar we het net over hadden Knipoog Die vind ik dus ook te duur.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:25

Ja, excuses daarvoor, net toen de eerste reacties op mijn post kwamen zag ik dat ik over dezelfde advertentie op de vorige pagina heb heen gelezen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:27

_Marjon_ schreef:

Er zit een knop op de voorkant die je zelf een functie kunt geven. Over het algemeen is die ook niet bedoeld voor een meer ervaren fotograaf, die snel eea wil aanpassen..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:30

capopjekop schreef:
_Marjon_ schreef:

Ik vind het via een menu onhandig, daarom ben ik blij dat ik nu 2 instelwielen heb Lachen

Wat een opluchting he Haha! Ik kan nu mijn cam aardig blind bedienen, maak meer gebruik van de infobalk in mn zoeker. Alleen vind ik de ISO knop onhandig zitten..

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:34

Dit is een Canon EOS 350D, waar wel 2 geheugenkaartjes bij zitten, een battery grip en een zonnekap.
Maar hier wordt 550 euro voor gevraagd, dat lijkt me wel erg aan de hoge kant? Welke prijs is reël voor zo'n set?

Aangeboden: Complete Canon EOS 350D

Ik bied te koop aan mijn Canon EOS 350D spiegelreflexcamera met kit lens en battery grip.

Complete set:

-Canon EOS 350D body

-Canon EF-S 18-55mm f/3,5-5,6

-Canon Battery Grip BG-E3 (penlite's of canon oplaadbare batterijen)

-2x Batterij NB-2LH

-Battery Charger

-Rubberen zonnekap

-2x Trancend CF geheugenkaart (1x 2GB en 1x 8GB)

-Lens / body doppen

-Videokabel

-USB kabel

-Software

-Diverse boekjes (uitgeprinte Nederlandse handleiding)

-Doos

(zie foto´s)

Camera verkeerd in zeer goede staat. Geschikt voor de allround hobbyfotograaf. Heb er twee jaar lang heel veel plezier van gehad. Alle benodigde accessoires aanwezig.