[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:45

Die kans acht ik nihil Knipoog

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:53

Mariel89 schreef:
dankjullie voor al die blz informatie Huilen van het lachen
ben zelf ook aant kijken voor n spiegelreflex.
was al aardig in de richting van de canon 400D, tot ik de sony A200 zag met 2 lenzen dr bij...
maar bij canon zijn er natuurlijk wel veel meer lenzen te koop...
zit wel nog erg in de twijfel maar neig toch meer naar canon..

Het is een Canon 450D met 18-55 en 70-300mm lens geworden Haha!
Als 't goed is issie dinsdag binnen Lachen
Natuurlijk nog even afwachten, maar ben erg blij met mn keuze; had al ervaring met de EOS 350D en vindt de camera's van canon erg fijn Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:09

manzano schreef:
Die kans acht ik nihil Knipoog

Ik ook, maar goed ik denk ik zeg het erbij, anders krijgen we mss de discussie dat ik alle dixonverkopers over een kam strijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:40

...Plus dat ze bij de Dixons over het algemeen redelijk gericht zijn op het verkopen van spullen en niet op het informeren over verschillende merken... als je überhaupt nog niet weet of je een DSLR wil kopen, kom je er bij de Dixons geheid met één thuis...

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:45

Hebben jullie ook altijd 'het laatste exemplaar' bij Dixons? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:47

Klopt het dat als je met de Canon EOS 450D een lager opject fotografeert (dus je camera naar beneden houden), dat hij dan trager reageert? Als je op de ontspanknop drukt?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:11

Nee, dat klopt niet Juul Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:20

Lekker dan........... Nouja ik ga morgen naar de winkel terug voor een andere SD kaart, dan neem ik hem wel weer mee.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:23

Nou ja, misschien doe je zelf iets verkeerd Bloos Kan zijn dat de afstand te kort is om bijv. te kunnen focussen.
Kan best zijn dat hij ergens trager door reageert, maar dat heeft niets met de stand van het toestel te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:26

Nou hij is nu helemaal traaag... ik druk af (richting beneden dus) hoor je half sluitergeluid, word beeld zwart, na een tijd hoor je weer half sluitergeluid en dan heb je een wazige foto. De keuzemenuknop blijft ook hangen trouwens.. die gaat op een bepaald punt niet verder, met geen mogelijkheid..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:28

Hmmm dan is er iets niet goed nee........

Dat andere kan ook gewoon een veel te lange sluitertijd zijn natuurlijk......... Dan wordt je beeld ook "zwart".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:29

Hm.. dat zou ook nog kunnen.. maar waaom doet ie dat bij op ooghoogte fotograferen dan niet?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:29

Ander licht?? Kan je in principe gewoon zien op je scherm natuurlijk wat de sluitertijd is. Naar beneden is vaak donkerder......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:39

Ik zie dat nergens staan... alleen ISO-waarde.. waar kan je die sluitertijd zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:51

't Was idd de sluitertijd.. Bloos Maar euhm.. die keuzeknop draaid af en toe wel goed, en af en toe blijft ie aan de verkeerde kant hangen. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:47

Dankje! Nu geen tijd, ga het woensdag op m'n gemak doen. Lachen

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:14

capopjekop schreef:
Ze wil er mee zeggen dat dixons niet bepaald een speciaalzaak is en je dus beter ergens anders heen kunt gaan, omdat je niet weet wat je wil. Bij dixons kunnen ze je geen goed advies geven, of je moet net mazzel hebben dat je een fotograaf als verkoper hebt Lachen

weet ik, maar ik ga gewoon voor advies naar een winkel... en koop hem dan bij dixons Tong uitsteken

edit: of een andere winkel Tong uitsteken

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:07

capopjekop schreef:
Ze wil er mee zeggen dat dixons niet bepaald een speciaalzaak is en je dus beter ergens anders heen kunt gaan, omdat je niet weet wat je wil. Bij dixons kunnen ze je geen goed advies geven, of je moet net mazzel hebben dat je een fotograaf als verkoper hebt Lachen

En die kans is niet bijzonder groot, dus vandaar dat ik het gek vind dat je naar Dixons wil Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:08

Juul schreef:
Nou hij is nu helemaal traaag... ik druk af (richting beneden dus) hoor je half sluitergeluid, word beeld zwart, na een tijd hoor je weer half sluitergeluid en dan heb je een wazige foto. De keuzemenuknop blijft ook hangen trouwens.. die gaat op een bepaald punt niet verder, met geen mogelijkheid..

Lijkt mij eerder een lange sluitertijd dan dat het een fout in de camera is.
Voor het menutje zal ik wel even teruggaan..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:29

Nouks schreef:
...Plus dat ze bij de Dixons over het algemeen redelijk gericht zijn op het verkopen van spullen en niet op het informeren over verschillende merken... als je überhaupt nog niet weet of je een DSLR wil kopen, kom je er bij de Dixons geheid met één thuis...

vergeet dat nekhijgen niet als je alleen maar staat te kijken Haha! ik ben echt anti dixons *LOL* sorry voor degene die er fan van zijn. mediamarkt is btw precies t zelfde, ik heb er gewerkt dus bij mij flikken ze het niet, maar het was onderling een wedstrijdje wie het meeste kon verkopen, op de computers zag je dan ook serieus de scores enzo ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:35

Hmm bijzonder, ik was laatst bij de MediaMarkt en bij een 320 gig LaCie ext. harddisk stond geen prijskaartje. Bij de 250 gig-variant wel, bij de 500 gig ook, maar ik wilde toch ff informeren wat de 320 dan precies moest kosten. Kon gewoon niemand te pakken krijgen!

En dat was niet de 1e keer dat alle verkopers bij de Media Markt heel druk leken te zijn op het moment dat ik er iets nodig had...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:41

Heb ik inderdaad ook last van Nouks, toevallig ook met geheugenkaarten Tong uitsteken Prijsaanduidingen zijn uberhaupt schaars bij de Mediamarkt.. En dan moet jij maar 's iemand te pakken zien te krijgen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:05

NaNi: ging niet over geheugenkaarten, maar over externe HD's... Geheugenkaarten van 320 of 500 gig bestaan (nog?) niet Knipoog

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:16

Oeps foutje, BlonT he Knipoog