[Centraal] Wie wil mijn paard tekenen-topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:43

ik vind dat je zeker niet moet stoppen!! je kan echt heel goed tekenen!! alleen moet je oefenen op de verhoudingen!! maar dat moet wel lukken toch?

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:46

ja, denk he wel maar het natekenen is nog het grootste probleem, hier ergens staat ook een tekening voor pa0lien ergens ik weet niet waar:P

Ookami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:47

Geef de moed niet op
Ik kon er vroeger niets van, en nu begint het eindelijk te lukken ^^
Heb geduld...

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:48

en die zijn allemaal niet op a4 formaat getekend he behalve die laatste maar over da probleem heb ik al eentopc geopend

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:49

friezenluver schreef:
ja, denk he wel maar het natekenen is nog het grootste probleem, hier ergens staat ook een tekening voor pa0lien ergens ik weet niet waar:P

is dat zo?? die wil ik dan wel eens zien! (wist ik zelf dus niet.. )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:53

paOlien schreef:
friezenluver schreef:

is dat zo?? die wil ik dan wel eens zien! (wist ik zelf dus niet.. )

op pagina 371.. heb even gezocht ik vind niet dat je moet stoppen, ik kan er zelf helemaal niks van, maar ik oefen nu heel vaak en ze worden steeds mooier!!

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:53

goh.. okej
even zoeken
Afbeelding

anne93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:55

Neej zeker niet stoppen!!!
Ik kan het ook helemaal niet goed maar met veel oefenen ga ik toch wel wat vooruit

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:56

@friezenluver: oefening baart kunst en heel veel geduld, goed kijken en tja niet opgeven! De tijd nemen voor een tekening niet overhaasten.

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:01

ik denk dat dat het probleem is lontje ik ben nbest ongeduldig en als t niet lukt geef k t snel op jammer maar ik zal weer eens wat makkelijke plaatjes tekenen, mischien dat dat helpt

Ookami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:03

Inderdaad, door doen. Het moment dat je wilt stoppen is het moment dat je moet zeggen tegen jezelf: "en nu ga ik verder doen"

Grandmommy

Re: [Centraal] Wie wil mijn paard tekenen-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:04

IcePrincess schreef:
Grandmommy schreef:
Pardon? er staat ook helemaal niet bij dat ik d'r ondeugend getekend wil, maar ik vraag slechts of er iemand is die die foto na zou willen tekenen. Dat jij er van maakt dat ik wil dat iemand hem ondeugend maakt is jouw fout, niet de mijne. Bovendien vind ik dit een mooie foto voor een portret, anders had ik wel een andere uitgekozen he. Bovendien hoef je er geen tekening van te maken, ik vraag slechts wie het wel wil, en wie er wel plezier in beleefd.
Ik vind je opmerking dus nogal voorbarig.

Jij zegt zelf dat het een
ondeugend ponietje

is. Als het dat niet zou zijn of als het je het niet belangrijk vond om te melden zou je het niet bij zetten. En dan plaats je een foto van een suffe pony die absoluut niets ondeugends uitstraald.
Een goed portret geeft niet alleen het uiterlijk weer maar ook het innerlijk en als het zo'n ondeugende pony is en je beeld een sufkop af is het geen goed portret.
Een foto kan nog zo mooi of lief zijn, als het geen goed beeld geeft van hoe het beest werkelijk is zal er nooit een goed portret uitkomen.

Ander voorbeeld; iemand stuurt een foto van een kat die vrolijk en opgewekt kijkt, je vraagt naar het karakter en er wordt gezegt dat het een brompot is, dan kan ik die foto nog zo perfect natekenen, die kat zal het nooit worden omdat het vrolijke opgewekte niet kenmerkend voor hem is.

[/quote]

Sorry sorry sorry ik zal nooit meer zo achterlijk zijn een bijvoeging bij het woord pony te zetten, want oh jee, sommige mensen zullen er slecht van slapen zeg. Zoals ik al zei, je HOEFT d'r niet te tekenen, ik zou het alleen leuk vinden als iemand dat eens zou willen proberen. en wie zegt eigenlijk dat als een pony ondeugend is, ze niet ook heel lief kan zijn? jij ziet het misschien als een suffe pony,ik zie het als mijn meisje die ik al bijna tien jaar ken en waarvan de afgebeelde kant de leukste kant van haar is. Ik vind het jammer dat jij het meteen meerdere malen als suf bestempeld, want ik zie er heel wat anders in en dit is de meest dierbare foto die ik van haar heb, jammer dat dat meteen op zo'n manier afgekraakt moet worden.
Ik heb gelukkig al een aanbieding van iemand gehad die haar wel wil tekenen, en ik ben heel benieuwd hoe het wordt.

Hiermee beeindig ik deze discussie want ik hoef niet verder te praten met iemand die mijn beessie als suf bestempeld op grond van een foto die in mijn ogen juist veel tevredenheid uit straalt. Verder wil ik wel even zeggen dat je tekeningen overigens prachtig zijn

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:10

Afbeelding

hij is heel slecht upgeload en had weinig tijd, mijn excuses
groetjes

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:11

niet stoppen hoowr!!
je wordt alleen maar beter van oefenen oefenen oefenen!!
je leert toch ook niet in 1 dag paardrijden.. ??

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:11

ik ga die van grandmommy proberen
bedankt iedereen die zei dat ik door moest gaan
@miriano: daar heb je gelijk in:P

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:19

@ hafjesbrokker,

hele mooie tekening! alleen is de lijn die naast de bles loopt (tegen de bles aan) iets te dik, misschien dat je die een beetje uit kunt gummen?

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:25

hoelandg doen jullie eigelijk over een goede tekening?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:27

[quote="Grandmommy]

Sorry sorry sorry ik zal nooit meer zo achterlijk zijn een bijvoeging bij het woord pony te zetten, want oh jee, sommige mensen zullen er slecht van slapen zeg. Zoals ik al zei, je HOEFT d'r niet te tekenen, ik zou het alleen leuk vinden als iemand dat eens zou willen proberen. en wie zegt eigenlijk dat als een pony ondeugend is, ze niet ook heel lief kan zijn? jij ziet het misschien als een suffe pony,ik zie het als mijn meisje die ik al bijna tien jaar ken en waarvan de afgebeelde kant de leukste kant van haar is. Ik vind het jammer dat jij het meteen meerdere malen als suf bestempeld, want ik zie er heel wat anders in en dit is de meest dierbare foto die ik van haar heb, jammer dat dat meteen op zo'n manier afgekraakt moet worden.
Ik heb gelukkig al een aanbieding van iemand gehad die haar wel wil tekenen, en ik ben heel benieuwd hoe het wordt.

Hiermee beeindig ik deze discussie want ik hoef niet verder te praten met iemand die mijn beessie als suf bestempeld op grond van een foto die in mijn ogen juist veel tevredenheid uit straalt. Verder wil ik wel even zeggen dat je tekeningen overigens prachtig zijn [/quote]

Ach, ja, je kant het opvatten als, 'help iemand kraakt mijn pony af' of 'hee, iemand geeft me een tip'.

Ik kraak je pony helemaal nergens af >;) , als ik dat gedaan zou hebben had mijn pbbox allang weer volgestaan met boze pb's dat ik niet aardig ben .

@ friezenluver: Je tekent toch omdat je het leuk vind? Waarom zou je er dan mee stoppen. Als je tekent omdat je er geld mee wil verdienen, dan ja, stop ermee. Maar zolang je het gewoon doet omdat je het leuk vind, vooral doorgaan.
En ik doe minimaal 5 uur over een tekening op A4.

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:30

wa lang! ... okej je kan ook super tekenen en ik doe t ook alleen voor de lol ...... maar ik stoor me der aan ( ik heb het nu over niemand op bokt!!) dat iemand nog niet eens bedankt zei, dan ga ik toch aan mezelf twijfelen ( en ik vroeg der niks voor hoor!)

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:33

LittleRose schreef:
wie wil mijn paardje gratis tekenen .
Hier 2 foto's, kies maar , het liefst zonder halster of hoofdstel.

Afbeelding

Afbeelding

Niemand ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:16

LittleRose schreef:
LittleRose schreef:
wie wil mijn paardje gratis tekenen .
Hier 2 foto's, kies maar , het liefst zonder halster of hoofdstel.

Afbeelding

Afbeelding

Niemand ?

ik denk dat je foto's niet zo geschikt zijn om na te tekenen.. de meesten hier willen het liefst duidelijke hoofdfoto's..

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:40

Ik vind dat IcePrincess gelijk heeft

Zoiezo is er een goede foto nodig, vind ik, als voorbeeld.
Dus een foto waar je paard/pony goed op staat en ook nog eens kenmerkend is voor dat dier.

Ik vind het alleen maar prachtig als het karakter/ persoonlijkheid van het dier af te zien is van een tekening/ schilderij.

Dan heeft de maker, vind ik, het dier enorm goed weergegeven in alle facetten

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:44

LittleRose, ik denk dat PaOlien gelijk heeft.

De eerste foto kijkt het dier weg, waardoor o.a. de hoofd-halsverbinding uit verband lijkt. Bovendien zie je een 1 half naar achtestaand oor en 1 puntje oor.

De andere foto, lijkt je paard ook erg uit verhouding.

Als je het zelf mooi, of sprekend vind, altijd laten tekenen!

Maar je kan ook eens samen met je vriendin een dagje afspreken, en met je pony een foto dagje houden Er zijn op bokt genoeg tips te vinden hoe je je pony op zn best laat uitkomen op een foto, en laat die dan anders natekenen

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:50

zoo..na een week ban ben ik ook weer van de partij

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:00

friezenluver schreef:
ik ga die van grandmommy proberen
bedankt iedereen die zei dat ik door moest gaan
@miriano: daar heb je gelijk in:P

Beter worden lukt niet door te stoppen
Zie alle foto's hier gewoon als oefenmateriaal, waardoor je alleen maar meer kunt experimenteren en beter kunt worden!